תפריט עמוד

הפירמידות ממשיכות לגלות סודות

בימי הפסח מעניין להתבונן בכמה מן המחקרים האחרונים שפורסמו לגבי ממצאים ארכיאולוגיים במצרים. אזור הפירמידות בגיזה, אחד האתרים המוכרים והפופולריים ביותר בעולם, ממשיך מתברר להסגיר סודות וממצאים מתרבויות קדומות. הממצא האחרון – פסל גבר יושב

עובדי ניקיון באזור הפירמידות בגיזה נדהמו לפני כחודש כאשר נתקלו בפסל אבן גדול, שוכב מכוסה בחול המדבר בעומק כמה סנטימטרים בלבד.
בהודעה שפירסם בסוף פברואר 2009 משרד התרבות המצרי נמסר שפסל האבן שגובהו כמטר וחצי נמצא מצפון לפירמידה הקטנה מבין שלוש הפירמידות של גיזה. פירמידה זו משמשת כקברו שלפרעה מיקרינוס, ששלט במצרים 2500 שנים לפני הספירה.
דמות הגבר שמסותת באבן חובשת פיאה שאורכה עד הכתפיים יושבת בכיסא פשוט. ידו הימנית נשענת על רגלו ואוחזת בחפץ. ידו השמאלית מונחת על מותנו.
על הפסל שהתגלה יש כמה סדקים בכתף, בחזה ובבסיס. חלק מתווי פניו נמחו במהלך השנים אבל עדיין ניתן להבחין בהם בבירור. ראשו של הפסל היה רק 40 סנטימטרים תחת פני השטח.
החוקרים מתקשים לזהות את הפסל במדויק כיוון שאינו נושא סימני זיהוי.
ממצא מפתיע כזה, באזור שכבר נחקר מאות שנים, מעיד עד כמה הפירמידות במצרים הן עדיין שדה מחקר חי שרחוק מאוד ממיצוי או מהשלמה.
במהלך שנת 2008 פורסמו כמה ממצאים חדשים נוספים מאזור הפירמידות במצרים. ממצאים אלה כוללים מעברים סודיים שהתגלו רק לאחרונה בין הפרימידות בגיזה, גומחות סודיות בבסיסי הפירמידות שאיש לא ידע קודם לכן על קיומן וראיות חדשות לגבי אזור המגורים, כנראה של העובדים שבנו את הפירמידות.
בחודש שעבר נקטה רשות העתיקות המצרית בצעד מפתיע וחדשני כאשר חסמה את כניסתם של רוכלים, מדריכים חובבים, נהגי גמלים ומוכרי סידקית ומקבצי נדבות לאזור הפירמידות. פעילות נמרצת זו נועדה לעודד את התיירים להגיע למצרים בכלל ולאזור הפירמידות בפרט. בשנים האחרונות התקבלו תלונות רבות על כך שפעילות הרוכלים מפריעה מאוד ליהנות מן האתר המרתק.
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.