תפריט עמוד

הפירנאים הספרדיים – בין פסגות קטלוניה וארגון

רכס הפירנאים מציע משהו לכל אחד, בין אם אתם משפחה הרפתקנית, זוג שאוהב ללכת בחיק הטבע או חובבי נסיעות שטח. באזור יש נופים עוצרי נשימה, מסלולי הליכה בהרים, נהרות שוצפים שמזמינים לצאת לשיט רטוב, עיירות ציוריות ואוכל משובח

רכס הפירנאים שוכן בשטחן של שלוש מדינות: ספרד, צרפת והנסיכות הזעירה אנדורה. האזור הוא גן עדן לכל חובבי הטבע – יש בו הרים נישאים, אגמים אלפיניים, יערות עבותים, קניונים אדירים, נהרות ופלגי מים. מכל היופי הזה ניתן ליהנות בטיולי ג'יפים מסעירים או במסלולי הליכה נהדרים שמתאימים לאוהבי הלכת. לכל אלה יש להוסיף את העיירות הציורית שבדרך, את המארחים מסבירי הפנים ולא פחות חשוב – אוכל קטלוני נהדר שמלווה ביין משובח. כל אלה הופכים את חווית הטיול באזור לכזו משאירה טעם של עוד. ובתקופה זו של השנה המחירים נוחים יותר, מזג האוויר מצוין והאתרים הפופולריים מתרוקנים מהמוני התיירים שמילאו אותם בקיץ.


רכס הפירנאים אידיאלי לאוהבי הלכת | צילום: אייסטוק

אזור הפירנאים אידיאלי לטיולים מסוגים שונים: ההרים, היערות, הקניונים והאגמים מציעים מסלולי הליכה אידיאליים, גם למי שאינו מטיב לכת; דרכי השטח, מעברי ההרים והנופים הנפלאים שנשקפים מהחלון הופכים את האזור לפופולרי מאוד לטיולי ג'יפים, וזהו אזור מצוין גם למשפחות חובבות טבע והרפתקאות. מסלולי הג'יפים, שבילי ההליכה, הנופים והכפרים הציוריים, כל אלה משולבים באטרקציות לכל המשפחה, דוגמת רפטינג מהנה בנהר רחב ידיים או יום מאתגר בפארק חבלים שבו גולשים בין צמרות העצים באומגות ובחבלים.

 
 טיול ג'יפים בפירנאים עובר בדרכי שטח מלהיבות | צילום: MEDRAFT

הטיול באזור הפירנאים כולל כמה מוקדי עניין שאסור להחמיץ. בראש ובראשונה, שמורת איגואסטורטס (שמורת המים המנשבים). כאן אפשר ליהנות מתמצית היופי הקטלוני: הרי גרניט אדירים, מעברי הרים אדירים, עשרות אגמים אלפיניים, עמקים ויערות ירוקים נהרות ומעיינות. אחד האגמים היפים ביותר בשמורה עטורת אגמים זו הוא אגם סנט מאוריסי, ובאזור האגם אפשר לראות קרקסים קרחוניים מרהיבים, מפלים ופלגי מים ועם קצת מזל גם את עדרי הצבי הפירנאי. בשטח השמורה זורם נהר הפיירסה, וזה בדיוק המקום להתרענן בו בשיט רפטינג מסעיר, רטוב וצונן. אתרי טבע נוספים שאין להחמיץ את הטיול בהם הם קניון אניסקולו שמצוקיו אדירים ובמרכזו זורם נהר שוצף, עמק אראן היפהפה, שמורת אורדסה והאגמים האלפיניים הקפואים באנדורה, ששוכנים בגובה 2,600 מטר.

 
 חוויית רפטינג בנהר הפיירסה | צילום: MEDRAFT

בנוסף לטבע פראי האזור מצטיין בעיירות ציוריות יפהפיות וכפרים שנדמה כי הזמן עצר בהם מלכת, שבהם אפשר להתרשם מבקתות הרועים המסורתיות בהרים, מהעדרים שיוצאים למרעה, ומערוצי הנחלים שזורמים בין הבתים.

בין אם מטיילים בזוג או במשפחה, ברגל או בג'יפ, אין כמו סיור קצר בברצלונה לסיום הולם של הטיול. אחרי שבוע רווי בטבע ונופים, בירת קטלוניה מציעה נופים מסוג אחר לגמרי, של בניינים מרשימים, אדריכלות מרתקת, רחובות הומים, שווקים צבעוניים וחיי לילה תוססים.

בתמונה הפותחת: רכס הפירנאים צפון ספרד. הרים נישאים, עמקים ירוקים וכפרים ציוריים | Miguel, GFDL

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.