תפריט עמוד

היעדים המבטיחים לשנת 2022

העולם נפתח שוב ויש לו המון מה להציע לכם בשנה הקרובה. בלאס וגאס ובסינגפור יש המון אטרקציות חדשות, באוסלו נפתחו מוזיאונים משובחים, לפיליפינים יופעלו לראשונה טיסות ישירות ואילו בקובנה, בירת התרבות האירופית, יתקיימו אירועים רבים. לכם רק נותר לבחור

אחרי שנתיים עגומות למדי בתיירות העולמית, נראה ש-2022 הולכת לבשר את השינוי. במרבית מדינות העולם הבינו שסגרים הם לא הפיתרון, הבידודים מבוטלים או מתקצרים ונראה שהשנה, סוף סוף, נוכל לגלות מחדש את העולם ולבקר ביעדים חדשים. על אף שתקופת הקורונה פגעה קשות בענף התיירות, במקומות רבים ניצלו את התקופה הזו להתחדשות – אטרקציות, מלונות ומסעדות נפתחו או שופצו, והיעדים שזה קרה בהם יהיו אטרקטיביים במיוחד השנה. לצד אלה, הרשימה שלנו כוללת גם יעדים שאפשר לראשונה להגיע אליהם בטיסות ישירות מישראל, ויעדים שיתקיימו בהם השנה אירועים מעניינים במיוחד.

הנה עשרת היעדים המבטיחים של מסע אחר לשנת 2022, מאחלים לכם לבקר בכמה שיותר מהם:

נורווגיה

בתקופה של בידודים וריחוק חברתי, נורווגיה היפה היא בדיוק היעד שתרצו לבקר בו. המדינה, שמשתרעת על שטח של 323,802 קמ"ר בהם מתגוררים רק כ-5.3 מיליון תושבים, מספקת שפע של פינות להתבודד בהן, ולעשות זאת מול נופים שתרצו להתעורר מולם כל החיים. מפיורד גיירנגר העמוק, הכחול והצר שמההרים שמקיפים אותו צונחים בתלילות מפלים, דרך איי לופוטן ההרריים שפסגותיהם המושלגות מקנות להם מראה של חומה המזדקרת מן הים, ועד ליערות העבותים של דרום נורווגיה – הטבע הפראי של נורווגיה מספק את היופי שכל כך התגעגענו אליו בשנתיים האחרונות.

איי לופוטן. נורווגיה מספקת המון מקומות להתבודד בהם מול הטבע הפראי

איי לופוטן. נורווגיה מספקת המון מקומות להתבודד בהם מול הטבע הפראי

למה דווקא ב-2022? השנה נורווגיה מציעה לא רק טבע ונופים אלא גם הרבה תרבות ואמנות. לפני שתצאו אל הטבע, אל תוותרו על כמה ימים בבירה אוסלו, שמתחדשת בשני מוסדות תרבות. באוקטובר האחרון נחנך בעיר מוזיאון חדש המוקד לצייר אדוארד מונק, אשר מציג את האוסף הגדול בעולם של יצירותיו של האמן. המבנה המרשים בו שוכן המוזיאון, על קו המים של אוסלו, מצדיק גם הוא ביקור. בחודש יוני ייפתח בעיר המוזיאון הלאומי החדש, מוזיאון האמנות הגדול ביותר במדינות הנורדיות, שממרפסת הגג שלו נשקף הנוף של פיורד אוסלו.

מוזיאון מונק החדש באוסלו

מוזיאון מונק החדש באוסלו | צילום: Danne_l, שאטרסטוק

קובנה, ליטא

קובנה, העיר השנייה בגודלה בליטא, היא לא רק אחת הערים הזולות והמפתיעות באירופה. לעיר היפה יש מרכז עתיק קומפקטי ומקסים, והיא גדושה באתרים היסטוריים, כנסיות מרשימות, מוזיאונים וגנים יפים. יש בה גם לא פחות מ-12 מוסדות אקדמיים שהופכים אותה לעיר סטודנטיאלית צעירה ומלאת חיים. בנוסף לכל אלה, קובנה מהווה בסיס מצוין לטיול ביערות ובאגמים  שמסביב והיא מהווה את אחת מנקודות העצירה בשביל היער, שביל הליכה שנחנך ב-2021 אשר נמתח לאורך 2,140 ק"מ ומקשר בין האזורים המיוערים במדינות הבלטיות – ליטא, לטביה ואסטוניה.

למה דווקא ב-2022? קובנה היא בירת התרבות האירופית לשנת 2022. זה אומר שבמהלך השנה יתקיימו בעיר אלפי אירועים מסקרנים, ובהם פסטיבלים, קונצרטים, מופעי תיאטרון, מופעי אקרובטיקה וקרקס, סיורים מוזיקליים, מופעי אור ותערוכות. זוהי לא הסיבה היחידה לבקר בקובנה דווקא השנה. במהלך 2022 צפוי להיפתח בעיר אי המדע –  מרכז מדע וחדשנות הממוקם על שטח של 13 אלף מ"ר על אי בנהר, הצופה לעיר העתיקה. בהקמת המרכז, אשר יוקדש לטכנולוגיה, מדע וקיימות, הושקעו לא פחות מ-25 מיליון אירו.

קובנה היפה היא בירת התרבות האירופית לשנת 2022

קובנה היפה היא בירת התרבות האירופית לשנת 2022

נאפולי, איטליה

נאפולי, הבירה של דרום איטליה, נמצאת בשנים האחרונות בפריחה. אם בעבר תיירים הגיעו לעיר רק למספר שעות ומיהרו הלאה, לפומפיי ולחצי האי אמלפי, בשנים האחרונות יותר ויותר תיירים מגלים את נאפולי עצמה – עיר כאוטית, אותנטית ומלאת חיים, שיש לה המון מה להציע. מוזיאונים משובחים כמו המוזיאון הארכאולוגי והמוזיאון לאמנות מודרנית, כנסיות מפוארות, מבצרים החולשים על העיר, ארמונות, אינספור נקודות פוטוגניות וכמובן, הפיצות הטובות בעולם. ממש בסמוך לעיר תוכלו לבקר בכמה מהאתרים הארכאולוגיים המובילים בעולם, לנפוש בחופי האי פרוצ'ידה ולנסוע בדרך חוף אמלפי, מהיפות בעולם.

נאפולי. יפה, מרתקת, כאוטית ומסעירה

נאפולי. יפה, מרתקת, כאוטית ומסעירה

למה דווקא ב-2022? נאפולי, כאמור, פורחת. המרכז העתיק תוסס ואטרקטיבי מתמיד, מלונות חדשים ומעניינים נפתחו לאחרונה בעיר, ושכונות שבעבר נחשבו מסוכנות לתיירים הפכו לטרנדיות. למשל, רובע סניטה (Sanita) שממוקם מצפון למרכז ההיסטורי של העיר. לפני 2,000 שנה הרובע שימש כעיר מתים, נקרופוליס, במאה העשרים הרובע הפך לאחת משכונות הפשע העניות והידועות לשמצה של העיר. בשנים האחרונות מדובר באחד מהרובעים המתחדשים של העיר, עם שווקים ססגוניים, אמנות רחוב, ארמונות ואוכל משובח. השנה, חלק מהקברים שהשתמרו היטב של הנקרופוליס של סניטה יוצגו לראשונה לקהל הרחב וישפכו אור חדש על ההיסטוריה של נאפולי. גם בפומפיי צפויים להיחשף השנה לציבור שרידים חדשים שנחפרו בשנים האחרונות, כך שנאפולי השנה היא יעד מושלם למי שאוהבים לשלב בין ישן לחדש.

שוק ברובע סניטה המתחדש

שוק ברובע סניטה המתחדש | צילום:Elena Dijour, שאטרסטוק

ולנסיה, ספרד

ולנסיה, העיר השלישית בגדולה בספרד, תמיד הסתתרה בצלן של ערים זוהרות יותר כמו ברצלונה ומדריד. למרות זאת, מי שביקר בעיר יודע שיש לה המון מה להציע מלבד כדורגל. זוהי עיר מרתקת שלצד מרכז היסטורי נעים, רובעי בילויים וחופים יפים, יש בה גם  אטרקציות מלהיבות שהופכות אותה ליעד מושלם לכל המשפחה, ובראשן עיר האמנויות והמדעים – מתחם עצום בעיצוב עתידני שכולל פלנטריום, מוזיאון מדע, גן בוטני ואת האקווריום הגדול באירופה.

למה דווקא ב-2022? ולנסיה היא בירת העיצוב העולמית לשנת 2022. זה אומר שבמהלך השנה יתקיימו בעיר שפע של תערוכות, סדנאות, כנסים ופסטיבלים הקשורים בעיצוב ובקיימות.

עיר האמנויות והמדעים בוולנסיה

עיר האמנויות והמדעים בוולנסיה | צילום: GagliardiPhotography

דיז'ון, צרפת

דיז'ון, שמפורסמת בכל העולם הודות לחרדל המשובח שלה, היא הרבה יותר ממעצמה קולינרית. העיר שממוקמת במרכז צרפת, באמצע הדרך בין פריז לליון ולז'נבה, היא אחת מהערים המקסימות בצרפת, למרות שהיא נמצאת קצת מחוץ לאור הזרקורים. יש לה מרכז היסטורי קטן אך תוסס ומלא חיים שמזמין לטיול רגלי, הגדוש בבתי קורות עץ מימי הביניים,  ארמונות היסטוריים, כנסיות מרשימות ומוזיאונים משובחים, כמו המוזיאון לאמנויות יפות. במרחק נסיעה קצרצרה מדיז'ון אפשר לטייל בין הכרמים והיקבים של חבל בורגונדי.

למה דווקא ב-2022? בחודש מאי תיפתח בדיז'ון עיר הגסטרונומיה והיין הבינלאומית (Cité Internationale de la Gastronomie et du Vin) – מתחם עצום של מבנים היסטוריים משופצים המוקדש כולו לגסטרונומיה צרפתית. במתחם: מסעדות, ברי יין, חנויות אוכל ומעדניות, בתי ספר לבישול, בתי קולנוע, סדנאות וכיתות אמן ואירועים גסטרונומיים.

העיר העתיקה של דיז'ון, מהערים המקסימות והמפתיעות בצרפת

העיר העתיקה של דיז'ון, מהערים המקסימות והמפתיעות בצרפת

מרוקו

מרוקו היא אחת המדינות המרתקות בעולם, הודות לשילוב של נופים מדבריים וחוויה תרבותית שאין שנייה לה. במרקש, הבירה התרבותית של מרוקו, תמצאו שווקים ססגוניים ומלאי אווירה,  מסגדים מרשימים, ארמונות מפוארים, גנים יפים וכמובן את כיכר ג'מע אל פנה שכאילו נלקחה מסיפורי אלף לילה ולילה.

העיר הכחולה שפשוואן

העיר הכחולה שפשוואן

מרוקו היא כמובן הרבה יותר ממרקש. יש בה עוד ערים מקסימות כמו שפשוואן (העיר הכחולה) או פס הגדושה בפנינים ארכיטקטוניות, מדבריות ודיונות חול עצומות, חופים יפים כמו חופי אגדיר, קניונים דרמטיים כמו קניון טורדה, נופים הרריים (הרי האטלס הגבוה מכוסים בשלג בחורף) ואפילו מפלי מים שופעים כמו מפלי אוזוד. אם בעבר ישראלים היו מגיעים למרוקו בעיקר לטיול שורשים, הרי שהיום מרוקו מציעה חוויה מסוג שונה לגמרי ואפשר ליהנות בה מחופשה מפנקת שכוללת לינה בריאדים אותנטיים ובאתרי גלמפינג במדבר, ארוחות משובחות ואתרי ספא.

למה דווקא ב-2022? הסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו נחתם בסוף 2020, ובקיץ האחרון החלו לפעול טיסות ישירות מישראל למרוקו, אבל מציאות הקורונה מנעה ממרוקו להפוך להיות היעד החם שכולם ציפו לו. נראה ש-2022 הולכת להיות השנה בה הישראלים יגלו באמת את מרוקו.

הדיונות של הסהרה במרוקו

הדיונות של הסהרה במרוקו

פיליפינים

מדינת האיים שבמערב האוקיינוס השקט, כ-1,000 ק"מ דרומית ליבשת אסיה, היתה במשך שנים מחוץ לרדאר של המטייל הישראלי, למעט תרמילאים. כל השאר החמיצו חופים חלומיים עם חול לבן ומי טורקיז, הרי געש פעילים, טרסות אורז מהמרשימות בעולם, אתרי צלילה משובחים וגם אתרי נופש מפנקים.

בפיליפינים יש 7,641 איים, כך שלא פשוט להמליץ על המקומות שלא כדאי לכם להחמיץ. ובכל זאת, נספר לכם שרוב התיירים לא מוותרים על חופשה באי בורקאי הידוע בחופים הלבנים ובמי הטורקיז שלו, על הנופים הקרסטיים באל נידו, על טרק בין טרסות האורז של בנאו באי לוזון, על גבעות השוקולד באי בוהול ועל אתרי הצלילה המרהיבים באי סבו.

למה דווקא ב-2022? בחודש אפריל הקרוב יחלו לפעול טיסות ישירות של אייר פיליפינים בין תל אביב למנילה, ונראה שיותר ויותר ישראלים יגלו את היעד שיכול להוות אלטרנטיבה פחות ממוסחרת לתאילנד.

טרק בין טרסות האורז של בנאו הוא אחת מהחוויות שאין להחמיץ בפיליפינים

טרק בין טרסות האורז של בנאו הוא אחת מהחוויות שאין להחמיץ בפיליפינים

סינגפור

סינגפור אמנם אינה פופולרית בקרב התייר הישראלי כמו יעדים אחרים במזרח הרחוק, אבל מדינת האי הזעירה מציעה חוויה ייחודית ויוצאת דופן שמתאימה גם לתיירים מפונקים. זהו יעד מערבי באופיו, מתוקתק ומצוחצח, עם גורדי שחקים עצומים, פארקי שעשועים והמון אטרקציות מעשה ידי אדם לכל המשפחה, לצד מקדשים, שווקים אותנטיים, שמורות טבע עם יערות גשם וחופים מלאכותיים יפים.

למה דווקא ב-2022? השנה סינגפור צפויה להיות אטרקטיבית מתמיד, הודות להמון אטרקציות חדשו שנפתחו ב-2021, כשסינגפור עדיין היתה סגורה לעולם, וכאלה שצפויות להיפתח בשנה הקרובה. אחת האטרקציות המלהיבות היא SkyHelix Sentosa שנפתחה בדצמבר האחרון. מדובר בגונדולה פתוחה שמתרוממת לגובה 79 מטר, מסתובבת 36 מעלות ומציעה תצפית פנורמית על סנטוסה והאיים הדרומיים. אטרקציה נוספת וקרירה במיוחד היא Ice Hotel Gallery – מעין ארץ פלאות חורפית עם טמפרטורה קבועה של חמש מעלות מתחת לאפס, ובה פסלי קרח, ריהוט מקרח, בר קרח וכל מה שצריך כדי להפיג את הלחות של סינגפור. ויש עוד הרבה אטרקציות חדשות לכל המשפחה, למשל, מוזיאון הילדים של סינגפור שייפתח בסוף השנה, מסלול הקרטינג The Karting Arena, מוזיאון הגלידה, רכיבה על אופני מים ואפילו מתחם שעשועים בשם Slurping Good! המוקדש לאינסטנסט נודלס, ובו 13 תצוגות אינטראקטיביות ומעבדה בה תוכלו לרקוח אינסטנט נודלס לטעמכם. ואם אתם דווקא בעניין של שעשועים קולינריים, תשמחו לגלות שממש לאחרונה נפתחו בסינגפור כמה מסעדות של שפים עטורי כוכבי מישלן, כמו ג'וליאן רויר, אלן דיקאס וטטסויה ואקודה.

סינגפור. יעד מרתק, מודרני ומפתיע שלא מפסיק להתחדש

סינגפור. יעד מרתק, מודרני ומפתיע שלא מפסיק להתחדש

בוסטון

בוסטון, ערש המהפכה האמריקאית, היא אמנם לא יעד חדש, אבל ישראלים רבים פוסחים עליה במהלך הטיול בארצות הברית. וזה חבל, כי מדובר בעיר היסטורית מלאת חיים עם ארכיטקטורה ויקטוריאנית, פארקים ירוקים, אתרים היסטוריים, סצנה קולינרית משובחת, חיי תרבות עשירים, שפע של מקומות בילוי והמון קסם.

בוסטון. התחרות על הטיסות הישירות תהפוך את ההגעה לעיר ב-2022 לזולה ונוחה מתמיד

בוסטון. התחרות על הטיסות הישירות תהפוך את ההגעה לעיר ב-2022 לזולה ונוחה מתמיד

אם אתם מבקרים בבוסטון בפעם הראשונה, יש כמה חוויות שלא תרצו להחמיץ, כמו הליכה בשביל החירות שנמתח לאורך ארבעה קילומטרים ועובר בין 16 אתרים הקשורים למהפכה האמריקאית; שייט בבוסטון דאק – אוטובוס אמפיבי שעובר בין האתרים המרכזיים של בוסטון ביבשה ובנהר; טיול אוכל בשכונת North End, הרובע האיטלקי של בוסטון; ביקור במוזיאוני אמנות מצוינים כמו מוזיאון איזבלה סטיוארט גרדנר והמוזיאון לאמנויות יפות, שיטוט רגלי בשכונת South End מלאת האווירה, ביליי ערב ככיכר הרווארד הסטודנטיאלית מלאת החיים ואפילו שייט צפייה בלווייתנים. בוסטון מהווה גם נקודת מוצאת לטיולים בניו אינגלנד, בין נופים של יערות, חופים, אגמים ועיירות מקסימות.

למה דווקא ב-2022? באפריל הקרוב אל על צפויה לחדש את הטיסות הישירות לבוסטון, ואילו בחודש מאי חברת דלתא תפתח גם היא קו טיסות ישירות מתל אביב לבוסטון, מה שיבטיח תחרות במחירים ויהפוך את ההגעה לבוסטון לנוחה וזולה מתמיד.

בוסטון מהווה בסיס מצוין לטיול בין החופים, היערות והעיירות המקסימות של ניו אינגלנד

בוסטון מהווה בסיס מצוין לטיול בין החופים, היערות והעיירות המקסימות של ניו אינגלנד

לאס וגאס

אם שנתיים של קורונה גרמו לכם להתגעגע לעולם הגדול, במהלך ביקור קצר בלאס וגאס תוכלו לצאת לטיול מסביב לעולם – לשוט בגונדולה בין התעלות במלון וונציה, להתרשם ממונומנטים פריזאיים מפורסמים במלון Paris,  להעלות את הדופק בנסיעה ברכבת הרים בין גורדי השחקים במלון New York, New York, להתרשם מהספינקס במלון Luxur, לראות מזרקות בסגנון רומאי ב-Caesar's Palace ולחזות בהר געש מתפרץ במלון Mirage. זאת בנוסף לאינספור האטרקציות האחרות שהעיר מציעה, מבילוי בקזינו, דרך צפייה במופע בסגנון לאס וגאס ועד לנסיעה בגלגל הענק עם תצפית על העיר.

לאס וגאס. עיר החטאים לא מפסיקה להתחדש

לאס וגאס. עיר החטאים לא מפסיקה להתחדש

למה דווקא ב-2022? אחד הדברים הנחמדים בעיר החטאים המדברית הוא שהיא לא מפסיקה להתחדש ולהפתיע, כך שגם בשנת קורונה הוקמו בה הרבה מלונות, מסעדות ואטרקציות שהופכים אותה לאטרקטיבית מתמיד. אחד המתחמים החדשים בסטריפ הוא Resorts World Las Vegas, מתחם של שלושה מלונות ענק מרשת הילטון, ארבעים מסעדות וברים, שוק אוכל מקורה עצום בהשפעה סינגפורית, אולם קונצרטים ואירועים, מתחם בריכות המשתרע על שטח של 22 דונם וכמובן קזינו ענק. גם מחוץ לסטריפ נפתחו בעיר אטרקציות חדשות, כמו אומגה מארט, מיצב אמנות אינטראקטיבי, המעוצב כסופרמרקט שמדפיו גדושים ביצירות אמנות פסיכודליות. השנה ייפתח בעיר האילומינריום, גרסה משוכללת במיוחד של קולנוע ארבע ממד שלוקחת את המבקרים לטיול מסביב לעולם. בנוסף, מלונות רבים בעיר עבר שיפוץ, מסעדות חדשות נפתחו והעיר מארחת כמה מופעים חדשים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.