תפריט עמוד

החנויות הכי מיוחדות באירופה

לא צריך לאהוב שופינג כדי להתאהב בכל אחת מהחנויות האלה: חנות ספרים שנראית כמו ארמון, חנות שוקולד שמזכירה מוזיאון, חנות שמוכרת רק מטריות וכמה חנויות שילדים לא ירצו לצאת מהן

עבור רבים מאיתנו, קניות הן חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול. אבל באירופה יש לא מעט חנויות מיוחדות, ששווה לבקר בהן גם אם לא קונים דבר. חלק מהחנויות האלה מוכרות בעיקר למקומיים, אחרות הפכו לאטרקציה שמושכת תיירים לא פחות מהמוזיאונים והפארקים בסביבה. בחרנו כמה חנויות ייחודיות ברחבי אירופה – חלקן מעוצבות באופן יוצא דופן, אחרות מוקדשות למוצרים ייחודיים ומאפשרות הצצה לעולם הולך ונעלם, ויש גם כאלה שהקניות הן רק חלק קטן מחווית הביקור בהן.

Livraria Lello & Iramo, פורטו
גם אם אתם לא קוראים מילה בפורטוגזית, אם אתם מבקרים בעיר היפה פורטו, בצפון פורטוגל, אל תחמיצו את הביקור בחנות הספרים Livraria Lello & Iramo, שראויה לתואר חנות הספרים היפה בעולם. החנות, שנפתחה ב-1906, שוכנת בבניין מרשים להפליא, מעוצב בסגון אר-נובו עם אלמנטים גותיים. בתוך המבנה אפשר להתפעל מויטראז'ים מרהיבים, גילופי עץ מרשימים, ריקועי נחושת וגרם מדרגות אדום ומפואר המחבר בין שתי קומות החנות. לא במקרה הפכה החנות הזו לאחד מאתרי החובה בפורטו.


ויטראים וגילופי עץ ב-Livraria Lello | צילום: Carmen Alonso Suarez, flickr

גם בכל הנוגע לספרים לא תצאו מכאן מאוכזבים – מגוון עצום של ספרים וצוות מקצועי שיידע להתאים לכם בדיוק את מה שאתם מחפשים (גם את מה שכלל לא ידעתם שאתם מחפשים). בקומה השנייה של החנות יש בית קפה זעיר, עם ארבעה שולחנות, שאפשר ליהנות בו מספר טוב לצד כוס קפה או יין פורט.

Livraria Lello & Iramo
כתובת: Rua das Carmelitas 144, פורטו, פורטוגל

Patrick Roger, פריז
חנויות שוקולד שמעוצבות כמו חנויות תכשיטים יוקרתיות במיוחד לא חסרות באירופה, וגם המחירים בהן בהתאם. אבל חנות השוקולד של השוקולטייר פטריק רוג'ר בכיכר מדליין בפריז היא משהו באמת יוצא דופן. לרוג'ר, שנחשב לאחד השוקולטיירים המובילים בצרפת, יש כמה בוטיקי שוקולד בפריז (ובערים נוספות בעולם), אבל החנות בכיכר מדליין מותירה גם שוקוהוליסטים מנוסים פעורי פה. חלון הראווה ראוי לככב בכל מגזין עיצוב, אבל ההפתעה הגדולה היא מה שמסתתר מאחורי החלון. רוג'ר נודע בפסלי השוקולד עצומי המימדים שלו, ואף פעם אין לדעת איזו דמות תחכה לכם מעבר לחלון – אתם עשויים לפגוש שם אסטרונאוטים הולכים על הירח, פיל, דובי קוטב ועוד – הכל משוקולד והכל בגודל טבעי.


פסלי שוקולד בחלון הראווה של רוג'ר | צילום: JournalDesVitrines.com, flickr

הפרלינים עצמם גם הם מעוצבים להפליא, ולצד דגמים סטנדרטיים כמו לבבות משוקולד יש גם עיצובים מיוחדים דוגמת דבורים משוקולד, שאתם עשויים לחוש קצת לא נעים לנגוס בהן ולהרוס את היצירה. רוג'ר נודע בשילובים אקזוטיים אך מעודנים, וכך אפשר למצוא אצלו טעמים כמו לימון וקרמל, לימון ותימין ועוד. אם אתם צריכים לקנות שוקולד במתנה אתם יכולים להיות בטוחים שכאן תקבלו אריזה מעוצבת להפליא, יצירתית ומזמינה.

Patrick Roger
כתובת: 3, place de la Madeleine, פריז


המליס, חנות הצעצועים בגדולה בעולם | צילום: Ghostboy, flickr

מה שהופך את החנות למיוחדת כל כך הוא לא רק הגודל והמבחר העצום – גם העיצוב המיוחד ושלל ההפעלות והפעילויות מושכים לכאן המוני מבקרים. חלון הראווה מעוצב בצורה מושכת במיוחד שמציתה את הדמיון, וצוות המוכרים לבוש בשלל תחפושות ססגוניות. בתוך החנות מתקיימים באופן קבוע מופעי תיאטרון בובות ונערכות תחרויות וסדנאות, ובכל קומה מתקיימות הדגמות של הצעצועים הכי חדשים שיצאו לשוק, מה שהופך את הביקור בחנות לארוך מהצפוי. בקומה השלישית אפשר להשתתף (תמורת תשלום) בסדנת Build a Bear, בה הילדים מרכיבים לעצמם את דובי החלומות שלהם, כולל בחירת מילוי, הכנסת לב פועם, בחירת המוזיקה שהוא ינגן וציודו בשלל אביזרים. כדאי לקחת בחשבון שהמחירים יקרים מאוד ומומלץ להגביל מראש את סכום הרכישה.

Hamleys
כתובת: 188-196 Regent Street
, לונדון

בריכה להתנסות בקיאקים בחנות Globertotter | צילום: juliaschilling, flickr

בחנות יש שלוש קומות של ציוד לטיולים ועוד המון הפתעות. בשביל להבטיח שקהל הקונים לא יקנה חתול בשק, מאפשרים להתנסות כאן במגוון גדול של מוצרים. למשל, בריכה קטנה שאפשר להתנסות בה בחתירה בקיאק, ואם אתם מתכוונים לבלות את החופשה הבאה שלכם בקוטב הצפוני, יש חדר עם טמפרטורות מתחת לאפס, שבו אפשר לבדוק עד כמה באמת מחממים בגדי החורף שמוכרים בחנות. יש גם חדר חשוך שבו אפשר להתנסות במגוון פנסים וחדר שבו אפשר לשכב על הקרקע ולבדוק שקי שינה שונים. לילדים יש קיר טיפוס, וגם בשירותים מחכה לכם הפתעה – תצטרכו לגלות בעצמכם מהי…

Globetrotter
כתובת: Isartorplatz 8-10, מינכן

El Rey De La Magia, ברצלונה
עוד לפני שנכנסים לחנות El Rey De La Magia מבינים שמדובר בחנות קסומה ויוצאת דופן: את חלון הראווה מכסה וילון קטיפה, שמרמז על הסודות שמחכים לכם בפנים. בתוך החנות, שנפתחה ב-1881, אפשר למצוא כל מה שנחוץ לקוסמים או למי שתמיד חלמו להיות כאלה – טריקים מסוגים שונים, קלפים, גלימות, כובעים ושלל פריטים אזוטריים. צוות המוכרים ישמח להדגים בפניכם איך הקסמים עובדים, אבל ללא מילים – הם רוצים שתצפו ותלמדו בעצמכם. אפשר להעביר כאן שעות רבות של הנאה, בין אם אתם ילדים או ילדים בנפשכם. מלבד המוצרים וההדגמות, מתקיימים כאן דרך קבע מופעי קוסמות (כדאי להתעדכן באתר החנות לגבי המועדים) ויש גם סדנאות קוסמות לילדים בני 8 עד 11. בצמוד לחנות יש מוזיאון שמוקדש כולו לקוסמים ולקסמים.


חנות הקסמים El Rey de La Magia בברצלונה. לכל מי שחולם להיות קוסם

El Rey de La Magia
כתובת: Carrer de la Princesa, 11
אתר החנות

Fantasy Shop Chimera, אמסטרדם
עוד חנות שתקסום לילדים, ולכל מי שעדיין רואה בדמיונו פיות, גמדים ושדונים, היא Fantasy Shop Chimera שממוקמת בלב אמסטרדם, ליד כיכר דאם. החנות מעוצבת כמו יער קסום, שבתוכו גרים דרקונים, טרולים, חדי קרן, שדונים, מכשפות ופיות. אבל זה לא הכל – בחנות יש גם באר משאלות, מדרגות מדברות, גזעי עצים שפנים מגולפים עליהם, כדורי בדולח ועוד הרבה הפתעות.


פיות וחדי קרן ב-Fantasy Shop Chimera | צילום: Shadowgate, flickr

בנוסף לבובות ופסלונים של כל שוכני היער, אפשר לרכוש כאן גם תכשיטים מיוחדים עם קריסטלים ואבני חן, הרבה בגדים ותחפושות, גם למבוגרים (כובעים ויקטוריאניים, מעילים, מחוכים, שמלות ועוד), חרבות של אבירים, פעמוני רוח, לוכדי חלומות ועוד ועוד.

Fantasy Shop Chimera
כתובת: Damstraat 7, אמסטרדם

מטריות בעבודת יד בחנות של ג'יימס סמית | צילום: Scott Beale, flickr

הביקור בחנות הוא כמו מסע בזמן לתקופה בה הגלובליזציה עוד לא השתלטה על העולם וסין עדיין לא הפכה לבית החרושת העולמי. צאצאי הצאצאים של ג'יימס סמית עדיין מייצרים מטריות בעבודת יד באותן הטכניקות בהם השתמשו אבותיהם, ומבחר המטריות בחנות מסחרר ממש. יש כאן מטריות לנשים ומטריות לגברים, מטריות עם ידיות מעוקלות, מטריות שהידיות שלהן מעוצבות כראשים של חיות, מטריות מתקפלות ווגם שמשיות. לצד מטריות מוכרים בחנות גם מקלות הליכה.

James Smith & Sons
כתובת: 53New Oxford street
אתר אינטרנט


כל מה שצריך להפלגה בחנות של ארתור ביל | צילום: supafly, flickr

חנות נוספת, שהמיקום שלה מעט מפתיע בהתחשב בעבודה שהים רחוק מכאן, היא Arthur Beale, שמתמחה בציוד ימי ומוצרי ספנות. תוכלו לקנות כאן חבלים, מצופים, פעמונים, חולצות ספנים, ברומטרים וכל מה שדרוש כדי לצאת להפלגה. גם החנות הזו כמעט לא השתנתה מאז נפתחה במאה ה-19. זהו גן עדן לימאים ולבעלי יאכטות, שימצאו כאן כל מה שהם צריכים ביחד עם ייעוץ מקצועי, אבל גם מי שמעולם לא עלה על ספינה ימצא כאן מזכרות ומתנות משעשעות.

Arthur Beale
כתובת: 194 Shattesburry Avenue, קובנט גרדן, לונדון

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.