תפריט עמוד

הטיול החסכוני: סן פרנסיסקו בחינם

בכל הנוגע למחירים, סן פרנסיסקו מתגלה כהפתעה נעימה למדי בהשוואה לערים גדולות אחרות בצפון אמריקה. אפשר למצוא מלונות במיקום לא רע ובמחיר סביר, הרבה דוכני רחוב עם אוכל זול, וגם המון אתרים, אטרקציות ופעילויות בחינם. בחרנו שבעה דברים נפלאים שאפשר לעשות בעיר בחינם:

1. מוזיאונים ייחודיים
בסן פרנסיסקו יש כמה מוזיאונים ייחודיים שהכניסה אליהם בחינם והם מתאימים מאוד גם לבילוי משפחתי.

מוזיאון קרונות הכבל (Cable car Museum) מוקדש כולו לכלי התחבורה שהכי מזוהה עם סן פרנסיסקו ושוכן במרכז התפעול של קרונות הכבל. המוזיאון מציג קרונות רכבל עתיקים לצד מנועים, כלי עבודה ושאר מכשירים מכניים הקשורים לתפעול קרונות הכבל, וכן אוסף של תמונות היסטוריות שמספרות על ההיסטוריה של הרכבל בסן פרנסיסקו.
כתובת: 1201Mason Street
אתר אינטרנט


מוזיאון קרונות הכבל | צילום: Steve Parker, flickr

מוזיאון רנדל (Randal Museum) הוא מוזיאון ילדים ששוכן בגבעה באזור הקסטרו ממנה נשקף נוף נפלא של העיר. במוזיאון מוצגות כמאה חיות שנפצעו או שנולדו בשבי ואינן יכולות לשרוד בטבע, ולכן המוזיאון הוא ביתן. בנוסף, יש כמה תצוגות אינטראקטיביות לכל המשפחה, ובהן תצוגה על חיות פרא בסביבה עירונית, תצוגת רכבות, תערוכה שעוסקת ברעידות אדמה ועוד. בנוסף מתקיימות במוזיאון סדנאות לכל המשפחה, שכוללות עבודה בעץ, חימר, קרמיקה ועוד.
כתובת: 199Museum Way
אתר אינטרנט

המוזיאון המכני (Musee Mecanique) הוא מוזיאון מקסים ונוסטלגי שמוקדש לצעצועים מכניים ולתיבות נגינה, וכולל את אחד האוספים הגדולים מסוגו בעולם.
כתובת: Pier 45, רציף הדייגים
אתר אינטרנט

2. פארק גולדן גייט
פארק גולדן גייט (Golden Gate Park) הוא הריאה הירוקה הכי מפורסמת של העיר. הוא משתרע על שטח של כ-4,000 דונים ממרכז העיר ועד לאוקיינוס השקט, ובו מדשאות ירוקות, אגמים, גן תה יפני, גן בוטני, חממות צמחים ושבילי הליכה. בכל יום ראשון בצהריים בחודשים אפריל-אוקטובר מתקיים בפארק קונצרט בחינם, ובימי רביעי מתקיימים שיעורים בחינם של כדורת דשא.

הגן הבוטני של סן פרנסיסקו (San Francisco Botanical Garden) נמצא בשטחו של פארק גולדן גייט, ויש בו למעלה מ-8,000 מינים שונים של צמחים מרחבי העולם. כדאי לשים לב ליער של עצי הסקויה, למגנוליות ולצמחייה האופיינית ליערות עננים.


הגן היפני בפארק גולדן גייט | צילום: Caroline Culler, GFDL

3. מוזיאונים לאמנות
כמה מהמוזיאונים המובילים לאמנות בסן פרנסיסקו מציעים כניסה בחינם במועדים מסוימים.

המוזיאון לאמנות אסייתית (Asian art Museum) הוא אחד מהמוזיאונים הטובים בעולם שמוקדשים לאמנות אסייתית, ויש בו ציורים, עבודות קרמיקה, טקסטיל ועוד. גולת הכותרת היא הבודהה היושב העתיק ביותר בעולם, משנת 338. הכניסה למוזיאון בחינם ביום ראשון הראשון בכל חודש.
כתובת: 200 Larkin Street
אתר אינטרנט

מוזיאון דה יאנג (De Young Museum) ששוכן במבנה מרשים במיוחד בפארק גולדן גייט מתמקד בעיקר באמנות אמריקאית מהמאה ה-17 ועד המאה ה-20, אבל יש בו גם אגפים שמוקדשים לאמנות מאפריקה, אוסטרליה ודרום אמריקה. הכניסה חינם ביום שלישי הראשון בכל חודש.
כתובת: 50Hagiwara Tea Garden Dr, Golden Gate Park


מוזיאון דה יאנג  אחד מהמוזיאונים הטובים בעיר | צילום: Wonderlane, flickr

מוזיאון לגיון הכבוד (Legion Of Honor) שוכן במבנה יפהפה בראש גבעה, ממנה נשקף נוף נפלא של העיר. במוזיאון יש אוסף מרשים של אמנות אירופית, כולל האדם החושב של רודן. הכניסה חינם ביום שלישי הראשון בכל חודש.
כתובת: 34th Ave & Clement St, Lincoln Park
אתר אינטרנט

4. ללכת על גשר שער הזהב
הגשר התלוי שמחבר בין סן פרנסיסקו לבין מחוז מרין הוא סמלה הבלתי מעורער של סן פרנסיסקו, והליכה עליו היא אחת מהחוויות שאסור להחמיץ בעיר. גובהו של הגשר 230 מטר מעל פני הים, מה שמבטיח תצפית נהדרת על הנוף, ואורכו 1,970 מטר. אפשר ללכת ברגל לכיוון אחד ולנסוע באוטובוס בדרך חזרה, או ללכת ברגל את חצי הדרך, לספוג את הנופים ולחזור בחזרה. רק הצד המזרחי של הגשר פתוח להולכי רגל, וממנו ניתן להשקיף על האי אלקטרז ועל מפרץ סן פרנסיסקו. בעוד שהנסיעה על הגשר כרוכה בתשלום, ההליכה עליו בחינם. הגשר סגור להולכי רגל בשעות החשיכה.


גשר שער הזהב. הליכה על הגשר מספקת תצפית לא שגרתית על העיר

5. אירועים ופסטיבלים
פסטיבלים חינמיים, קונצרטים והופעות, מתקיימים בסן פרנסיסקו לאורך השנה כולה, ובעיקר בקיץ, הנה כמה אירועים חינמיים שאסור להחמיץ:

פסטיבל Stern Grove מתקיים מדי קיץ בליבה של חורשת איקליפטוסים ששוכנת מדרום לפארק גולדן גייט. בכל יום ראשון בשעה 14:00 בצהריים בחודשים יוני-אוגוסט מתקיימים קונצרטים, מופעי בלט ואופרה, והכל בחינם.
אתר הפסטיבל

San Francisco Free Folk Festival מתקיים מדי שנה במשך יומיים בחודש יוני וכולל הופעות של מוזיקת פולק, סדנאות מוזיקליות (מלימוד נגינה על גיטרה ועד לשירת יודל), סדנאות ריקוד (מטנגו ארגנטינאי ועד לפולק בלקני) והרבה פעילויות לכל המשפחה. הכניסה לכל הפעילויות בחינם. אתר הפסטיבל

היריד של הייט אשבורי (Haight Ashbury Street Fair) מתקיים ביום ראשון השני בכל יוני וכולל הופעות חיות, ריקודים, תיאטרון רחוב ודוכני מזון.


חוגגים ביריד של הייט אשבורי | צילום: davidyuweb, flickr

הפסטיבל של גני ירבה בואנה (Yerba Buena Gardens Festival) כולל למעלה ממאה אירועים חינמיים שמתקיימים בגני ירבה בואנה בין מאי לאוקטובר, ובהם קונצרטים קלאסיים, הופעות ג'אז, מופעי מחול, אופרה, תיאטרון בובות, מופעים לילדים ועוד.

בצ'יינה טאון מתקיים בכל שבת מסוף יולי ועד סוף אוקטובר שוק לילי, עם הרבה דוכנים, מופעים של אמנויות לחימה, אופרה סינית, קריוקי ועוד.

6. בית העירייה של סן פרנסיסקו
בית העירייה של סן פרנסיסקו שוכן במבנה מרשים, שהכיפה העצומה שלו מזכירה את זו של בזיליקת סן פייטרו ברומא. במקום מתקיימים סיורים מודרכים בחינם שלוש פעמים ביום, שכוללים ביקור בחדרים שאי אפשר להגיע אליהם באופן עצמאי, ומספקים עניין רב לכל מי שמתעניין בארכיטקטורה והיסטוריה. בקומת המרתף מתקיימות תערוכות אמנות שהכניסה אליהן חופשית. הסיורים מתקיימים בימים שני-שישי בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.


בית העירייה של סן פרנסיקו. פנינה ארכיטקטונית

7. סיור במבשלת בירה
האזור של סן פרנסיסקו מפורסם אמנם ביינות המשובחים שלו, אבל בסן פרנסיסקו אפשר ליהנות גם מבירה מצוינת. מבשלת הבירה המקומית Anchor, שהיא אחת מהוותיקות ביותר בארה"ב, מציעה סיורים מודרכים בחינם, פעמיים ביום. הסיורים, שנמשכים 45 דקות, כוללים הסברים על ההיסטוריה של המבשלה ועל תהליך הייצור, ומסתיימים בטעימת בירות. הסיורים מאוד פופולריים ולכן כדאי להזמין מקום זמן רב מראש בטלפון 415-863-8350
אתר אינטרנט

לקריאה נוספת:

סן פרנסיסקו - בעקבות אמנות ציורי הקיר
סן פרנסיסקו – בעקבות אמנות ציורי הקיר
סיור בסן פרנסיסקו הוא לפעמים כמו ביקור בגלריה לאמנות. מאות ציורי קיר יצירתיים מקנים לה אופי וצבע

מפת סן פרנסיסקו:


לחצו להגדלה

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.