תפריט עמוד

בשנת 2000 הצטרף המיליארד האמריקאי ג'ף בזוס, מייסד אמזון.קום, לטרנד של פיתוח חלליות אזרחיות כשהקים חברה בשם Blue Origin. בזוס, המתעניין בחלל ויש לו די והותר כסף כדי להגשים את חזונו, שכר את שירותיהם של מדענים מובילים בתחום והודיע כי קנה שטח של כ-650 אלף דונם במערב טקסס ארצות הברית, בו יבצע ניסויים בשיגור רקטות. אולם פרט לכך החברה אפופה מסתורין וכאשר בוצע השיגור הניסיוני הראשון ב-13 בנובמבר 2006 לא נמסרה על כך כל הודעה.

לפני כשבועיים הסיר בזוס מעט ממעטה החשאיות, כאשר באתר החברה פורסמו לראשונה תמונות וצילומי וידאו של השיגור הראשון של החללית שמדעניו מפתחים. החללית, שנראית כמו לקוחה מתוך סרט מדע בדיוני, היא בצורת חצי ביצה ומכונה "גודארד". בקטעי הוידאו היא נראית מתרוממת אנכית מאתר השיגור לגובה של 86 מטרים, ואחר כך צונחת בחזרה לקרקע בעדינות.

לדברי בזוס החללית אמורה לצאת לטיסות מסחריות סביב כדור הארץ. מתי זה יקרה? על פי התכנון ב-2010 אבל אתר החברה מדגיש כי קצב הפיתוח איטי וקפדני. באתר, שאגב לא נראה כלל הייטקי כמו החללית, מסביר בזוס כי "אנו עובדים בסבלנות, צעד אחר צעד, כדי להוזיל את העלויות של טיסות לחלל כך שאנשים רבים יוכלו להרשות זאת לעצמם וכדי שבני האדם יוכלו להמשיך לחקור את מערכת השמש".


וידאו: שיגור ניסיוני ראשון של החללית "גודארד"
צילום: באדיבות חברת Blue Origin

החללית "גודארד" מזכירה כלי טיס אחר הממריא ונוחת ואנכית – DC-X שפותח בשנות ה-90 של המאה שעברה על ידי חברת מקדונלנד דאגלס עבור משרד ההגנה האמריקאי ונאס"א, עד שהממשל סגר את הברז. חברים רבים בצוות הפיתוח של מקדונלנד דאגלס עובדים כיום עבור בזוס, כך מדווח העיתון "ניו יורק טיימס".

בזוס לא לבד בניסיונותיו לפתח חללית לשימוש מסחרי. ביוני 2004 עשתה החללית Space Ship One היסטוריה, כאשר היתה כלי הטיס הראשון שפותח באופן פרטי ויצא לחלל. החללית פותחה על ידי המהנדס הנודע ברט רוטאן, ומי שמימן את המיזם הוא פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט. המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון, הבעלים של חברת התקליטים וירג'ין וחברת התעופה וירג'ין אטלנטיק, הקים חברה נוספת לתיירות חלל בשם "וירג'ין גלקטיק", והודיע כי ישתמש בחללית של רוטאן לשגר תיירי חלל כבר ב-2009.

למי שמעוניין בעבודה בתחום אגב, החברה של בזוס מחפשת כל העת מומחי חלל נוספים.

[banner]

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.