תפריט עמוד

המלצות לאתרי קמפינג נהדרים בארצות הברית

ארצות הברית היא לא רק ערים גדולות ומסעירות ואטרקציות מעשה ידי אדם אלא גם ממלכה של טבע פראי. יש בה הכל מכל – יערות עבותים, קניונים אדירים, מפלים, נהרות, קרחונים, חופים, קניונים ומדבריות. עם כזה מגוון של טבע ונופים, זה לא מפתיע שבאמריקה יש כזו תרבות קמפינג מפותחת, ושהאמריקאים, שבימים כתיקונם מתקשים לוותר על נוחות, אוהבים במיוחד חופשות קמפינג שמאפשרות חיבור מלא לטבע, ללא מחיצות. אפשר להבין אותם. אין תחליף לחוויה של לינה באוהל תחת שמים זרועי כוכבים, לגדות נחל או בלב המדבר. אלה מספקים ריגוש ששום מלון מפנק לא יוכל לספק.

בפארקים הלאומיים ובאתרי טבע נוספים בארצות הברית יש אתרי קמפינג נהדרים שמציעים נופים נפלאים וקרבה מקסימלית לטבע. התנאים ברובם בסיסיים למדי, בחלקם אפילו לא תמצאו מקלחות ומים זורמים, אבל יש גם אתרים משודרגים שמתאימים למטיילים מפונקים יותר. הנה כמה המלצות:

הפארק הלאומי אקדיה, מיין

הפארק הלאומי אקדיה (Acadia National Park) אשר משמר את שטחו של אי הר המדבר (Desert Mountain Island) במדינת מיין הוא אחד מהפארקים הלאומיים הכי פופולריים בארצות הברית. עם נופים מגוונים של יערות עבותים, הרים, אגמים וחופים בתוליים, אפשר להבין מדוע.

אתרי הקמפינג בפארק מגוונים מאוד ומתאימים לכל טעם. יש בהם אתרים מבודדים לחלוטין, כמו Duck Harbor Campground שממוקם על אי ואינו נגיש למכוניות (רק לסירת דואר). מספר מקומות הלינה מוגבל והתנאים בסיסיים מאוד (שירותי קומפוסט, מים ממשאבה, אין פחים ותצטרכו לקחת את האשפה אתכם). הנוף, השקט, הבדידות ורחש הגלים מפצים על כך.

נוף טיפוסי בפארק הלאומי אקדיה | צילום: NPS / Victoria Stauffenberg

נוף טיפוסי בפארק הלאומי אקדיה | צילום: NPS / Victoria Stauffenberg

לצד אלה, יש אתרים מפותחים כמו   Blackwoods Campground, אתר מיוער אשר ממוקם בסמוך לעיירה התיירותית בר הרבור, הגדושה במסעדות וחנויות, ובמרחק 10 דקות הליכה מהאוקיינוס. האתר מתאים לאוהלים גדולים וקטנים ולקרוואנים ויש בו שירותים עם מים זורמים, שולחנות פיקניק ופינות מדורה, ובקרבת מקום יש מקלחות (בתשלום נוסף). האתר מהווה בסיס מצוין לטיולי הליכה, רכיבה על אופניים, שייט באגמים בקאנו או בקיאק ועוד.

שימו לב: אתרי הקמפינג באקדיה פופולריים מאוד ויש להזמין בהם מקום זמן רב מראש.

פארק אדירונדאק, ניו יורק

במרחק נסיעה של שלוש שעות וחצי ממנהטן נמצא פארק המדינה אדירונדאק (The Adirondack Park), המשתרע על שטח עצום (הגדול משטחם של פארק יילוסטון, פארק יוסמיטי, הגרנד קניון, פארק גליישר ופארק הרי הסמוקי ביחד) שכולל הרים, יערות, אלפי אגמים ואיים. האזור יפה כל השנה ובמיוחד בסתיו, אז הוא מכוסה בשלכת ססגונית. הפארק מציע אינספור פעילויות לכל המשפחה כמו הליכה, רכיבה על אופניים, שייט בסירות ובקאנו ועוד – מושלם למשפחות שרוצות לברוח לטבע אחרי כמה ימים בניו יורק.

בפארק יש מגוון גדול של אפשרויות קמפינג כך שכל אחד ימצא את מבוקשו. לצד אתרי קמפינג מסודרים עם שירותים, מקלחות עם מים חמים ולפעמים גם מסעדה, אפשר להקים אוהל (תחת הגבלות רבות) כמעט בכל מקום המרוחק 150 רגל (כ-45 מטר) ומעלה מכביש, שביל, פלג מים או אגם. בקצה השני של הסקאלה, יש בפארק גם אתרי גלמפינג מפנקים, כמו Posh Primitive, בו אפשר ללון באוהלי קנווס עם מיטות, מצעים, שמיכות ואח וליהנות משלוש ארוחות ביום.

קמפינג על שפת המים בפארק הלאומי אדירונדאק | צילום: שאטרסטוק

קמפינג על שפת המים בפארק הלאומי אדירונדאק | צילום: שאטרסטוק

אתר הקמפינג חוות נורמנדי, מסצ'וסטס

משפחות שרוצות ללון קרוב לטבע ולא רוצות להתפשר על תנאים ונוחות ייהנו מאוד באתר הקמפינג NORMANDY FARMS FAMILY CAMPING RESORT שממוקם בלב הטבע, ביערות שבין בוסטון לקייפ קוד במסצ'וסטס. באתר שפועל מאז 1971 ניתן ללון באוהל או בקרוואן, או לשכור במקום יורט או בקתה. המקום הוא מעין כפר נופש בלב הטבע שאין סיבה ממשית לצאת ממנו. יש בו שירותים ומקלחות עם מים חמים, מכבסה, מסעדה, בריכות שחיה, מגרשי ספורט, ספא, מגרשי שעשועים לילדים, פארק אופניים, אגם דיג ואפילו פארק כלבים (אלה מתקבלים כאן בברכה).

הפארק הלאומי דריי טורטוגס, פלורידה

הפארק הלאומי דריי טורטוגס (Dry Tortugas National Park) אשר שוכן ממערב לקי ווסט במפרץ פלורידה מציע נופים מסוג שונה – של איים וחופים טרופיים, והוא הפארק היחידי בארה"ב בו תוכלו להתרשם מאחת משוניות האלמוגים הגדולות בעולם במרחק פסיעות מהאוהל. ניתן לשנרקל, לבקר במבצר פורט ג'פרסון, מהגדולים בארה"ב, ולצפות בציפורים.

אתר הקמפינג במקום שוכן ב-Garden Key והוא בסיסי למדי. אין בו מים זורמים או פחים (המבקרים נדרשים להביא איתם אספקת מים ולקחת איתם את כל האשפה), אבל יש שולחנות פיקניק ועמדות גריל ובעיקר אפשרות ללון על חוף לבן ועטור דקלים וליהנות משקיעות מדהימות ועולם תת ימי עשיר.

שימו לב: הלינה על על בסיס כל הקודם זוכה. חובה להצטייד בתכשיר דוחה יתושים.

שונית האלמוגים בפארק הלאומי דריי טורטוגס | צילום: Brett Seymour, Submerged Resources Center

שונית האלמוגים בפארק הלאומי דריי טורטוגס | צילום: Brett Seymour, Submerged Resources Center

פארק יוסמיטי, קליפורניה

הפארק הלאומי יוסמיטי (Yosemite) הוא גן עדן לאוהבי טבע וחביב במיוחד על אוהבי הקמפינג. קרוב ל-95 אחוזים משטח הפארק הם אזורים פראיים בהם אפשר לחוות את הטבע במיטבו – צוקי גרניט תלולים, נחלים, מפלים, חורשות סקויה ועולם חי וצומח עשיר במיוחד.

בפארק יש 13 אתרי קמפינג מוסדרים, אחד המוצלחים שבהם הוא Tuolumne Meadows campground. הוא ממוקם בגובה 2,600 מטר, במרחק כשעה וחצי נסיעה מצפון לעמק יוסמיטי, והוא מציע נופים נפלאים ומערכת אקולוגית עשירה מצד אחד, ותנאים נוחים מצד שני. האתר מתאים לאוהלים וקרוואנים ומצויד בשירותים ומקלחות עם מי שתייה ומים זורמים, פחי אשפה, פינות מדורה, שולחנות פיקניק ולוקרים למזון.

צוקי גרניט תלולים ומפלים בפארק הלאומי יוסמיטי | צילום: NPS/Damon Joyce

צוקי גרניט תלולים ומפלים בפארק הלאומי יוסמיטי | צילום: NPS/Damon Joyce

הפארק הלאומי גליישר, מונטנה

הפארק הלאומי גליישר (Glacier National Park), אשר שוכן במדינת מונטנה וגובל בקנדה, הוא אחד מהפארקים היפים ביותר בארצות הברית. יש בו מאות אגמים, הרים דרמטיים (המהווים חלק מרכס הרי הרוקי), קרחונים, מפלים, יערות צפופים ולמעלה מ-1,100 ק"מ של שבילי הליכה. לצד הליכה, הפארק מציע פעילויות נוספות כמו שייט ודייג. הפארק נחצה על ידי דרך "הולכים-אל-השמש" המפורסמת העוברת דרך קו פרשת המים של אמריקה ונחשבת לאחת מהנופיות בארצות הברית.

ברחבי הפארק פזורים 13 אתרי קמפינג מסודרים, מרביתם ממוקמים לגדות האגמים מה שמבטיח נוף יפה במיוחד. הגדול מכולם הוא Apgar, אשר שוכן בין העצים, במרחק הליכה מאגם McDonald. הידוע בשקיעות הנפלאות שלו. האתר שמתאים לאוהלים וקרוואנים מציע מקלחות ושירותים עם מים זורמים, מרכז מבקרים, חנות מזכרות, מסעדה, שירות אוטובוסים ושאטלים ברחבי הפארק ואטרקציות כמו השכרת סירות, וטיולי רכיבה על סוסים ופעילויות ערב בהדרכת הריינג'רים.

שימו לב: בפארק יש חיות בר רבות ובהן דובים, ולכן יש לנקוט באמצעי זהירות.

התפאורה של הפארק הלאומי גליישרס מושלמת לטיול קמפינג | צילום: שאטרסטוק

התפאורה של הפארק הלאומי גליישרס מושלמת לטיול קמפינג | צילום: שאטרסטוק

פארק הקשתות, יוטה

פארק הקשתות (Arches National Park) שגובל בנהר הקולורדו ביוטה מציע נופים מדבריים שכוללים תצורות סלע ייחודיות ואת הריכוז הגבוה בעולם של קשתות טבעיות (יותר מאלפיים). בפארק יש רק אתר קמפינג אחד, Devil's Garden, הממוקם באזור שבו ריכוז של קשתות מיוחדות. אתר הקמפינג כולל שירותים, מים זורמים ושולחנות פיקניק, ומיקומו מציע חווית קמפינג שאין שנייה לה, עם זריחות ושקיעות פוטוגניות במיוחד ושמים זרועי כוכבים (זהו אחד המקומות החשוכים ביותר בארה"ב והשמיים כאן יפים במיוחד).

קמפינג בפארק הקשתות. שקיעות וזריחות מדהימות ושמים זרועי כוכבים | צילום: שאטרסטוק

קמפינג בפארק הקשתות. שקיעות וזריחות מדהימות ושמים זרועי כוכבים | צילום: שאטרסטוק

שימו לב: הפארק פופולרי מאוד ובעונה (1 במרץ – 31 באוקטובר) יש להזמין מקום חודשים מראש. בנובמבר-פברואר הלינה היא על בסיס כל הקודם זוכה.

גלמפינג בישראל

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...