תפריט עמוד

הכפרים הכי יפים באירופה ליד אגמים

אירופה התברכה באגמים רבים שלצדם כפרים נעימים. מתוכם בחרנו כמה כפרים יפים במיוחד, הנהנים ממיקום מושלם, ממש על קו המים, אווירה נעימה ונופים חלומיים. כל אחד מהם הוא מקום מושלם לעצירה רגועה של כמה שעות או אפילו כמה ימים

בעוד שבארצנו השחונה אנחנו עוקבים בדאגה אחר ירידת מפלס הכנרת, באירופה אגמים שופעי מים הם מראה שכיח. לתפאורה הטבעית שסובבת את האגמים, הכוללת פעמים רבות הרים ויערות, מצטרפים כפרים ועיירות הנושקים למים ויוצרים תמונת נוף מעוררת קנאה. בחלק מהכפרים והעיירות האלה יש בתי אבן עתיקים, באחרים בתי עץ צבעוניים, חלקם מוקפים בנופים אלפיניים, באחרים יש אווירה ים תיכונית. כך או כך, כל אחד המקומות המופיעים כאן יפה כמו חלום ובכל אחד מהם מומלץ בחום לבלות כמה שעות ואפילו כמה ימים של רוגע ויופי.

האלשטאט, אוסטריה

כפר כורי המלח העתיק הלשטאט (Hallstatt) שבאוסטריה עילית נראה הוא יצא מתוך גלויה מצועצעת במיוחד. הכפר נושק לאגם תכול, כשבגבו נישאים הרי דכשטיין הדרמטיים. בתוכו תמצאו כיכר שוק תוססת, רחובות מרוצפי אבן,  בתי עץ מהמאה ה-16, כנסייה השוכנת ממש על קו המים וצריחיה המחודדים משתקפים באגם הצלול. קשה להכריע מתי יפה כאן יותר – בקיץ, כשהשמיים כחולים ומי האגם זוהרים, או בחורף, כשההרים וגגות הבתים מכוסים בשלג והאגם קפוא. כל כך יפה פה, עד שבסין יצרו העתיקו את הכפר הזה אחד לאחד ויצרו את הגרסה שלהם לכפר שעל שפת האגם.

האלשטאט בחורף

האלשטאט בחורף…

מה עושים פה? אחרי הטיול המתבקש בטיילת, אל תוותרו על נסיעה ברכבל ל-Skywalk Hallstatt, פלטפורמת תצפית בגובה 350 מטר שממנה נשקף נוף שיסחט מכם קריאות התפעלות: גגות הכפר, האגם, ההרים, ובימים יפים גם סלובניה ואוסטריה השכנות. מומלץ גם לבקר במעמקי האדמה, במכרה המלח העתיק בעולם, לשוט באגם, לשבת לקפה בכיכר השוק, לבקר במוזיאון הגולגולות ולטייל ברגל בעמק אכרן (Echern), הגדוש ביערות ומפלים.

... ובקיץ. מראה מושלם בכל עונות השנה

… ובקיץ. מראה מושלם בכל עונות השנה

איוואר, צרפת

אגם ז'נבה, משני צידיו, הצרפתי והשוויצרי, מנוקד בעיירות ובכפרים מקסימים. במהלך טיול בצרפת כדאי לכם לעצור באחד הכפרים היפים ליד אגם ז'נבה, איוואר (Yvoire). הכפר הזה, אשר נחשב לפנינת האגם, נבנה במאה ה-14 והוא מוקף בחומות ומתאפיין בארכיטקטורה ימי בייניימית טיפוסית עם בתי אבן, שחלקם משולבים בחומות ובביצורים, וטירה מרשימה. למראה העתיק נוספים כתמי צבע של פרחים – בגנים, באדניות ובמטפסים המכסים את קירות הבתים. הנוף הנשקף מפה כולל לא את אגם ז'נבה, הרי האלפים והרי היורה.

הכפר איוואר והטירה החולשת עליו

הכפר איוואר והטירה החולשת עליו | צילום: Sonia Alves-Polidori / Shutterstock.com

מה עושים פה? שייט באגם הוא אחת הפעילויות המהנות שאפשר לעשות במהלך ביקור באיוואר. בנוסף, בחזית הטירה נמצא גן חמשת החושים – גן מקסים עם פרחים, צמחי מרפא ותבלין ועצי פרי. בהמשך מומלץ לטייל בסמטאות הכפר, לבקר בגלריות הרבות ולהציץ בחנויות הקטנות שבהן מוכרים צעצועי עץ, תכשיטים, עבודות יד ומעדנים מקומיים. לסיום, כיאה לכפר שממוקם ביעד קולינרי מוביל כמו צרפת, יש כאן הרבה מסעדות משובחות.

הכפר איבואר מפורסם בבתי האבן ובפרחים שמקשטים כל פינה | צילום: marekusz / Shutterstock.com

הכפר איבואר מפורסם בבתי האבן ובפרחים שמקשטים כל פינה | צילום: marekusz / Shutterstock.com

לינדאו, גרמניה

מבין העיירות הרבות על שפת אגם קונסטנץ, שמשתרע בשטחן של גרמניה, שווייץ ואוסטריה, לינדאו (Lindau), בגדה המזרחית של האגם, יכולה לקטוף את תואר הציורית ביותר. העיירה ההיסטורית שוכנת על אי קטן שגודלו מעט יותר מחצי קילומטר רבוע, והוא מחובר ליבשה בגשר. המראה המושלם של האגם המקיף את העיירה מכל עבר וההרים שנראים באופק הם רק חלק מיופיו של המקום. לכך נוספים רחובות מרוצפי אבן, בתים עתיקים בשלל צבעים ושפע של צמחייה ירוקה.

הנמל הציורי של לינדאו

הנמל הציורי של לינדאו

מה עושים פה? טיול ברחובות העתיקים יוביל אתכם לכמה משכיות החמדה של העיירה, בהן כנסיית סנט סטפן, רחוב מקסימיליאן הגדוש בחנויות ומסעדות ובית העירייה העתיק. אחת האטרקציות הבולטות היא פארק לינדנהוף. אל תוותרו על טיול רגלי לאורך הטיילת של לינדאו הנמתחת לצד האגם ועל טיפוס לראש המגדלור בכניסה לנמל, שממנו יש תצפית מושלמת על העיר.

הרחוב הראשי של לינדאו על בתיו הצבעוניים | צילום: trabantos / Shutterstock.com

הרחוב הראשי של לינדאו על בתיו הצבעוניים | צילום: trabantos / Shutterstock.com

גנדריה, שווייץ

אגם לוגאנו בדרום שווייץ, על הגבול עם איטליה, הוא אחד מהאזורים הכי חמימים ושטופי שמש בשווייץ. אין פלא, אם כן, שהכפר גנדריה (Gandria) שעל שפת האגם נראה כמו כמעט ים תיכוני, עם גפנים שמטפסות על הבתים. אבל בשווייץ כמו בשווייץ: בתי הכפר, שרבים מהם נבנו במאות ה-16 וה-17,  שמורים היטב, הניקיון מופתי ואדניות פורחות מעטרות את את חזיתות הבתים. הכפר בנוי על צלע הר וגרמי מדרגות תלולים מקשרים בין סמטאותיו. ברבים מהבתים יש ציורי קיר ועיטורי סטוקו ובין הבתים יש חצרות פנימיות ומעברים מקומרים. הטיפוס בסמטאות הכפר התלולות, כמו גם נופיו של האגם ושל הר מונטה ברה הסמוך, המציצים מבין הסמטאות, יותירו אתכם חסרי נשימה.

גנדריה. כפר שוויצרי עם מראה ים תיכוני

גנדריה. כפר שוויצרי עם מראה ים תיכוני

מה עושים פה? נהנים מטיול נינוח בין הסמטאות, מתרשמים מהארכיטקטורה ומבקרים בכסיית סן ויגיליו הבארוקית מהמאה ה-16. ההגעה לכפר היא חלק מהחוויה: ניתן להגיע אליו רק בשייט או ברגל, במסלול הליכה מקסים שנמשך כשעה וחצי לאורך האגם.

לגנדריה אפשר להגיע רק בשייט או במסלול הליכה לאורך האגם

לגנדריה אפשר להגיע רק בשייט או במסלול הליכה לאורך האגם

בלד, סלובניה

העיירה בלד (Bled) מהווה את אחד ממוקדי המשיכה הבולטים של סלובניה, והיא מזוהה איתה יותר מכל מקום אחר במדינה. לא קשה להבין את הסיבה: העיירה שוכנת לחופו של אגם בלד, שעליו חולשים הרי האלפים היוליאניים המרשימים. בלב האגם יש אי זעיר ועליו כנסייה ציורית. ואם זה לא מספיק כדי לגרום לפרץ עז של קנאה במי שגר כאן, את התמונה משלימה טירה מהמאה ה-17 שניצבת על סלע מעל האגם.

בלד. אגם תכול, הרים מרשימים, טירה ובתים עתיקים שמשתקפים במים. היש יפה מזה?

בלד. אגם תכול, הרים מרשימים, טירה ובתים עתיקים שמשתקפים במים. היש יפה מזה?

מה עושים פה? ההיצע אינסופי. בין הדברים שכדאי לעשות כאן: לבקר בטירת בלד, לשוט לאי הקטן באגם ולבקר בכנסייה, לשבת לפיקניק על שפת האגם ולטייל ברגל בקניון וינטגר הסמוך. בנוסף, האגם וסביבתו מציעים המון פעילויות בחיק טבע – רפטינג, רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, מגלשות הרים ועוד הרפתקאות.

ספסל מול הנוף: אגם בלד והאי הקטנטן שבמרכזו

ספסל מול הנוף: אגם בלד והאי הקטנטן שבמרכזו

קסוויק, בריטניה

מבין האגמים בצפון אנגליה, אגם דרוונטווטר נחשב ליפה ביותר. מבין העיירות על שפת האגם, קסוויק (Keswick) קוטפת בקלות את הכתר. ההרים מסביב לאגם, העמקים הירוקים, הגנים המטופחים, הרחובות שתנועת מכוניות אסורה בהם ובתי האבן העתיקים – כל אלה הופכים את קסוויק לקסם של מקום. לעיירה יש היסטוריה ארוכה, עם ממצאים שמעידים על התיישבות מהתקופה הנאוליתית, ובסביבתה אפשר למצוא שרידים לכך, כולל מעגלי אבנים.

רחוב בעיירה קסוויק

רחוב בעיירה קסוויק | צילום: Albert Pego / Shutterstock.com

מה עושים פה? קסוויק מציעה נופים ירוקים לרוב. בתוך העיירה יש שני פארקים ציבוריים עם נוף יפה לאגם ולנהר, גני פרחים, מגרשי ספורט ומתקני משחקים לילדים. העיירה מוקפת במרחבים ירוקים שאפשר לטייל בהם ברגל או לשבת על ספסל ולבהות בנוף ובכבשים הרועות באחו. אפשר גם לשכור סירה ולשוט באגם או לטייל למעגל האבנים Castlerigg שגילו מוערך בכ-4,000 שנה. ביקור בעיירה לא יהיו שלם בלי עצירה בכיכר השוק וברחובות המסתעפים ממנה, שם תמצאו חנויות קטנות עם עבודות אמנות, עבודות יד ותכשיטים.

קסוויק והנופים הירוקים מסביב לעיירה

קסוויק והנופים הירוקים מסביב לעיירה

אורטה סן ג'וליו, איטליה

חבל פיימונטה היפהפה בצפון איטליה מציע, מלבד נופים הרריים מרשימים, גם כמה אגמים. על שפת אגם אורטה נמצאת העיירה הרומנטית אורטה סן ג'וליו (Orta san Giulio). טיול בסמטאות העיירה מגלה שהיא יפה מבפנים לא פחות מאשר מבחוץ. לצדי הרחובות הצרים ניצבים בתי אבן עתיקים מהמאה ה-16, בכיכרות הקטנות יש בתי קפה וחנויות נחמדות. מהכיכר המרכזית אפשר לטפס במדרגות גרניט אל הכנסייה שממנה יש תצפית נהדרת על האגם. בחלקה הדרומי של העיירה יש וילות ובתי מידות אלגנטיים, עם גינות פורחות שמשקיפות אל המים. גולת הכותרת כאן היא האי הזעיר שבאגם, שעליו מבנים ציוריים, בהם בזיליקת סן ג'וליו המרשימה.

אורטה סן ג'וליו. יפה מבפנים לא פחות מאשר מבחוץ

אורטה סן ג'וליו. יפה מבפנים לא פחות מאשר מבחוץ

מה עושים פה? אורטה סן ג'וליו גדושה בכנסיות ובאתרים היסטוריים, בהם המתחם הדתי סאקרו מונטה שהוקם בסוף המאה ה-16. המתחם ממוקם בראש גבעה ממנה נשקפת תצפית פנורמית על האגם והוא עשיר ביצירות אמנות. עוד כדאי לבקר בארמון הפאלוזוטו, שנבנה גם הוא בסוף המאה ה-16, ומעוטר בציורי קיר יפים. לסיום, תוכלו לשוט באגם היפה.

האי הקטן סן ג'וליו, הפנינה של אורטה סן ג'וליו

האי הקטן סן ג'וליו, הפנינה של אורטה סן ג'וליו

סיגטונה, שוודיה

סיטוגנה (Sigtuna), שנמצאת ליד אגם מאלרן, מרחק נסיעה קצרה ממערב לשטוקהולם, היא העיירה העתיקה ביותר בשוודיה. היא הוקמה ב-980 לספירה, ואזכורים לקיומה מופיעים עוד קודם לכן, בסאגות הצפוניות. בנוסף לגילה המופלג, לדעת רבים היא גם העיירה היפה ביותר בשוודיה. המרכז העתיק שמור היטב, עם רחובות צרים ובתי עץ צבעוניים.

רחוב טיפוסי בסיגטונה

רחוב טיפוסי בסיגטונה

מה עושים פה? מטיילים ברחוב הראשי Storagatan, סופגים את האווירה, ועושים קניות בחנויות שמתמחות באופנה שוודית, עיצוב ועבודות יד. בעיירה יש שרידים עתיקים, בעיקר אבנים רוניות שעליהן הוויקינגים נהגו לגלף טקסטים.

האגם מציץ מבין בתי העץ הצבעוניים של סיגטונה | צילום: RPBaiao Shutterstock.com

האגם מציץ מבין בתי העץ הצבעוניים של סיגטונה | צילום: RPBaiao Shutterstock.com

איזנז'ר, ספרד

חבל אנדלוסיה בדרום ספרד מפורסם בכפרים הלבנים, ואחד היפים והפחות עמוסים שבהם הוא איזנז'ר (Iznájar). הכפר שוכן על צוק סלעי בגובה 540 מטר מעל מאגר איזנז'ר, מאגר המים הגדול באנדלוסיה, שצבעו כחול עמוק. בכפר היפה, שהוקם במאה השמינית, אפשר לראות הריסות של טירה בת 1,200 שנים ומבוך של סמטאות אבן צרות. מסביב לכפר ולאגם יש גבעות עגולות המכוסות בכרמי זיתים התורמים לתמונת הנוף המקסימה.

מרפסת עם נוף בכפר איזנז'ר

מרפסת עם נוף בכפר איזנז'ר

מה עושים פה? הכי כיף פשוט לטייל ללא מטרה בסמטאות של רובע בריו דל קוזו, ליהנות מתצפית נהדרת על האגם ולאכול באחת המסעדות המקומיות המצוינות. מומלץ לבקר בשרידי המבצר העתיק ולבלות בחוף החולי שבו אפשר לשכור סירת פדלים או קאנו לשייט באגם.

הבתים הלבנים של איזנז'ר משתקפים במי האגם

הבתים הלבנים של איזנז'ר משתקפים במי האגם

בתמונה הפותחת: הכפר האלשטאט שבתיו נושקים לאגם האלשטאט, אוסטריה

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.