תפריט עמוד

היעדים המבטיחים ל-2015

אל רשימת יעדי הטיול האהובים והמוכרים יתווספו בשנה הקרובה יעדים חדשים ומבטיחים. לחלקם נפתחות השנה לראשונה טיסות ישירות, אחרים מציעים אירועים מיוחדים ב-2015, ויש גם כמה יעדים שלא נמצאים על מסלול הטיולים הרגיל, ושווה מאוד להכירם

לצד יעדים שרבים מאיתנו חוזרים אליהם שוב ושוב, כמו לונדון, ניו יורק ובנגקוק, בכל שנה מתווספים יעדים חדשים למפת התיירות שלנו. לפעמים אלו יעדים שמיועדים למטיילים הרפתקנים או כאלו שכבר ראו הכל ורוצים משהו חדש, מחוץ למסלול התיירים המוכר; לפעמים אלו יעדים שיש הצדקה מיוחדת לנסוע אליהם דווקא השנה, אם בשל אירוע גדול שמתקיים בהם או אטרקציות חדשות שנפתחו זה עתה. ויש גם יעדים שנמצאים כבר זמן רב על מפת התיירות העולמית, אבל בשנה הקרובה יהיו נגישים יותר לישראלים הודות להפעלת טיסות ישירות. הנה עשרה יעדים נבחרים, שכל אחד מהם עונה על חלק מהקריטריונים שהוזכרו כאן, ולכל אחד מהם מומלץ לנסוע דווקא בשנה הקרובה:

1. בוסטון, ארצות הברית
בוסטון היא בוודאי לא יעד חדש עבור התייר הישראלי, אבל פתיחתו של קו הטיסות הישירות של אל על לבוסטון, שמתוכננת ליוני 2015, תהפוך את בוסטון ליעד ראוי בפני עצמו, ולא כזה שמגיעים אליו ליום במהלך חופשה בניו יורק או שעוברים דרכו במסגרת טיול בניו אינגלנד. בוסטון היא עיר נפלאה, עם היסטוריה מרתקת והווה מעניין לא פחות. בבוסטון נפתח המרד שהוביל למלחמת העצמאות, ואם תרצו לעקוב אחרי ההיסטוריה של העיר תוכלו לצעוד בנתיב החירות (Freedom Trail), שביל הליכה באורך של ארבעה קילומטרים שמקשר בין 16 האתרים ההיסטוריים החשובים בעיר. השביל יוצא מהבוסטון קומון, הפארק הציבורי הוותיק בארצות הברית, וממשיך דרך אתרים כמו כנסיית רחוב פארק, בית הממשל ואתר הזיכרון בונקר היל. מלבד זאת, בוסטון היא עיר סטודנטיאלית מלאת חיים, עם שפע של בתי קפה, מסעדות מצוינות, פאבים, מועדוני הופעות וחיי תרבות עשירים. יש בה מוזיאונים מצוינים כמו המוזיאון לאמנות יפה, מוזיאון איזבלה סטיארט גרדנר, המכון לאמנות עכשווית ומוזיאון המדע.


כיכר בבוסטון, לא רק עיר היסטורית אלא גם עיר מלאת חיים עם מקומות בילוי רבים

בבוסטון יש גם הרבה אטרקציות משפחתיות כמו האוטובוס האמפיבי, האקווריום של ניו אינגלנד ומוזיאון הילדים. ואחרי כל אלה, אסור לשכוח שבוסטון היא באמת נקודת מוצא מצוינת לטיול בניו אינגלנד ולנופש בחצי האי קייפ קוד, שבו חופים יפים, עיירות עתיקות ומלאות קסם, יערות, אגמים ונחלים.  


קו הרקיע של בוסטון

2. המבורג, גרמניה
אחרי שברלין כבשה את לבבות התיירים, גם העיר הגרמנית המבורג נחשבת בשנים האחרונות לאחד היעדים החמים באירופה. אבל היעדר טיסות ישירות השאיר את מרבית התיירים הישראלים בברלין. ב-2015 זה עומד להשתנות, כשחברת גרמניה איירליין תתחיל להפעיל, בחודש מרץ, טיסות סדירות במחירים מוזלים להמבורג. העיר, ששוכנת בצפון גרמניה, היא השנייה בגודלה במדינה, ויש לה המון מה להציע – עיר עתיקה מרשימה, נמל עצום ושוקק, השני בגודלו באירופה, מוזיאונים מצוינים, פארקים ירוקים, חיי תורבות עשירים וחיי לילה סוערים. אסור להחמיץ את כנסיית סנט מיכאליס הבארוקית המרשימה, את היכל האמנות – אחד ממוזיאוני האמנות החשובים בגרמניה, את אגם אלסטר, הריאה הירוקה של העיר, ואת מדרחוב Jungfernstieg האלגנטי ששוכן לשפת האגם. חובבי מסיבות ישמחו לגלות את חיי הלילה הסוערים במיוחד של שכונת סנט פאולי.


המבורג. עיר עתיקה מרשימה והמון ריאות ירוקות


"עיר המחסנים" באזר נמל המבורג

3. הפירנאים, ספרד
בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את הרי הפירנאים שמשתרעים בקטלוניה, שבצפון ספרד. זהו אחד מאזורי הטבע היפים באירופה, עם נופים הררים מקסימים הכוללים יערות, אגמים, נהרות ומפלים. בתוך הטבע השופע הזה פזורים כפרים קטנים ומבודדים ועיירות עתיקות, שבהן אפשר לא רק להתרשם מהבנייה המקומית אלא גם משרידים מרתקים של הקהילה היהודית ששגשגה כאן בימים שלפני גירוש ספרד.


עמק ארן בפירנאים. כל היופי הזה זמין בטיסה ישירה מישראל | צילום: לשכת התיירות של קטלוניה

הספרדים מגיעים לאזור ההררי הזה כל השנה, ובעיקר בקיץ – לטיולים רגליים, רפטינג בנהרות וטיולי רכיבה על אופניים ועל גבי סוסים; ובחורף – לאתרי הסקי הקטנים והמטופחים (מי שרוצה לגלוש באתרים גדולים ומודרניים יותר יכול להצפין מעט אל אנדורה השכנה). עכשיו גם הישראלים יכולים להגיע לכאן בעונות "החמות" (כלומר בקיץ ובחורף), בקלות וללא צורך לנהוג כשלוש וחצי שעות מברצלונה. החל מהשנה ארקיע מפעילה קו טיסות ישירות לליידה (Lleida בקטלונית, הספרדים מבטאים זאת לרידה), שנמצאת למרגלות הפירנאים, קרוב לעמק ארן היפהפה. מי שיגיע לכאן יגלה שהפירנאים הם גן עדן לאוהבי טבע והליכה, ויש בהם כמה שמורות נפלאות, דוגמת פארק אורדסה ופארק איגואסטורטס, שבו אפשר לטייל בין פסגות הרים משוננות, 200 אגמים, נחלים ומפלים.


שמורת איגואסטורטס בפירנאים. לטייל בין פסגות דרמטיות, יערות ואגמים | צילום: רותם בר כהן

4. סרביה
בעוד שכמה ממדינות יוגוסלביה לשעבר, כמו קרואטיה, סלובניה ומונטנגרו, הפכו ליעדי תיירות משגשגים, סרביה עדיין נותרה במידה רבה מחוץ למסלול, למרות שבשנים האחרונות יותר ויותר תיירים מגלים את סרביה ובעיקר את בלגרד, בירתה היפה והתוססת. אל תחמיצו את העיר העתיקה, את מתודת קלמגדן המרשימה מהמאה ה14, את מדרחוב Knez Mihailova ואת רחוב Bana Strahinjića.


מבט לילי על בלגרד, בירתה היפה והתוססת של סרביה

בשנים האחרונות בלגרד הולכת וצוברת תאוצה כעיר של חיי לילה ולצד בתי קפה ומסעדות נפתחים בה המון ברים ומועדונים חדשים. גם מחוץ לבלגרד יש לסרביה המון מה להציע, כמו העיר היפהפייה והשוקקת נובי סאד, עם מצודת פטרוברדין המרשימה שמארחת מדי שנה את פסטיבל הרוק והמוזיקה האלקטרונית Exit שמושך לעיר המוני צעירים מכל רחבי אירופה. מלבד זאת, סרביה מציעה גם סקי מצוין, במחירים הרבה יותר זולים מאלה של מערב אירופה (אתר הסקי קופאוניק הוא מאתרי הסקי המובילים במדינה), נופים הרריים ירוקים, והרבה פעילויות בחיק הטבע, כמו הליכה, רכיבה על אופניים ורפטינג. מכל אלה ניתן ליהנות במחירים נוחים שהופכים את המדינה לאחת מהמשתלמות באירופה.  

5. סיביר, רוסיה
עבור רבים מאיתנו, סיביר עדיין מקושרת עם קור מקפיא, גולאגים ואסירים שהוגלו למקום עם תנאי החיים הקשים ביותר שאפשר להעלות על הדעת, אבל מי שיגיע לסיביר בלבוש מתאים יגלה שהאזור העצום בגודלו (פי 1.5 משטחה של אירופה) והמגוון עד מאוד, מציע טבע פראי ונופים שהם לא פחות מעוצרי נשימה, שיירגשו עד מאוד את המטייל ההרפתקן. בחורף באמת קפוא פה, והטמפרטורות עשויות לצנוח עד ל-40 מעלות מתחת לאפס, אבל בקיץ יש בסיביר אזורים בהם אפשר ליהנות מטמפרטורות חמימות ונעימות ומימי שמש רבים.


נוף בסיביר

אחד האזורים היפים ביותר בסיביר הוא מחוז אלטאי שבמערב סיביר, שמתהדר באגמים תכולים, פריחה קייצית מרהיבה, כרי דשא אלפיניים, יערות מחטניים, נהרות שוצפים ופסגות מכוסות בקרחונים. מהטבע והנופים של האזור אפשר ליהנות במהלך טרק בהרים, טיולי רכיבה סוסים ורפטינג בנהרות השוצפים. לצד טבע פראי מעניים לטייל באלטאי בשל הכפרים הציוריים שנראה שלא השתנו כבר מאות שנים, ובהם משמרים מסורות עתיקות יומין. 

6. האיים האזוריים
כבר חרשתם את איי יוון וביקרתם באיים הקנריים? אם כך, זה הזמן לבקר באיים האזוריים. נכון, אין לפה טיסות ישירות, ורק ישראלים ספורים מגיעים לכאן, אבל האיים ששוכנים במרכז האוקיינוס האטלנטי ומשתייכים לפורטוגל מציעים טבע בתולי, מזג אוויר נעים וכפרים זעירים שהשתנו רק במעט במאות השנים האחרונות. קבוצת האיים מונה תשעה איים, שהגדול שבהם הוא סאו מיגל, אשר מכונה "האי הירוק". זהו אחד מיעדי הנופש האהובים על תיירים באיים האזוריים, הודות לנופים יפים של הרי געש, מעיינות חמים, גייזרים, שטחי מרעה ירוקים, יער סוב-טרופי ואגמים בלועות הרי הגעש. באי זה נמצאת גם העיר הגדולה בארכיפלג, פונטה דלגדה, עיר ציורית עם רחובות מרוצפי אבן, ארכיטקטורה ייחודית, חנויות, מסעדות ובתי קפה.


תצפית על אגם געשי באי סאו מיגל

גם בשאר האיים יש המון מה לראות – הרי געש, מערות, מכתשים וולקניים, חופים יפים ופריחה מרהיבה. אחד מהאיים הקטנים והיפים הוא פלורס (Flores), בנקודה המערבית ביותר של האיים. באי יש נופי טבע יפים של פסגות געשיות ועמקים עמוקים, אגמים ומפלים,צוקים ומערות ולגונות יפות, לצד כרי מרעה ירוקים המכוסים בפריחה ססגונית, חוות, כפרים ציוריים עם טחנות מים עתיקות, פלגי מים וכרמים. כדאי לבקר במעיינות החמים Aqua Quentes, באזור שבעת האגמים, ובעיקר ב-Lagoa Funda, במפל של Ribeira Grande ועוד.


מפלי מים באי פלורס, מהיפים שבאיים האזוריים

7. נמיביה
נמיביה היא אחת המדינות היפות ביותר באפריקה, והעובדה שמגיפת האבולה פסחה עליה הופכת אותה ליעד אטרקטיבי לביקור. השנה נמיביה חוגגת 25 שנות עצמאות, ויש עוד סיבה טובה להגיע למדינה היפהפייה הזו – זוהי המדינה האפריקנית הראשונה שכוללת את ההגנה על הסביבה בחוקה שלה, ומשקיעה מאמצים רבים בשימור הטבע המקומי, ואת אלה בהחלט ראוי לתגמל.


דיונה במדבר נמיב בנמיביה

מוקד המשיכה המרכזי של נמיביה הוא שמורת נמיב ששטחה כפול משל מדינת ישראל. דיונות החול העצומות שהפכו לסמלה של נמיביה הן גולת הכותרת של השמורה, והן נמנות על הדיונות הגבוהות בעולם. מומלץ להגיע לשמורה בשעת השקיעה, אז המראה של הדיונות האדומות מרהיב במיוחד. כדאי לבקר גם בשמורת אטושה, אחת השמורות הגדולות באפריקה שבה חיים אלפי בעלי חיים, ובהם אריות, פילים, קרנפים וג'ירפות.

8. פילזן וצפון מערב צ'כיה
תיירים רבים פוקדים את פראג, אבל במרחק 90 קילומטר בלבד ממנה נמצאת העיר היפהפייה פילזן (Pilsen), שמוכרת לרובנו דוווקא הודות לבירה שמייצרים בה. ב-2015 יש סיבה טובה לבקר בפילזן, שנבחרה לבירת התרבות האירופית לשנת 2015 (ביחד עם מונס הבלגית), מה שאומר שצפויים להתקיים בה אירועי תרבות רבים – פסטיבלים, תערוכות, הצגות, מופעים ועוד, לצד פתיחה של מרכזי תרבות חדשים. בין היתר, בינואר ייפתח בפילזן מרכז חדש לאמנות הקרקס, ולאורך השנה יתקיימו בעיר מופעי קרקס רבים, בפברואר יתקיים בעיר פסטיבל אורות מרהיב, במרץ ייערך פסטיבל One World לסרטים דוקומנטריים, באפריל יתקיים ליל המוזיאונים, לצד פסטיבל ימי בוואריה שהוא שיתוף פעולה גרמני-צ'כי, ועוד ועוד. זוהי הזדמנות נהדרת לטייל בפילזן, עיר ראויה בכל שנה.


טירה בקרבת פילזן. האזור גדוש בנופי טבע, יערות וטירות עתיקות

יש כמה אתרים שאסור להחמיץ בעיר, ובהם קתדרלת סנט. ברתולומאו הגותית, בית העירייה הרנסאנסי, המנזר הפרנציסקני, בית הכנסת הגדול וכמובן – מבשלת בירה פילזנר. בנוסף, יש בעיר הרבה פארקים ירוקים, לצד אטרקציות משפחתיות כמו גן חיות ופארק דינואורים. העיר, ששוכנת בנקודת המפגש של 4 נהרות, היא גם נקודת מוצא מצוינת לטיולים בחבל בוהמיה היפה, העתיק בנופי טבע, יערות עבותים וטירות עתיקות.  

9. מילאנו, איטליה
מילאנו הנהדרת היא עיר שכדאי לבקר בה בכל עת – יש בה ארכיטקטורה מרשימה, כולל הקתדרלה הגותית המפורסמת הדואומו, השנייה בגודלה רק לזו של סביליה, חיי תרבות עשירים, כולל מופעים בבית האופרה המפורסם לה סקאלה, קניות (מילאנו היא אחת מבירות האופנה עולמיות ויש בה חנויות של המעצבים המובילים בעולם) וסצנה קולינרית מפותחת. ליד הקתדרלה המרשימה נמצא עוד ציון דרך בעיר, גלריה ויטוריו עמנואל – מבנה דרמטי ורב רושם ממחצית המאה ה-19, שנחשב למרכז הקניות הוותיק ביותר בעולם. 


גלריה ויטוריו עמנואל במילאנו, מרכז הקניות הוותיק בעולם

השנה יש סיבה נוספת להגיע לעיר השנניה בגודלה באיטליה: בין מאי לאוקטובר תתקיים במילאנו התערוכה הבינלאומית אקספו 2015, תחת הכותרת Feeding the Planet, Energy for Life. התערוכה תתמקד במזון, כולל טכנולוגיות חדשות, תרבות אוכל, מסורות, תזונה נכונה ועוד. מגרש הירידים העצום בגודלו יעוצב בסגנון של עיר רומית קלאסית, ויכלול אטרקציות כמו "רובע המזון העתידני" שיציג טכנולוגיות מזון חדשות, פארק המזון הביולוגי, הדגמות בישול, כיכר הגדושה באמני רחוב, טעימות יין ועוד. 

10. סינגפור
סינגפור, אף שאינה מציעה טבע פראי וחוויות רוחניות כמו כמה מהמדינות השכנות, היא יעד מרתק שכדאי מאוד לשלב בגיחה הבאה שלכם למזרח הרחוק. לצד גורדי שחקים מודרניים, מלונות פאר ומרכזי קניות עצומים, שהפכו לסמלה של סינגפור, יש באי גם מקדשים רבים, בתים אותנטיים ושווקים ססגוניים בהם תוכלו להתרשם מהתרבות המקומית. הטבע הסינגפורי נפגע מאוד מפיתוח היתר של האי, ושמורת הטבע הבולטת שנותרה היא בוקיט טימה, שבה יער גשם, קופים ופרפרים. לעומת זאת, אטרקציות נפתחו פה בשפע, בהן רבות שמתאימות לכל המשפחה. מי שיגיע לסינגפור ייהנה מגנים בוטניים מרהיבים, פארק ציפורים, פארק gardens by the bay העצום, גן חיות וספארי לילה, מוזיאוני מדע חדשניים, פארקי מים ופארקי שעשועים (כולל פארק של יוניברסל), אקווריום, דולפיניריום ועוד ועוד.


קו הרקיע של סינגפור עם שחר

בשנתיים האחרונה סינגפור התחדשה רבות – נפתחו בה אטרקציות חדשות כמו הגלריה הלאומית לאמנות ומתחם הספורט Kallang Sports Hub, לצד בתי מלון ראוותניים כמו ParkRoyal on Pickering או Hotel Jen, שהופכים את סינגפור ליעד שכדאי לבקר בו ממש בקרוב.  

הצילומים בכתבה: שאטרסטוק, slack12, Chris ZieleckiWerner Kunz, Pablo FernándezNielsTF28 ❘ tfaltings.deJon-LukeAlessio Mesiano

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.