תפריט עמוד

הפלגה לסרדיניה וקורסיקה

הפלגה ים תיכונית בניחוח איטלקי, בין סרדיניה לקורסיקה, מציעה מגוון מרתק של נופים: ים בצבע טורקיז משגע, חופי פרא, מרינות יוקרתיות, עיירות מסורתיות ואיונים קטנים. ויש גם אוכל איטלקי נהדר ואפילו דוכס אמיתי שמוכר משקאות על החוף

בין האיים הרבים בים התיכון יש שניים מרתקים במיוחד – סרדיניה וקורסיקה. למרות שהאיים הללו מרוחקים זה מזה רק 12 ק"מ, כל אחד מהם שייך למדינה אחרת: סרדיניה היא מחוז אוטונומי של איטליה, קורסיקה מהווה חבל של צרפת. הוסיפו לתסבוכת המרתקת הזאת ים בצבע טורקיז, משל היינו באוקיינוס הקריבי, מצוקים מרשימים, מפרצים חבויים, איונים זעירים ואוכל נפלא ותקבלו יעד מושלם להפלגה.

לפרטים על הפלגה לסרדיניה וקורסיקה לחצו כאן >>

פלוטילה איטלקית הוא שמה של הפלגה מיוחדת במינה של "דרך הים", בית ספר לשייטים ומועדון שייטים במרינה של הרצליה. דודי סימון, שהקים את החברה ביחד עם יוסי סוקולוב, מדמה את ההפלגה הזאת לטיול ג'יפים. ממש כמו בטיול שכזה, גם כאן אפשר להצטרף לפלוטילה בכל מיני גרסאות: משיטים בעלי רישיון יכולים להשיט את היאכטה בעצמם, משפחות או חברים שרוצים לטייל ביחד אך אינם בעלי רישיון יכולים לקבל יאכטה עם סקיפר, ואפשר גם להצטרף כיחידים לאחת הסירות. היתרונות של שייט בפלוטילה (קבוצת סירות שמפליגות יחד) ברורים: יש מדריכים שמכירים את האזור היטב ויודעים לקחת אתכם למקומות הכי יפים במסלולים הטובים והמתאימים ביותר למזג האוויר, יכולים לייעץ בעניינים טכניים ולעזור במקרה של תקלות. מנגד, זהו לא טיול מאורגן ולא חייבים לשוט ביחד. מי שרוצה יכול, אחרי תדריך הבוקר, להפליג לדרכו ולפגוש את הסירות האחרות בהמשך היום, במפרץ נחבא, לשחייה, מפגש עם חברים וארוחה טובה.

אבל לפני הכל כדאי להתעכב על מה שרואים בדרך. והמראות מדהימים באמת. את ההפלגה מתחילים ומסיימים בסרדיניה, האי השני בגודלו במזרח הים התיכון, שמצטיין בטופוגרפיה מגוונת: הרים וגבעות, עמקים ותהומות, צוקים שיורדים בתלילות אל הים וחופים בתוליים. חלקו הצפוני-מזרחי של האי, שבו משייטים רוב הזמן, הוא אזור תיירות יוצא דופן: זהו מגרש המשחקים החביב על עשירי אירופה, שמגיעים לכאן עם יאכטות חלומיות שכמו יצאו היישר מהסרטים. אבל העובדה שמיליארדרים נהנים לנפוש כאן לא פוגמת במאום בנוף הטבעי, ואולי אפילו עוזרת לשמר אותו. אין כאן מלונות מפלצתיים שמשתלטים על קו החוף, כמו באזורי נופש רבים באגן הים התיכון, יש הקפדה על בנייה מסורתית, עם עיירות קטנות ומקסימות, שכיף לשוטט בהן בשעות הערב והלילה. גם המסעדות בעיירות ובכפרים שעל החוף הם מקומות נפלאים לבלות בהם: האוכל האיטלקי מקבל כאן תוספת של טעמים מקומיים לחגיגה אמיתית על הצלחת.

מחוף האזמרגד, שקיבל את שמו מהצבע המדהים של המים, מפליגים לחוף הדרומי של קורסיקה, לבונפציו (Bonifacio), ששייטים ותיקים מעידים שזהו אחד המקומות היפים ביותר בים התיכון. העיר מוקפת החומה תלויה על מצוק והכניסה למעגן העגול שלה היא מרגעי השיא של ההפלגה כולה.

מעבר לשני האיים הגדולים, סרדיניה וקורסיקה, במהלך ההפלגה עוצרים באיים זעירים, שכל אחד מהם מציע נופים וסיפורים משלו. כך, למשל, אחד האיים שבדרך הוא דוכסות. הדוכס של האי הוא בעל קיוסק על החוף, ואפשר לראות את הכתר שלו מונח בין בקבוקי השתייה שעל המדף. אשתו הדוכסית מגישה את המשקאות לאורחים וילדיהם, הדוכסים הקטנים, מפנים את השולחנות.

"בחופש הזה יש הכל", אומר דודי סימון מ"דרך הים", "גם ים, גם חופים, גם עיירות קטנות ומלאות חיים, שבעשר בלילה כולם עדיין מטיילים ברחובות". וגם ההפלגה עצמה אינה מוגבלת לקבוצה מסוימת. כל אחד יכול להצטרף: משפחות עם ילדים מצד אחד, ושייטים ותיקים ובעלי ניסיון מצד שני. דודי מספר שהיאכטות מאובזרות בכל מה שצריך לחופשה מושלמת, כולל סירה קטנה שאפשר לרדת איתה אל החוף כדי להצטייד במצרכים. את הבוקר אפשר לפתוח בקפיצה מרעננת למים ואחרי ארוחת הבוקר יוצאים להפלגה במפרצים יפים ולאורך חופי פרא. בצהריים עוגנים במקום יפה במיוחד לשחייה, ארוחה, שיחה עם חברים ומנוחה. אחר הצהריים ממשיכים בהפלגה ובערבים עוגנים במרינות מסודרות או מטילים עוגן במפרץ מבודד. את היום אפשר לסגור בארוחה טובה במסעדה מקומית ולהרים כוס יין לחיי המסע הזה ואלה שיבואו בעתיד.

לפרטים על הפלגה לסרדיניה וקורסיקה לחצו כאן >>


לחצו להגדלה


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.