תפריט עמוד

המירוץ למיליון מגיע לישראל

"המירוץ למיליון", תוכנית ריאליטי במסגרתה מקיפים צמדי מתמודדים את העולם ומבצעים משימות, עולה לשידור בישראל. האם נכיר את העולם טוב יותר? האם דפוסי הנסיעות או הצפייה שלנו עומדים להשתנות? האם זו תוכנית על נסיעות או על זוגיות?

"המירוץ למיליון" נחשבת אחת התוכניות הכי פופולריות בארצות הברית. היא משודרת שם כבר 13 עונות ברציפות וזכתה בפרסים ובהערכה. החל ממחר – 5 בפברואר – תשודר התוכנית גם בישראל.
התוכנית, שתקציב הפקתה עומד על כחמישה מיליון דולר אמורה לשמש כתוכנית הדגל של "רשת" בערוץ 2. היא תשודר תחילה פעם בשבוע בימי חמישי ולאחר מכן פעמיים בשבוע – בשבת וחמישי.
בדיוק כמו בתוכנית האמריקאית גם בגרסה הישראלית יתמודדו עשרהה זוגות שמכירים היטב במירוץ חובק עולם. התחנות בהן יעברו הזוגות נשמרות כמובן בסוד, אבל אפשר לשער שיגיעו ליעדים אקזוטיים רבים ויתנסו בתרבויות שונות, אוכל זר ומוזר ומשימות אתגריות, חלקן הגדול פיסיות וקשות. נמחה הגרסה הישראלית הוא רז מאירמן ובין הצמדים יש זוג מלכות יופי, זוג נשוי, זוג מאורס, אב וביתו החרגת, שתי קיבוצניקיות חברי ילדות, זוג שנפרד בעבר ועוד. כולם רוצים לזכות במיליון שקל – הפרס לזוג המנצח שישלים את התחרות במקום הראשון.
הכללים הבסיסים פשוטים – המתחרים משלימים קטעי מסע ומנסים להגיע בכל קטע ראשונים. השוג שמגיע אחרון בקטע מודח ולא משתתף בהמשך המסע.
במהלך המירוץ נמדדת יכולתם של הזוגות להתמודד במצבים קשים – פיסיים ונפשיים. לכל אחד מן הזוגות מתלווה צלם ומקליט והם מתועדים ברגעי השיא אבל גם ברגעים הנינוחים יותר. הפקה זו נחשבת למורכבת ביותר שהועלתה בישראל והיא אמורה להתמודד עם תכונית מסעות אחרת – הישרדות שעונתה השנייה נמצאת בעיצומה.

השאלה הגדולה שמתעוררת עכשיו האם זו אכן תוכנית מסעות? אם להסיק מן המקרה של "הישרדות" קל להבין שלא מדובר בהיכרות עם היעד. "הישרדות" שמופקת בידי המפיקים שמעלים גם את "המירוץ למיליון" אינה מציגה מאומה מאיי הפנינה בהם היא מצולמת. גם לאחר כמה פרקים כל שאונ יודעים הוא שמדובר באיים דייוקים שיורד בהם המון גשם ולמתחרים קר כל הזמן.
אם לשפוט על פי הגרסה האמריקאית של "המירוץ למיליון" המצב מבחינת ההיכרות עם היעד טוב רק במעט. חיפזון והמהירות בה חולפים מאתר אחד לאחר אינם מאפשרים לחוות אותו או להתרשם באופן ממשי. יחד עם זאת רוב האתגרים עימם מתמודדים המתחרים קשורים לאופי היעד אליו הגיעו – האם יצליחו לאכול את המזון המקומי? האם יצליחו להתאמן במהירות הבזק במיומנות אמנות הלחימה המקומית? האם יצליחו לקפוץ מן הגשר? אלה הן המשימות שעליהם להשלים בעדים ולאורן אפשר להכיר גם את המקום. בדבר אחד אין ספק – סדרה כזו עשויה לעורר את תאבון המסעות, אם חסר למישהו ואת הרצון לעשות זאת מהר וחזק.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.