תפריט עמוד

הפלגות חורף – יעדי השייט הנחשקים

בכל עונות השנה יוצאות הפלגות לתור את הימים והאוקיינוסים, וכך גם בחורף. בין אם אתם חולמים להשתזף בחופים טרופיים, לטייל בנופים געשיים או לשוטט בקרב המוני פינגווינים – כל האפשרויות פתוחות בפניכם בהפלגות חורפיות

החורף הוא הזמן המושלם לצאת לשייט באניית קרוז יוקרתית. היעד הוא כמובן דרומה, לאזורים שבחורף שלנו הם חמימים ונעימים ואפשר ליהנות מסיורי חוף נהדרים במזג אוויר מושלם. יוצאת דופן היא ההפלגה לאנטארקטיקה, שאמנם נערכת בקיץ של חצי הכדור הדרומי (חודשי החורף אצלנו), אבל גם אז הנוף מושלג וקפוא – תפאורה מופלאה לאחד מטיולי הטבע המפעימים ביותר שיש.

לאן כדאי להפליג בחודשי החורף? הנה כמה המלצות:

שייט לאיים הקנריים
אחד היעדים המומלצים לשייט בתקופת החורף, שכן מזג האוויר באיים נוח לאורך כל השנה. שייט לאיים הקנריים הוא חוויה מיוחדת, המשלבת היסטוריה, תרבות, נופים ומקומות מרתקים ומוכרים פחות. נקודת היציאה היא ברצלונה, משם ממשיכים דרומה לאורך חופי ספרד וחוצים את מצרי גיברלטר אל האוקיינוס האטלנטי ומבקרים באיים הקנריים, הנמצאים מול חופי מרוקו.


טנריף, הגדול והמוכר מבין האיים הקנריים | צילומים: שאטרסטוק

את הארכיפלג מרכיבים שבעה איים, שהגדול והמוכר מכולם הוא טנריף. האחרים הם גראן קנאריה, לה פלמה, לנזרוטה, פורטאוונטורה, לה גומרה ואל היירו. כולם נהנים ממזג אוויר בהיר ונעים לאורך כל השנה ומנופים מגוונים הכוללים הרי געש, יערות, דיונות חול בתוליות, חופים יפהפיים, ערים ועיירות קטנות. הקנריים מציעים אפשרויות רבות לספורט ימי, מסלולי הליכה, מסלולי אופניים ומוזיאונים ייחודיים המספרים את סיפורם של האיים ותושביהם.

האי לנזרוטה, אחד משבעת האיים הקנריים

שייט לאיים הקריביים
היעד הפופולרי ביותר לשייט בחורף הוא האיים הקריביים. בים הקריבי פזורים איים רבים, חלקם גדולים ומהווים מדינות עצמאיות, אחרים הם חלק מרצף איים השייכים למדינה מסוימת, ישנם איים שהם שטחי חסות המהווים עדות למעצמות שפעלו באזור, וישנם גם איים זעירים שכלל אינם מיושבים.


האיים הקריביים הם אחד מיעדי ההפלגות הפופולריים ביותר בחורף

מוקדי המשיכה העיקריים של האיים הקריביים הם הטבע והחופים. יש כאן הרי געש, יערות טרופיים, מפלים, מעיינות חמים ומערות. חופי הרחצה בקריביים נהדרים ומזמינים לשחייה, צלילה ודיג. את החוויה משלימות הערים הקולוניאליות, שבהן אפשר ליהנות מאדריכלות יפה, שווקים מלאי חן, מוזיקה נהדרת וקולינריה ייחודית. מזג האוויר הטרופי תורם אף הוא לתחושה של חופש ואקזוטיקה.


לשקוע בשלווה מבורכת בנופים קריביים

השייט בקריביים פופולרי במיוחד בקרב זוגות, שבוחרים לחגוג בדרך זו את ירח הדבש שלהם. יחד עם זאת, השייט בקריביים מושך גם משפחות רבות, אוהבי טבע, חובבי גלישה וצלילה, ולמעשה את כל מי שאוהב את החיים הטובים.
רוב הקרוזים לקריביים יוצאים מפלורידה. אפשר לשוט למערב הקריביים, לאיים כמו ג'מייקה ואיי קיימן, למזרח הקריביים, שם עוצרים לרוב באיי הבתולה הבריטיים והאמריקאים ובפורטו ריקו. יש גם איים דרומיים יותר, כמו אנטיגואה, ברבדוס, דומיניקה, גרנדה ואחרים. יש חבילות שייט המשלבות הפלגה לקריביים עם שהות של כמה ימים בניו יורק או בלאס וגאס (אפשר כמובן לשלב את שני היעדים) – לבילוי אולטימטיבי.

חוף בברבדוס בשקיעה

שייט לדרום אמריקה
אחת האפשרויות המעניינות להכיר את דרום אמריקה מבלי לבלות שעות ארוכות על הכביש או בטיסות פנימיות היא דרך הים. השייט לדרום אמריקה מאופיין בשני סוגי מסלולים עיקריים: מסלולים ארוכים, המקיפים את היבשת, ומסלולים קצרים יותר – בין ארגנטינה וברזיל, שמתאימים למי שכבר טייל באזור ומבקש לנפוש באניית תענוגות וליהנות מכל הפינוקים על הסיפון ומסיורי חוף מעניינים. מסלולי השייט לדרום אמריקה עוברים על פי רוב בברזיל, ארגנטינה, אורוגואי וצ'ילה. השייט משלב נופש מפנק עם טבע פראי, יערות גשם טרופיים לצד פיורדים וקרחונים, ולעומתם נופים אורבניים ומפגשים מרתקים עם התרבות הלטינית והפולקלור המקומי. נמלי היציאה לשייט הם מפלורידה, מסן דייגו וגם מריו שבברזיל ומבואנוס איירס בארגנטינה.

אושואיה, ארגנטינה. מהיישוב הדרומי ביותר בעולם יוצאות ההפלגות לאנטארקטיקה

שייט לאנטארקטיקה
אחת ההפלגות המיוחדות ביותר שחברות השייט מציעות יוצאת מהקצה הדרומי ביותר של דרום אמריקה ועושה את דרכה דרומה – אל עבר היבשת הקפואה. הפלגות מסוג זה נקראות הפלגות תגלית (expedition cruises) או הפלגות גאוגרפיות' והן לוקחות את הנוסעים ל"קצה העולם", למקומות מרוחקים ומבודדים שנמצאים רחוק מאוד ממסלול הטיולים הרגיל. אנטארקטיקה מהווה את אחד היעדים הפופולריים בהפלגות תגלית, עם כ-40 אלף מטיילים בשנה, שרבים מהם מגיעים באניות קרוז.


פינגווינים באנטארקטיקה. הפלגה של פעם בחיים

אנטארקטיקה היא היבשת היחידה בעולם שאינה מיושבת דרך קבע, את מקומם של בני האדם תופסים בעלי חיים רבים, בהם לווייתנים, פילי ים, אריות ים, יסעורים ופינגווינים. המסלול המרתק ביותר בדרך לקצה הדרומי של העולם משלב גם את איי פוקלנד ואיי ג'ורג'יה הדרומית. שייט לאנטארקטיקה הוא מסע של תגליות, נופים שלא מהעולם הזה, קור מקפיא ובעלי חיים שתפגשו אך ורק כאן. או במילים אחרות – הפלגה של פעם בחיים, ששווה לחלום עליה ועוד יותר שווה להגשים אותה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.