תפריט עמוד

המדריך המלא לטרק של כמה ימים

רשימת ציוד נכונה תחסוך מאמץ מיותר, ומצד שני תעניק את כל האנרגיה הדרושה לטרק מוצלח. החל ממים, דרך אוכל ועד הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול: קבלו את המדריך המלא

הסוגיה העיקרית סביב הכנה לטרק היא בשאלה מה להכניס לתוך רשימת הציוד ומה להשאיר בבית. לא משנה איפה הטרק נערך ומה צפוי להיות מזג האוויר, רשימת הציוד היא בין הפקטורים הכי משמעותיים שמשפיעים על הצלחת המסע.

חוץ מזה, לרשימת ציוד נכונה יש גם תפקיד בטיחותי והיא אמורה להתאים לצרכים של המטיילים השונים. אז איך מכינים אותה? הנה המדריך המלא בחלוקה לפי קטגוריות:

ציוד ובגדים: ההגנה מתחילה בבית
כל רשימת ציוד לטרק של מספר ימים צריכה להתחיל עם תרמיל מותאם לנשיאת משקל בצורה אורטופדית ונוחה. כדאי להוסיף כיסוי גשם לתרמיל בטרק שנערך בעונות המעבר או בחורף, ולא לשכוח כבל נעילה עם מנעול.

לתוך התרמיל מכניסים מכנסי טיולים מתפרקים, חולצה תרמית, גרביים חמים ללילה וחולצה מנדפת זיעה. מומלץ להשקיע גם בכפפות, מעיל רוח וגשם ונעליים שמותאמות למשקל הגוף. לצד כל אלו אמור התרמיל להכיל מכנס טרמי או גטקעס, כובע, אוהל, בגד ים, שק שינה, מגבת טיולים, מזרון שטח מתנפח, סנדלים או כפכפים, מקלות הליכה, שקית אטומה למים ופנס עם עדיפות לפנס ראש.

התרמיל הוא החבר הכי טוב שלכם במהלך הטרק ולכן חשוב לסדר אותו בצורה נכונה | צילומים: שאטרסטוק

התרמיל צפוי להיות החבר הכי טוב שלכם במהלך הטרק. יש לסדר את הציוד בצורה נכונה ולא לשכוח גם גפרורים, מצית, אולר, סכין וערכת תיקונים זמינה עם חוט שפצור, גומיות, פלייר ושאקלים. אפשר להקדיש כיס בתיק גם לשקיות חימום, מכשיר ניווט, שקית שתייה וחבל כביסה נייד.

אוכל ושתייה: זמינות לצד אנרגיה
סביר להניח שלא יהיה לכם זמן לארוחות שחיתות במהלך הטרק, אבל אין שום סיבה שתוותרו על אוכל מזין ובריא. קחו איתכם ערכת סירי בישול לשטח ואל תשכחו פותחן קופסאות וקולפן ירקות. הוסיפו לתיק ערכת כלי אוכל ושתייה, תבלינים, גזייה, סקוץ' וסבון כלים. שמרו על היגיינה גם בשטח וקחו אוכל יבש לשעת חירום. התמקדו במזון שמעניק אנרגיה, כמו פירות מיובשים, אגוזים ופירות טריים וותרו על מאכלים ממותקים עם שומן טראנס ומלח.

מבחינת כמויות, עליכם לקחת אוכל לכל ימי הטרק ולפי כמות המשתתפים, פלוס אוכל ליום נוסף. התאימו את הכמויות לשתיית 5 ליטר מים ביום לאדם, אך התחשבו גם במי שיש לו צרכים מיוחדים או זקוק לשתייה כדי ליטול כדורים ותרופות. גם בקטגוריה של השתייה רצוי לוותר על כל מה שמלאכותי ולא מזין.

רשימת הציוד שלכם לטרק צריכה לכלול, בין השאר, ערכת עזרה ראשונה

היגיינה, בריאות ועזרה ראשונה: כל התנאים לטרק מוצלח
רשימת הציוד שלכם כוללת התייחסות לנושאים כמו היגיינה, בריאות ועזרה ראשונה. אתם צריכים להתכונן לגרוע מכל, אבל לא להילחץ או להיתקף פרנויה מיותרת. אם תעקבו אחר ההוראות תוכלו להגיע לרשימה מסודרת ולהבטיח לעצמכם את כל התנאים לטרק מוצלח.

שימו בתיק מברשת, משחת שיניים ודאודורנט. קחו ג'ל לטיהור ידיים ונייר טואלט לצד מגבונים לחים. בדקו שיש לכם תיק רחצה מתאים עם פינצטה, נוזל לעדשות (במידה וצריך) ותחבושות היגייניות. אל תוותרו על כדורים נגד כאב ראש או צינון, קרם הגנה מהשמש וכדורים להפסקת שלשול. אם אתם מתכננים ללכת לכל אורך שעות היום, קחו שפתון הגנה ומשחה נגד שפשפות.

לבסוף, רשימת הציוד שלכם תכלול מפה של המסלול, משקפי שמש וראיה, עט ופנקס ושקיות ניילון לאיסוף אשפה. בחרו ספר טוב שיכול לעזור לכם להירדם ואל תשכחו חפיסת קלפים.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.