תפריט עמוד

הפלגות: יעדים מומלצים

הפלגת תענוגות מאפשרת לשלב חופשה רגועה ומפנקת עם עגינות במקומות יפים במיוחד וסיורי חוף מרתקים. הנה כמה יעדי שייט נפלאים שבכל אחד מהם ההנאה מובטחת

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מעדיפים לבלות את החופשה שלהם על סיפונה של אניית פאר, ויש לזה הרבה סיבות טובות. הפלגת תענוגות משלבת את הטוב שבכל העולמות: חופשה רגועה ומלאת פינוקים, עם אוכל משובח, הופעות מעולות, בריכות, ספא, שופינג ועוד ועוד, וכשהאנייה עוגנת אפשר לגלות מקומות חדשים ומרתקים – ערים תוססות, כפרים ציוריים ואתרי טבע יפהפיים.

חופשת שייט משלב את הטוב בכל העולמות | צילום: Holland America Line ©

היצע יעדי השייט גדול ומגוון מאוד, מיעדים רחוקים ואקזוטיים ועד להפלגות ים תיכוניות. מתוך יעדי ההפלגות השונים בחרנו חמישה שהישראלים אוהבים במיוחד:

הפיורדים הנורווגיים ואיסלנד
אם אתם אוהבים טבע ונופים דרמטיים, זהו השייט בשבילכם. נורווגיה מציעה נופים יפהפיים הכוללים פיורדים מרשימים, יערות צפופים, מפלים שצונחים בתלילות אל הים, עמקים ירוקים, קרחוני ענק ועוד. בין שיאי ההפלגה ניתן למנות את השייט בפיורד גיירנגר (Geiranger), אחד הפיורדים העמוקים והיפים בעולם, אשר מקירותיו התלולים נופלים מפלים לרוב. פינת חמד נוספת שהספינה עוגנת בה היא פלאם (Flam), כפר קטן המוקף בנופים יפים כמו גלויה: עמקים ירוקים משובצים בכפרים קטנים, מפלים, הרים ופיורדים. בנוסף לאתרי טבע מרהיבים, במהלך ההפלגה מבקרים גם בעיירות דייגים ובערים מלאות חיים, כמו ברגן, בירת הפיורדים, שבה מתחם של בתי עץ עתיקים שהוכרז כאתר מורשת עולמית.

הפלגה בפיורדים של נורווגיה עוברת בנופים פראיים ויפים להפליא | צילום: Holland America Line ©

חלק מההפלגות בצפון אירופה כוללות מדינות נוספות, בהן איסלנד. נופים כמו באיסלנד לא תראו בשום מקום בעולם: הרי געש, גייזרים, שדות לבה, מעיינות חמים, מפלים אדירים, קרחונים. על המצוקים היורדים אל הים מקננות מושבות ענק של עופות ימיים, בהם תוכוני הים (פאפינס) בעלי המראה שובה הלב, ובמים המקיפים את האי אפשר לראות לוויתנים, דולפינים ויונקים ימיים נוספים.

הים הבלטי
יעד פופולרי נוסף בצפון אירופה הוא הים הבלטי, אשר מתאים למי שאוהב ערים אלגנטיות וחיי תרבות לצד נופים פסטורליים. השייט, אשר נפתח לרוב בקופנהגן, עובר דרך כמה מהערים היפות בצפון אירופה, חלקן פחות מוכרות לישראלים וזאת הזדמנות נהדרת להכיר אותן. בין השאר, עוגנים בטאלין, בירת אסטוניה, עיר ציורית ורומנטית עם מרכז עתיק שמור היטב. הלסינקי, בירת פינלנד השלווה, היא עיר נוספת שעוצרים בה בהפלגה, וכך גם סטוקהולם, בירת שוודיה, הבנויה על 14 איים ויש לה רובע עתיק, גמלה סטאן, עם רחובות מרוצפי אבן ובניינים עתיקים, גלריות, מסעדות וחנויות ייחודיות.

במהלך הפלגה בים הבלטי עוגנים בסנט פטרסבורג, אחת הערים היפות בעולם | צילום: De Visu / Shutterstock.com

גולת הכותרת של השייט בים הבלטי היא הביקור בסנט פטרסבורג, שם הספינה עוגנת במשך יומיים, מה שמאפשר להקדיש זמן לאחת הערים היפות בעולם. זוהי היא עיר רבת פאר והדר עם תעלות מים, גשרים מרשימים, ארמונות, גנים ומוזיאונים, שהמפורסם שבהם הוא מוזיאון ההרמיטז', מהמוזיאונים הגדולים והמשובחים בעולם.

סובב דרום אמריקה ואנטארקטיקה

ההפלגה הזאת מיועדת למי שמחפש חוויה יוצאת דופן ויש לו תקציב הולם והרבה זמן פנוי. מסלולי השייט בנתיב הזה נמשכים בין חודש וחצי לחודשיים וחצי והם עוברים דרך מרכז ודרום אמריקה ומדרימים עד לאנטארקטיקה. זהו מסע של פעם בחיים (למרות שכמובן אפשר לעשותו יותר מפעם אחת) שמשלב בין טבע פראי, נופים מגוונים ועוצרי נשימה, תרבויות מרתקות וערים נפלאות.

משפחה של פינגווינים קיסריים. הפלגה לאנטארקטיקה מפגישה עם מגוון בעלי חיים | צילום: שאטרסטוק

בין שיאי הטיול ניתן למנות את השייט בתעלת פנמה,  חציית מיצר מגלן, שייט בתעלת ביגל, שייט בנהר האמזונס, ביקור באיי פוקלנד וכמובן אנטרקטיקה – היבשת הקפואה שדייריה הקבועים היחידים הם בעלי חיים. בנוסף לטבע המדהים, ההפלגה כוללת ביקור בכמה ערים נפלאות, בהן מונטווידאו (Montevideo) בירת אורוגוואי, לימה בירת פרו, קיטו בירת אקוודור, בואנוס איירס, בירת ארגנטינה וריו דה ז'ניירו, העיר הברזילאית התוססת, שידועה בחופים היפים, הנופים הקסומים, המסיבות והקרנבלים.

מבוסטון למונטריאול
גם בצפון אמריקה אפשר כמובן ליהנות מהפלגה חלומית. אחד ממסלולי השייט האהובים ביותר יוצא מבוסטון, בירת מסצ'וסטס, ומסתיים במונטריאול, המרכז התרבותי והכלכלי של מחוז קוויבק והעיר דוברת הצרפתית השנייה בגודלה בעולם. בדרך מבקרים בעיירות חוף מקסימות, בערים עם ניחוח צרפתי ובשמורות טבע מרשימות. בין היתר, אפשר לבקר בעיירה בר הרבור במיין, ממנה אפשר לשוט בסירת לובסטרים או לטייל בפארק הלאומי אקדיה השופע יערות ואגמים.

מגדלור בבר הרבור, מיין | צילום: שאטרסטוק

משם ממשיכים לנובה סקוטיה ועוצרים בהליפקס הגדושה באטרקציות ובמוזיאונים, ובסידני, הגדולה בערי האי קייפ ברטון, שבה יש בתים היסטוריים, גלריות למלאכות יד מקומיות וחנויות ייחודיות. מכאן אפשר לצאת לטיול רגלי אל המפלים הסמוכים או לשוט לאיי הציפורים כשבדרך פוגשים בעלי חיים ימיים ועופות, כולל נשרים. עגינה נוספת היא בשארלוטאון, בירת האי הנסיך אדוארד, שם אפשר לבקר בבית החווה ששימש השראה לעלילת הספר "האסופית". בהמשך מגיעים לקוויבק, העיר הכי אירופאית בצפון אמריקה, שתענוג לטייל ברגל ברחובות הרובע העתיק, ובסמוך לה נמצאים מפלי מונטמורנסי היפים. ההפלגה מסתיימת במונטריאול שמציעה שפע של עניין לצד אפשרויות בילוי ושופינג.

הים התיכון
קרוב הביתה: הים התיכון מהווה יעד אהוב ופופולרי להפלגות לא רק עבורנו הישראלים, אלא גם למטיילים מכל העולם. הפלגה ים תיכונית כוללת עגינות בערים נהדרות ובעיירות נופש יוקרתיות בריביירה האיטלקית, הספרדית והצרפתית. הפלגות רבות מתחילות או מסתיימות בברצלונה, בירת קטלוניה ואחת הערים האהובות באירופה. לפני או אחרי השייט מומלץ לשוטט לאורך שדרות לה רמבלה, ברובע הגותי ובעקבות המבנים הססגוניים של גאודי, וכמובן לעצור לארוחת טאפס באחד הברים הרבים הפזורים ברחבי העיר.

ונציה. הפלגה ים תיכונית מאפשרת לבקר בערים נפלאות בחופי הים התיכון | צילום: Holland America Line ©

ההפלגה בים התיכון עוברת בחופי ספרד הנהדרים, לאורך הריביירה הצרפתית המנוקדת בעיירות נוצצות ואתרי טבע נפלאים. האנייה ממשיכה לריביירה האיטלקית, משם אפשר לצאת לסיורי חוף בין הגבעות העגולות של טוסקנה ובכפרים הצבעוניים של צ'ינקווה טרה. ואיך אפשר בלי עגינה בנמל צ'יוויטווקיה, הסמוך לרומא? בירת איטליה, המכונה "עיר הנצח", מספקת שעות רבות של הנאה ויופי, עם אינספור אתרים היסטוריים, כיכרות, פסלים ומזרקות, חנויות של מותגים מוכרים לצד בוטיקים יוקרתיים, מסעדות משובחות ובתי קפה וגלדריות שם תוכלו לסיים את הסיור העירוני עם טעם מתוק במיוחד.

יעד חדש: קובה
לסיום, בשורה משמחת: חברת הולנד אמריקה ליין קיבלה לאחרונה אישור להפעיל מסלולי שייט סדירים לקובה. החל מ-22 בדצמבר 2017, כחלק מההפלגות לאיים הקריביים, יהיו גם עגינות בכמה יעדים בקובה, מה שיאפשר לצאת לסיורי חוף במדינה הססגונית והמסקרנת. בין השאר, אפשר יהיה לסייר בהוואנה, בירת קובה, ובסיינפואגוס (Cienfuegos), הנמצאת בחוף הדרומי של האי ואשר המרכז העתיק שלה הוכרז כאתר מורשת עולמית.

קונצרט באנייה של הולנד אמריקה. במהלך ההפלגה הנוסעים נהנים מפעילויות מגוונות וחדשניות

להפליג עם הולנד אמריקה ליין
אחת מחברות השייט הפופולריות בעולם היא הולנד אמריקה ליין (Holland America line), המצטיינת באניות מעוצבות ואלגנטיות, יחס גבוה במיוחד בין מספר אנשי הצוות למספר הנוסעים, מסעדות שף משובחות ומגוון גדול במיוחד של פעילויות ואטרקציות. הצי הנוכחי כולל 14 אוניות ומציע מעל 500 קרוזים ליותר מ-400 נמלים ב-98 ארצות ברחבי העולם – משייט של שבוע ועד הפלגה מסביב לעולם ב-115 יום. באפריל 2016 השיקה החברה את אניית הפאר קונינגסדאם, שנושאת 2,650 נוסעים וזוכה לאהדה בקרב הנוסעים הישראלים, ב-2018 וב-2021 יושקו שתי אניות אחיות לקונינגסדאם.

הנוסעים באניות החברה נהנים מתוכניות העשרה חדשניות ומגוונות. בין השאר, הדגמות בישול, סדנאות יין שבמהלכן מכינים האורחים תערובת יינות אישית, קפה אקספלורישן, שבו אפשר ללגום קפה בחברת ספר או מגוון עיתונים מתוך ספרייה עשירה, גלריה עם יצירות אמנות מהרייקסמוזיאום הנחשב, סדנאות דיגיטליות ועוד ועוד. בנוסף, בכל ערב מתקיימים מופעים בשלוש במות שונות והמסעדות מציעות תפריטים שנבחרו על ידי טבחים בעלי שם.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.