תפריט עמוד

החילזון האחרון: ג'ורג' כבר לא איתנו

החילזון האחרון מהמין Achatinella apexfulva מת בתחילת 2019. הוא לא היה חמוד ופרוותי ולא השמיע קולות מתוקים, וכך איש לא ביכה את היעלמותו מעולמנו. אבל אין ספק שעולם שבו מין מסוים נכחד לנצח, מצריך שינוי מחשבתי ויציאה לפעולה

ג'ורג' היה הכינוי שמדענים העניקו לחילזון עצים קטן, ססגוני ורירי שחי בהוואי. את שמו המדעי סביר להניח שמעולם לא שמעתם – Achatinella apexfulva. ב-1 בינואר 2019 הוא נשם את נשימתו האחרונה ומת. למחרת היום, הכותרות בעיתונים לא הזכירו את ג'ורג' הקטן, ולמרות החיבה של התקשורת לאסונות דרמטיים, מותו לא משך כל תשומת לב.

אבל ראוי היה שמישהו יזכיר אותו, כי ג'ורג' היה האחרון מבני מינו בעולם. עם לכתו, לא נותר אפילו חילזון אחד מהמין הזה. אז נכון שהוא לא היה שעיר ופרוותי או בעל מידות מרשימות. הוא לא השמיע קולות מתוקים כשליטפו אותו, לא גרם למתבונן בו לרצות לחבקו ולא הראה תגובות של שמחה או דאגה כשבני האדם התקרבו לאזור המחיה שלו. ג'ורג' לא היה פנדה ענקית, שבזכות מאמצי שימור קדחתניים יצאה ממצב של סכנת הכחדה חמורה, הוא גם לא היה עמלץ לבן, אותו כריש איימתני ועצום ממדים שקיבל פרסום גרוע כל כך בסרט מלתעות והיום הוא נמצא בסכנת הכחדה. החילזון הקטן, שבשנים האחרונות חי בגפו, בבדידות מוחלטת, לא זכה להתחיל את שנת 2019. בחייו הוא לא קיבל פרסום שלילי או חיובי, לא נעשו עליו סרטים או תכניות טלוויזיה, וכך, בשקט אופייני הוא פשוט נעלם מעולמנו.

חשוב שנזכור שכל בעל חיים, גדול או קטן, שנכחד לנצח, הוא צעד נוסף שאנחנו עושים בכיוון הלא נכון. חשוב שנזכור את ג'ורג' ונשתדל יותר.

בתמונה הפותחת: איורים של חלזונות מהמין Achatinella apexfulva מתוך Zoological illustrations Volume 3

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.