תפריט עמוד

הטיסה שלכם התבטלה: מה מגיע לכם במקרה כזה?

חוויה של ביטול טיסה יכולה להיות אירוע מתסכל ומאכזב במיוחד. זהו ללא ספק אחד מהחששות הגדולים ביותר של כל מי שמזמין טיסה לחו"ל. הרי כל שחווה את מפח הנפש שנגרם ברגע שמגיעה ההודעה מחברת התעופה שהטיסה המיוחלת התבטלה יודע זאת. אם בעבר התסריט של ביטול טיסות על ידי חברות התעופה נחשב לאירוע נדיר יחסית שלא התרחש לרוב - בשנים האחרונות, ובגלל נסיבות שונות שנכנסו לתמונת שוק התעופה הבינלאומי - המצב השתנה ומדובר בעניין שהוא כבר לא נדיר כל כך בנוף (תוכן שיווקי)

חוויה של ביטול טיסה יכולה להיות אירוע מתסכל ומאכזב במיוחד. זהו ללא ספק אחד מהחששות הגדולים ביותר של כל מי שמזמין טיסה לחו"ל. הרי כל שחווה את מפח הנפש שנגרם ברגע שמגיעה ההודעה מחברת התעופה שהטיסה המיוחלת התבטלה יודע זאת. אם בעבר התסריט של ביטול טיסות על ידי חברות התעופה נחשב לאירוע נדיר יחסית שלא התרחש לרוב – בשנים האחרונות, ובגלל נסיבות שונות שנכנסו לתמונת שוק התעופה הבינלאומי – המצב השתנה ומדובר בעניין שהוא כבר לא נדיר כל כך בנוף.

אם אנחנו אלו שמבטלים את טיסתנו, מכל סיבה שהיא – ניחא, כי במידה וזכרנו לעשות מראש ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל כיסוי על ביטול טיסה, נוכל לקבל את כספנו חזרה. דרך ביצוע של השוואת ביטוח נסיעות, נוכל למצוא את הפוליסה המשתלמת ביותר עבורנו, שכוללת כיסוי ביטול/קיצור נסיעה מורחב, ונותנת לנו ראש שקט ומרחב תמרון מספק עד הטיסה עצמה. אך אם לצערנו הרב, הגורם שביטל את הטיסה שלכם הוא חברת התעופה עצמה – צריך לדעת שזה ממש לא סוף העולם, כי בהחלט יכול להיות שמגיע לכם פיצוי על כך. כדי שתבינו יותר באילו תנאים ומקרים תוכלו לקבל את הפיצוי הכנו לכם את המדריך הבא – שיעזור לכם להבין את זכויותיכם המלאות בכל מה שקשור לביטולי טיסות ולקבל בחזרה את כל מה שמגיע לכם.

חברת התעופה ביטלה את הטיסה? הכירו את זכויותיכם

על פי חוק "שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה)" שחוקק בישראל ב-2012, טיסה שבוטלה בהתראה של פחות מ-14 יום טרם מועד יציאתה, או שמועד המראתה נדחה ביותר מ-8 שעות, מזכה את הנוסע בפיצוי כספי מטעם חברת התעופה.

הפיצוי המוצע יכול להתבטא או בהצעתו של כרטיס טיסה חלופי (במגבלות שנציג כאן מיד) או בסכום כסף שהחברה מחויבת להעביר אליכם. הבחירה מה לקחת היא בידיים שלכם, אבל דעו שגם אם בחרתם בכרטיס טיסה חלופי, החברה עדיין מחויבת להעביר לכם סכום פיצוי, עם כי מופחת מזה שהייתם מקבלים אם לא הייתם לוקחים את הכרטיס.

סכום הפיצוי שמגיע לכם מחברת התעופה בגין טיסה שבוטלה בתנאים הללו, נקבע על פי מרחקה של הטיסה המתכוננת, בהתאם למפתח הבא (נכון לשנת 2023):

  • טיסה של עד 2,000 ק"מ – 1390 ש"ח. אם בחרתם בכרטיס טיסה חלופה, הפיצוי יהיה 695 ש"ח, בתנאי שאיחור ההגעה ליעד הוא לא יותר שעתיים.
  • טיסה של עד 4,500 ק"מ – 2,200 ש"ח. אם בחרתם בכרטיס טיסה חלופה הפיצוי יהיה 1,100 ש"ח בתנאי שאיחור ההגעה ליעד הוא לא יותר מ-3 שעות.
  • טיסה של מעל 4,500 ק"מ – 3,340 ש"ח. אם בחרתם בכרטיס טיסה חלופי, הפיצוי יהיה 1,670 ש"ח בתנאי שאיחור ההגעה ליעד הוא לא יותר מ-4 שעות.

את כספי הפיצוי חברת התעופה מחויבת להעביר לכם תוך 45 יום מרגע הפנייה שלכם אליה, ואם לא עשתה זאת ניתן לתבוע אותה בבית המשפט.

מלבד זאת, כדאי שתשימו לב לדבר נוסף שאתם זכאים לו לפי חוק: אם אתם בחו"ל והטיסה שלכם חזרה ארצה בוטלה בזמן שאתם כבר ממש בשדה התעופה – אתם זכאים למזון ומשקאות ולשירותי תקשורת על חשבון חברת התעופה. אם עד הטיסה הזמינה הבאה ארצה נדרשת מכם שהייה ביעד של לילה אחד או יותר,  אתם גם זכאים לקבל מחברת התעופה שירותי לינה והסעה משדה התעופה ואליו.

פיצוי? לא בכל מקרה: אלו הסייגים הקבועים בחוק שפוטרים את חברת התעופה מלפצות אתכם

שימו לב היטב שכל מה שפירטנו עד עתה נכון ותקף במקרה שבו חברת התעופה ביטלה את טיסתכם בהתראה של פחות מ-14 יום ממועד הטיסה. עם זאת  יש גם כמה סייגים לכך שחשוב שתכירו – כי בגינם החברה זכאית על פי חוק שלא לפצות אתכם.

כך למשל, אם טיסתכם בוטלה בטווח של פחות מ-14 יום, אך החברה הציעה לכם טיסה חלופית על פי התנאים הבאים – אתם מחויבים לקחת אותו, והחברה לא מחויבת לשלם לכם פיצויים:

  • ביטול בין 14 ל-7 ימים לפני ההמראה – הוצעה טיסה חלופית שממריאה בטווח של פחות משעתיים לפני מועד ההמראה המקורי ונוחתת בטווח של פחות מ-4 שעות לאחר זמן הנחיתה המקורי.
  • ביטול פחות מ-7 ימים לפני ההמראה – לכם טיסה חלופית שממריאה בטווח של פחות משעה לפני המועד לפני מועד ההמראה המקורי ונוחתת בטווח של פחות משעתיים אחרי מועד הנחיתה המקורי.

הסייג היחיד לעניין זה, שבגינו אתם זכאיים להחליט שלא לקחת את הכרטיס החלופי ולדרוש במקומו את הפיצוי הכספי – הם במקרה שבו הטיסה החלופית לא הוצעה גם למי שאתם טסים איתו (בן/בת זוג, חבר/ה, ילד/ה). בנוסף יתאפשר לכם להצעיר שאתם לא לוקחים את הכרטיס החלופי גם מטעמי דת – למשל אם הטיסה החלופית המוצעת גורמת לחילול שבת מבחינתכם.

תנאים נוספים שקבועים לפי חוק ומאפשרים לחברת התעופה שלא לשלם לכם פיצויים, גם אם הטיסה שלכם בוטלה בהתראה של פחות מ-14 יום לפני ההמראה, קשורים למקרים שבהם הטיסה בוטלה בגלל "כוח עליון" כלומר נסיבות שלא בשליטת חברת התעופה. זה כולל תנאי מזג אוויר קיצוניים ובלתי צפויים, מצב ביטחוני כמו מלחמה שמחייב את סגירת שדה התעופה וכדומה. גם בכל מקרה שהטיסה שלכם בוטלה בעקבות שביתה – בשדה התעופה או של עובדי חברת התעופה – דעו שהחברה לא חייבת לכם בפיצויים בגין כך. בנוסף, ביטול טיסה שנעשה על מנת להימנע מחילול שבת או חג כאן בארץ פוטר את חברת התעופה מתשלום פיצויים.

עם פיצוי או בלי פיצוי – משווים ביטוח נסיעות לחו"ל ב-Bestie וטסים בראש שקט

בשורה התחתונה צריך להבין שחווית ביטול טיסה על ידי חברת התעופה יכול להיות עניין מלחיץ שגורם לאי נוחות – בטח אם היא קורית בטווח של פחות מ-14 ימים מהמועד הצפוי ובטח אם קורית כשאתם כבר בשדה התעופה או בדרך אליו. עם זאת צריך לזכור החוק בא לטובתכם במקרה הזה ומאפשר לכם ליהנות מפיצוי כספי בנוסף להחזר על עלות הכרטיס – בתנאים שפירטנו עד. לכן הכרה מראש של כלל הזכויות שלכם בכל מה שקשור לביטולי טיסות  יכולים לעזור מאוד להקל על התסכול שלכם.

בנוסף, אם רכשתם פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל טובה מראש – אתם יכולים להיות בטוחים שאתם אף פעם לא לבד, אפילו במקרה שאתם אלו שבחרתם לבטל את הטיסה. לכן אנחנו ממליצים לכם להיכנס ל-Bestie, האתר המתקדם ביותר עבור השוואת ביטוח נסיעות, ולמצוא את הפוליסות הטובות ביותר שמאפשרות לכם פיצוי נרחב על ביטול/קיצור נסיעה מכל סיבה שהיא. השוו בין התוצאות המובילות ש-Bestie  מספק לכם, מצאו את הפוליסה הכי משתלמת לכם – ותוכלו לנסוע לחו"ל בראש שקט, בלי לחשוש מעוגמת הנפש שבביטול טיסה, בין אם זה נעשה על ידיכם ובין אם על ידי חברת התעופה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.