תפריט עמוד

העיירות הקטנות הרומנטיות באירופה

מפראסט שבמוטנגרו ועד צרמט שבשווייץ, אספנו בשבילכם כמה עיירות קטנות ורומנטיות להפליא באירופה, שטובלות בנוף מרהיב ומציעות קסם מיוחד שלא תמצאו בערים הגדולות

באירופה, כנראה יותר מכל יבשת אחרת, יש ריכוז גבוה במיוחד של עיירות ציוריות ומלאות אווירה שנראות כאילו נלקחו מסיפור אגדה. העיירות הללו לרוב טובלות בנופים מרהיבים, מעוצבות בסגנון מסורתי ומציעות קסם של פעם, כזה שכבר קשה למצוא בערים הגדולות. הנה כמה עיירות רומנטיות במיוחד באירופה, חלקן מוכרות ומתויירות ואחרות נותרו עדיין מחוץ למסלול:

לקריאה נוספת:

העיירות הכי יפות באיטליה

העיירות והכפרים הסודיים של אירופה

הכפרים הכי יפים באירופה

צרמט, שווייץ

אם עיירת הסקי היוקרתית ששוכנת במחוז ואלה באלפים השוויצרים נראית לכם מוכרת, זה בוודאי משום שראיתם את ההר בעל הפסגה המחודדת החולש עליה,  מטרהורן, על אריזת השוקולד טובלרון. אבל לא רק בזכות המטרהורן ושלושים הפסגות הנוספות שמקיפות אותה נראית צרמט כאילו נלקחה מתוך עטיפה של בונבוניירה – יש בה בתי עץ מסורתיים שבחלונותיהם אדניות פורחות, נהר שחוצה את העיירה, וכאילו זה לא מספיק – אין כניסת מכוניות לעיירה ואמצעי התחבורה היחידים הם רכבי גולף חשמליים וטוב מכך – כרכרות רתומות לסוסים. דמיינו לעצמכם את כל אלה כשהעיירה מכוסה בשמיכה עבה של שלג  ותבינו למה היא נחשבת לאחת העיירות הרומנטיות בעולם. כדי להשלים את האווירה הרומנטית, העיירה משובצת בבוטיקי שוקולד לרוב ובמסעדות שוויצריות מסורתיות בהן תוכלו להתחמם יחד ליד פונדו לוהט.

זוג משקיף על המטרהורן ועל צרמאט המכוסה בשלג

זוג משקיף על המטרהורן ועל צרמאט המכוסה בשלג

 

הכרכרות הרתומות לסוסים הן מאמצעי התחבורה העיקריים בצרמאט, מה שתורם לאווירה הרומנטית

הכרכרות הרתומות לסוסים הן מאמצעי התחבורה העיקריים בצרמט, מה שתורם לאווירה הרומנטית | צילום: Roman Babakin, שאטרסטוק

קוכם, גרמניה

בעמק המוזל בגרמניה, משתי גדות נהר המוזל המתפתל,  למרגלות גבעות מכוסות כרמים, נמצאת העיירה המנומנמת קוכם (Cochem). המרכז ההיסטורי שלה משובץ בבתי קורות עץ מסורתיים ומקושטים, במסעדות טובות ובברי יין, ואין כמותו לשיטוט מענג וחסר מטרה. עוד תוכלו לצאת לטיול רגלי רומנטי על שפת הנהר, לבקר במצודה השמורה היטב מהמאה ה-11 החולשת על העיירה, ממנה נשקפת תצפית נהדרת על האזור, לעשות סיור טעימות יין ביקבים הרבים של העיירה או לשוט על נהר המוזל. בקרבת קוכם תוכלו לבקר בטירת אלץ, מהיפות והרומנטיות בגרמניה, או לטייל בעמק הריין הציורי.

המרכז ההיסטורי של קוכם עם בתי קורות העץ המעוטרים

המרכז ההיסטורי של קוכם עם בתי קורות העץ המעוטרים | צילום: Boris Stroujko, שאטרסטוק

 

מצודת קוכם והגבעות המכוסות כרמים

מצודת קוכם והגבעות המכוסות כרמים

פרגה, יוון

פרגה (Parga) העיירה הקטנה ששוכנת לחוף הים היוני היא מהרומנטיות ביוון, וקל להבין מדוע. היא ממוקמת למרגלות גבעה מיוערת ובנויה בצורה של אמפיתיאטרון, עם מבצר ונציאני ישן שחולש עליה, בתי אבן צבעוניים באדריכלות מסורתית וחופים יפים עם מפרצים קטנים, בהם טברנות שמגישות פירות ים ודגים טריים. למרות שהיא שוכנת ביוון היבשתית, יש בה אווירה של אי שלו, רחוק מהכל, וזהו מקום נהדר להתנתק בו. בפרגה ובסביבתה יש הרבה חופים יפים, אבל החוף שנחשב ליפה מכולם הוא חוף סרקיניקו (Sarakiniko), חוף עם חול לבן ומי טורקיז צלולים ששוכן במפרץ חולי במרחק 12 ק"מ מהעיר ומוקף בצמחיה עבותה ובמטעי זיתים.

המפרץ הציורי של פרגה

המפרץ הציורי של פרגה

 

שקיעה מעל פרגה

שקיעה מעל פרגה

האלשטט, אוסטריה

האלטשטט, העיירה עליה נאמר כי שימשה השראה לעיירה ארנדל בסרטי "לשבור את  הקרח" היא אחת העיירות המתויירות והמצולמות ביותר באוסטריה ובאירופה. גם אתם לא תוכלו שלא לשלוף את המצלמה מרגע שתמתינו למעבורת הקטנה ששטה באגם האלשטט אל העיירה, מה שמהווה התחלה נהדרת לחופשה. האלשטט באמת נראית כאילו נלקחה מסיפור אגדה – היא שוכנת לגדות אגם קרחוני ולמרגלות הפסגות האלפיניות המושלגות של הרי דאכשטיין, המזדקרות בדרמטיות מעל האגם ומשתקפות במימיו. כיכר השוק היפה והתוססת, המוקפת בבתים בשלל צבעים המכוסים קיסוס, שהוסבו למסעדות ולחנויות מיוחדות, מזמינה אבל הומה תיירים. התרחקו ממנה מעט וצאו לטייל לשפת האגם, בו תראו להקות של ברבורים וגם כמה סירות פדלים דמויות ברבורים שמזמינות לשייט זוגי. כדי לראות את העיירה ואת האזור מזווית אחרת, עלו ברכבל לכיוון מכרה המלח הראשון בעולם ואל תצפית סקייווק (Skywalk), משם נשקף נוף שהתיאור ההולם אותו ביותר הוא התיאור הקלישאתי "עוצר נשימה". נסו להישאר בעיירה ללילה, כדי ליהנות מהקסם שלה אחרי שכל מטיילי היום עוזבים.

מבט ממעלה על האלשטט

מבט ממעלה על האלשטט

האלשטאט רומנטית לא פחות בחורף, כשהיא מכוסה בשלג

האלשטאט רומנטית לא פחות בחורף, כשהיא מכוסה בשלג

אובידוש, פורטוגל

מה יכול להיות רומנטי מעיירה שניתנה במתנה כמתנת חתונה על ידי מלכי פורטוגל לנשותיהם? במסורת החל במאה ה-13 המלך דיניש שהעניק את העיירה אובידוש שבמרכז פורטוגל לאשתו, המלכה איזבל, ומאז כל מלכה הותירה את חותמה בעיירה. לא קשה להבין מהו בחרו מלכי פורטוגל להעניק לנשותיהם דווקא את העיירה הזו. העיירה המבוצרת מהמאה ה-13 ששוכנת בראש גבעה היא אחת מהקסומות בפורטוגל. בין חומות העיירה  המרשימות יש מבוך של סמטאות מרוצפות אבן, עם וילות מסוידות לבן עם גגות רעפים אדומים, עליהן מטפסות בוגנוויליות. העיירה משובצת בגלריות, חנויות מיוחדות, בתי קפה וברים קטנים, בהם תוכלו ליהנות מז'ינז'יניה – ליקר שעשוי מדובדבנים חמוצים וכאן מגישים אותו בספל קטן משוקולד. כדי ליהנות מהתצפית הטובה ביותר על העיירה, צאו לסיבוב על החומות. אורכו של המסלול המעגלי 1.5 ק"מ ונשקף ממנו נוף נפלא של האזור.

אובידוש. עיר מבוצרת ששוכנת בראש גבעה

אובידוש. עיר מבוצרת ששוכנת בראש גבעה

 

בין החומות של אובידוש יש סמטאות צרות ומרוצפות אבן עם בתים מסוידים לבן עליהם מטפסות בוגנוויליות

בין החומות של אובידוש יש סמטאות צרות ומרוצפות אבן עם בתים מסוידים לבן עליהם מטפסות בוגנוויליות

צ'סקי קרומולוב, צ'כיה

פראג היא אמנם אחת הערים הרומנטיות בעולם, אבל היא בהחלט לא הפנינה הרומנטית היחידה בצ'כיה. במרחק כשעתיים נסיעה משם, במחוז בוהמיה  הדרומית, נמצאת העיירה צ'סקי קרומולוב (Český Krumlov). זוהי עיירה ימיביניימית שמורה היטב, שהמרכז ההיסטורי שלה הוכרז כולו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. כאן תיהנו מיופי שמתחרה בהצלחה בזה של פראג אך מבלי להצטופף עם המוני תיירים. יש כאן טירה גותית מהאגדות שמשקיפה על נהר הוולטבה, וכדאי מאוד לבקר בה. אל תוותרו גם על טיפוס ב-162 המדרגות שמובילות לראש המגדל במצודה, ממנו נשקפת תצפית נהדרת על העיירה. בצמוד לטירה יש גנים יפים ורומנטיים בהם תוכלו לתפוס שלווה.  כמו בהרבה עיירות רומנטיות, גם בצ'סקי קרומולוב יש כיכר ראשית מלאת חיים עם בתי קפה, רחובות צרים ומפותלים שכיף ללכת בהם לאיבוד ובתי אבן אדומי גגות.

צ'סקי קרומולוב נראית כאילו נלקחה מסיפור אגדה

צ'סקי קרומולוב נראית כאילו נלקחה מסיפור אגדה

 

רחוב ציורי בצ'סקי קרומולוב

רחוב ציורי בצ'סקי קרומולוב

פוזיטאנו, איטליה

רצועת חוף אמלפי שבדרום איטליה נחשבת לאחד המקומות הרומנטיים באיטליה, אם לא בעולם כולו, והעיירה פוזיטאנו (Positano) נחשבת לאחד המקומות הרומנטיים ביותר בחוף אמלפי. הבתים הצבעוניים הניצבים על המצוק התלול מעל הים, הניחוח המתוק של עצי הלימון שמזוהים כל כך עם חוף אמלפי, החופים עם המים הצלולים, הגלידריות והמסעדות שמגישות אוכל איטלקי משובח- כל אלה תורמים לתדמית הרומנטית של פוזיטאנו. כדי להשלים את החוויה רומנטית, צאו לטיול ערב רגלי בחוף הגדול של פוזיטאנו -Spiaggia Grande. טוב מכך (וגם יקר יותר) – צאו לשייט זוגי בסירה פרטית, במהלכו תוכלו להשקיף על קו החוף של אמלפי מהים, חוויה שמומלץ במיוחד לעשות בשעת שקיעה. אפשרות נוספת היא לבקר בעיירה הסמוכה והורמנטית לא פחות ראוולו (Ravello), אשר מפורסמת בווילות המפוארות שבה, המוקפות גנים מרהיבים, כמו וילה צ'ימברונה (Villa Cimbrone).

פוזיטאנו. בתים צבעוניים תלויים על שפת המצוק

פוזיטאנו. בתים צבעוניים תלויים על שפת המצוק

 

זוג מטייל על החוף בפוזיטאנו

זוג מטייל על החוף בפוזיטאנו

הווארת', בריטניה

עם בתי אבן גיר עם חזיתות אבן אפורות, רחובות צרים ותלולים ובהם בתי תה, מאפיות וחנויות ספרים, גבעות ירוקות מסביב ורכבת קיטור וינטג'ית שיוצאת מן העיירה, נראה שהווארת' (Haworth) שבמערב יורקשייר קיבלה את כל המרכיבים של רומנטיקה אנגלית. אם זה לא מספיק, העיירה הציורית היתה ביתן של האחיות ברונטה שכתבו כמה מהרומנים המפורסמים ביותר בספרות האנגלית, כמו ג'יין אייר ואנקת גבהים. הבית של האחיות הוסב למוזיאון, בו מוצגים בין היתר הספרים המיניאטוריים שיצרו האחיות בילדותן.אוהבי טבע ייהנו מן הטיול הרגלי בין גבעות ירוקות ופלגי מים אל המפלים הקרויים על שמן של האחיות – מפלי ברונטה (Bronte Falls).

הרחובות התלולים, בתי האבן והגבעות הירוקות של האוורת' = רומנטיקה אנגלית במיטבה | צילום:Natalia Sidorova, שאטרסטוק

הרחובות התלולים, בתי האבן והגבעות הירוקות של האוורת' – רומנטיקה אנגלית במיטבה | צילום:Natalia Sidorova, שאטרסטוק

 

מפלי ברונטה, פינת חמד ליד העיירה הווארת'

מפלי ברונטה, פינת חמד ליד העיירה הווארת'

פראסט, מונטנגרו

מפרץ קוטור (Kotor) שבמונטנגרו הוא מפרץ מפותל בים האדריאטי המכונה לעתים "הפיורד הדרומי באירופה". לחופי המפרץ יש כמה עיירות מקסימות, והיפה מכולן היא עיירת הדייגים המנומנמת פראסט (Perast), בה מתגוררים כ-300 תושבים בסך הכל. המיקום של העיירה הקטנה, בגבול בין מפרצי ריסאן וקוטור וסמוך לשני איים יפים שעל כל אחד מהם ניצבת כנסייה עתיקה, הוא אחת הסיבות לכך. גם סמטאות האבן הצרות שהשתמרו היטב, הארכיטקטורה הוונציאנית, הכיכרות מלאות החן והארמונות בסגנון הבארוק והרנסאנס תורמים מצדן לקסם. פראסט עדיין נותרה מחוץ למסלול התיירים השחוק, כך שאפשר לאט וליהנות מהיופי שלה בשלווה, בלי למהר לשום מקום, ממש כפי שהמקומיים עושים. אל תוותרו על טיול בטיילת הקצרה של פראסט. הטיילת ממוקמת ממש על קו המים, ולאורכה תוכלו לראות את סירות הדייגים הצבעוניות שעוגנות ולשבת בבתי קפה מזמינים, המוצלים בעצי תאנה.  אחר כך תלכו לאיבוד במבוך הסמטאות, בהן בתים המקושטים באדניות פורחות וסמטאות הגדושות בחנויות שמוכרות עבודות יד.

זוג מאוהב בפראשט

זוג מאוהב בפראסט

 

סירות דייגים עוגנות במים בפראסט

סירות דייגים עוגנות במים בפראסט

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.