תפריט עמוד

החופים הכי יפים בים התיכון

אין כמו חופשה על חוף ים יפהפה, עם חול רך ומים צלולים. למרבה השמחה, הים התיכון משופע בחופים נהדרים, חלקם פופולריים ומוכרים, אחרים נסתרים ומבודדים. מתוכם בחרנו כמה חופים יפים במיוחד, שבכל אחד מהם ההנאה מובטחת

אמנם ישראל התברכה בקרוב ל-200 ק"מ של חופים לאורך הים התיכון, כך שאנחנו לא ממש מקופחים בתחום הזה, אבל זה לא מפחית במאומה מאהבת הים שלנו או מהרצון לנפוש בחופים יפים במיוחד במהלך חופשת הקיץ ובחגים. למרבה השמחה, אגן הים התיכון עמוס בחופים מוצלחים, חלקם חוליים, אחרים הם חופי חלוקים, ויש גם מפרצים קטנים וחבויים וחופים צרים שתחומים ברכסי הרים היורדים כמעט עד קו המים. ליקטנו כאן המלצות לכמה מהחופים היפים ביותר באזור הים התיכון, שכמה מהם נמצאים במרחק טיסה קצרצרה מכאן, דבר ההופך אותם לנגישים במיוחד.

חוף אלפוניסי, כרתים
האי כרתים הוא אחד מיעדי החופשה החביבים על הישראלים, ובצדק. הוא נמצא במרחק של שעה וחצי טיסה מישראל, ויש בו כל מה שצריך לחופשה מוצלחת: רצועת החוף שלו נמתחת על פני יותר מ-1,000 ק"מ ובנוסף לחופים יפים במיוחד, אפשר לטייל בהרים הלבנים, לבקר בכפרים קטנים, בערים תוססות ובאתרים ארכיאולוגיים מרתקים, יש בו שפע של מלונות בכל הרמות, טברנות מצוינות ופארקי מים שישמחו כל ילד. בין החופים הרבים והמגוונים של כרתים, בולט ביופיו חוף אלפוניסי (Elafonissi), בדרום-מערב האי, באזור שלא רבים מגיעים אליו, מה שמבטיח בילוי רגוע ונינוח. החול בחוף הזה רך ובצבע ורדרד והמים צלולים להפליא, כאילו במקום לאי יווני הגעתם לחוף באיים הקריביים… ממול החוף יש אי קטן שאפשר להגיע אליו בהליכה במים, שגובהם לא עולה על מטר.


חול ורדרד ומים צלולים להפליא – קסם קריבי בחוף אלפוניסי בכרתים | צילומים בכתבה: שאטרסטוק

חוף פאטארה, אנטליה
הריביירה התורכית, המשתרעת לאורך כמעט 1,000 ק"מ, מהעיר אלניה ועד לבודרום, היא אחת מרצועות החוף היפות במזרח הים התיכון, ולכן אין פלא שהיא מושכת נופשים מכל רחבי אירופה. אמנם אנטליה מוכרת בעיקר כממלכת "הכל כלול", בזכות כמות מדהימה של שירותים הכלולים במחיר המלון, אבל יש בה הרבה יותר מזה: אנטליה עשירה באוצרות טבע ובאוצרות ארכאולוגיים ויש בה חופים נהדרים, לא רק אלו הצמודים למלונות. אם תרצו לבלות בחוף חולי יפהפה, הרחק ממרכזי התיירות ההומים, כדאי לכם להכיר את חוף פאטארה (Patara), שאורכו 18 ק"מ – הארוך באזור. המים בחוף הזה רדודים וצלולים ויש בו דיונות חול בתוליות, שבמקומות מסוימים מגיעות לרוחב של 200 מטר. בדרך היחידה המובילה אל החוף תוכלו להבחין בשרידי עתיקות. השהות כאן מוגבלת לשעות האור, על מנת לא להפריע לצבות הים, העולות לחוף הזה כדי להטיל ביצים.

חוף פאטארה באנטליה. 18 ק"מ של חוף חולי 

חופי לינדוס, רודוס
עוד אי חביב במיוחד על נופשים ישראלים ואירופאים הוא רודוס, הידוע בכינוי "אי השמש". קו החוף של רודוס משתרע לאורך 220 ק"מ ויש בו חופים נפלאים רבים. באזור העיירה הציורית לינדוס (Lindos), מתחת לטירה המרשימה, יש כמה חופים יפים במיוחד. אל החוף המרכזי של העיירה מגיעים בקלות מהכיכר הראשית – זוהי רצועת חוף חולית זהובה, שמפוזרות בה טברנות רבות ואפשרויות שונות לספורט ימי. יודעי דבר מעדיפים את רצועת החוף החוף הסמוכה, Pallas, אבל אם אתם רוצים מפלט רומנטי, גשו למפרץ סנט פול הנמצא אף הוא ליד העיירה. המפרץ, שצורתו כצורת לב (אפשר להבחין בכך מהאוויר), מושך זוגות אוהבים ונשמות רומנטיות במיוחד.


חופי לינדוס ברודוס נמצאים ממש מתחת לבתי העיירה הצבועים לבן ולטירה המרשימה


חוף לאוהבים: מפרץ סנט פול הסמוך ללינדוס מזכיר בצורתו לב

חוף קיה, סרדיניה
לא קל לבחור חוף אחד יפה במיוחד באי הידוע בחופיו המופלאים. לא במקרה חופי סרדיניה, ובעיקר רצועת החוף קוסטה סמרלדה (חוף הברקת), המנוקדת באתרי נופש יוקרתיים, מהווה מוקד משיכה לעשירים ומפורסמים המגיעים לכאן במגה-יאכטות שלהם. אבל גם אם אתם לא מיליונרים ואין לכם יאכטה מפוארת תשמחו לגלות בסרדיניה חופים שקטים ומבודדים, עם חול רך ונקי ומים צלולים. חוף קיה (Chia) בדרום האי נמתח לאורך מפרץ מעוגל, שבמרכזו ניצב אי סלעי. אל החוף היפהפה הזה מגיעים בשביל עץ, העובר בדרך לצד אגם מלוח, שבעונה אפשר לראות בו פלמינגו מחפשים אחר מזון. החוף נמצא במרחק של פחות משעה נסיעה מקגליארי, בירת סרדיניה.

חוף קיה בדרום האי סרדיניה. הירידה לחוף עוברת לצד אגם מלוח 

חוף נוטרדאם, האי פרוקרול, צרפת
רצועת החוף הנוצצת של הריביירה הצרפתית מציעה מגוון גדול של חופים נחשקים, אבל אם תרצו לבלות בחוף מיוחד, כזה שרוב הסיכויים שלא שמעתם עליו קודם, קחו מעבורת מהנמל של Giens, סמוך לעיירה הייר (Hyeres), אל האי פרוקרול (Porquerolles), אחד משלושת איי הייר הזעירים. השייט אורך כרבע שעה – בחודשי הקיץ יש מעבורת כל חצי שעה, בין 7:00 ל-19:00. באי הקטן, שרק כ-200 אנשים מתגוררים בו דרך קבע, אסורה תנועת מכוניות והדרך היחידה להתנייד כאן היא ברגל או באופניים. אחד החופים היפים והנגישים נמצא בצפון האי, לא רחוק מהמקום בו המעבורת עוגנת. חוף נוטרה דאם (Plage de Notre-Dame) נראה כמו פרסומת לחוף המושלם: רצועת חוף צרה ולבנה מקיפה מפרץ מעוגל עם מי תכלת, מנוקד בסירות מפרש לבנות. החוף מוקף בצמחייה ירוקה, כשריחות עצי האורן מבשמים את האוויר. 


חוף נוטרדאם באי פרוקרול הסמוך לריביירה הצרפתית. המפלט המושלם

חוף אלקנדה, מיורקה
האי מיורקה, מקבוצת האיים הבאלריים, מהווה יעד חופשות פופולרי בקרב הספרדים (האיים שייכים לספרד) וגם האנגלים גילו מזמן את קסמו ושל האי, שמצטיין במזג אוויר שמשי ובחופים יפהפיים. חופי האי שונים זה מזה, יש בהם חופים עמוסים עם שירותים תיירותיים מפותחים וחופים מבודדים ושקטים. למי שרוצה להתרחק מאזורי התיירות העמוסים, כדאי להגיע לצפון מיורקה, אל חצי האי אלקודיה (Alcudia), שם נמצא חוף אלקנדה (Alcanada). זהו חוף שקט ומבודד, בלי חנויות מזכרות או מסעדות, רק מגדלור ציורי שנמצא על אי קטן מול החוף. אפשר להשתזף על החוף, לשחות או לשנרקל במים הצלולים.

המגדלור מול חוף אלקנדה בצפון האי מיורקה

מפרץ טמריו, קוסטה ברווה, ספרד
קוסטה ברווה היא רצועת חוף דרמטית, הנמתחת לאורך 60 ק"מ, מבלנס מצפון-מזרח לברצלונה ועד לגבול הצרפתי. בשונה מרצועות החוף בדרום ספרד, במיוחד קוסטה דל סול הפופולרית, קוסטה ברווה אינה עמוסה במלונות, מגדלי דירות ומתחמי נופש צפופים, והיא מצדיקה את שמה בספרדית, "החוף הפראי". לאורך רצועת החוף פזורות עיירות יפות וכפרי דייגים, והאזור כולו מתאפיין במפרצים מקסימים עם מצוקים או הרים היורדים כמעט עד קו המים.


מפרץ טמריו. להינות מהיופי הפראי של קוסטה ברווה לצד בתי קפה ומסעדות בעיירה הסמוכה

אחד המפרצים הללו, שמומלץ בחום לבלות בו במהלך טיול באזור, הוא מפרץ טמריו (Tamariu), כ-100 ק"מ מדרום לגבול עם צרפת. המפרץ הרגוע מציע חוף חולי ובגבו יש מצוקים מעוטרים בעצי אורן. זהו חוף נקי מאוד, שהוכתר בציון "דגל כחול", ומצד אחד אפשר ליהנות בו מהיופי הפראי של קוסטה ברווה ומנגד מבתי קפה ומסעדות בעיירה טמריו הסמוכה. ואם אתם לנים כאן וקמים בזמן, תזכו לראות את קרני השמש הראשונות מבצבצות מעל הים התיכון, צובעות את השמיים והמים בצבעי זריחה ורודים וכתומים. קשה לחשוב על מראה מושלם מזה. 

בתמונה הפותחת: חוף אלפוניסי בכרתים

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.