תפריט עמוד

החופים הכי יפים בארצות הברית

מחופים סלעיים הנושקים ליערות גשם, דרך רצועות חוף חוליות ורחבות ידיים ועד חופים בסגנון קריבי - החופים בארצות הברית מגוונים ושונים מאוד זה מזה, ויש בהם כמה יפים במיוחד. הנה עשרת החופים היפים ברחבי ארצות הברית - במזרח, במערב ובדרום

חופשה על החוף בדרך כלל מתקשרת עם יעדים אקזוטיים כמו איי סיישל או האיים הקריביים מצד אחד או יעדים ים תיכוניים כמו יוון או קפריסין. אבל גם בארצות הברית יש חופים נפלאים ומגוונים מאוד. בחוף המזרחי יש חופים חוליים רחבים עם מגדלורים רומנטיים; בדרום החוף המזרחי, בפלורידה, על גבול מפרץ מקסיקו, יש חופים בסגנון קריבי עם חול לבן ומים בצבע טורקיז; בצפון החוף המערבי, בוושינגטון ואורגון, יש חופים פראיים המכוסים ביערות גשם וסלעים בשלל תצורות ובדרום החוף המערבי, בדרום קליפורניה, יש חופים שטופי שמש החביבים במיוחד על גולשים. הנה עשרה חופים יפים במיוחד בארצות הברית.

ננטקט, מסצ'וסטס

האי ננטקט (Nantucket) ששוכן באוקיינוס האטלנטי, מדרום לקייפ קוד במדינת מסצ'וסטס, התפרסם  בעבר כמרכז העולמי של צייד הלווייתנים. גם היום הלווייתנים מהווים גורם חשוב בכלכלת האי – הם מביאים אליו המוני תיירים שמגיעים לצפות בהמוני הלווייתנים שמתקבצים פה בין האביב לחורף. יש עוד הרבה סיבות טובות להגיע לננטקט מלבד הלווייתנים – זהו אי יפהפה עם מרכז היסטורי מקסים ובו מאות בתים עתיקים ומשופעי גגות שהשתמרו היטב, ברבים מהם ממוקמות גלריות, חנויות מיוחדות ומסעדות של דגים ופירות ים. העיקר בננטקט הוא כמובן החופים הנפלאים – יש באי רצועת חוף באורך 130 ק"מ של חופים חוליים ורחבי ידיים שיספקו כל טעם – מחופי גולשים, דרך חופים למתבודדים ועד לחופים שמתאימים למשפחות עם ילדים (כולל חוף שנקרא חוף הילדים), ובהם מים רדודים, שקטים וחמימים, רצועת חוף רחבה עם אינסוף חול לבניית ארמונות ואטרקציות לכל המשפחה כמו מתקני שעשועים, מגרשי ספורט ופעילויות כמו ריקודים ויוגה.


מגדלור בחוף בננטקט | צילומים בכתבה: שאטרסטוק

איך מגיעים? באי יש שדה תעופה קטן וניתן להגיע גם במעבורת מהיאניס שבקייפ קוד. משך השייט נע בין שעה (במעבורת מהירה) לשעתיים ורבע (במעבורת מסורתית).

עוד בסביבה: בסמוך נמצא חצי האי קייפ קוד (Cape Cod), שבו חופים יפים, יערות, אגמים ועיירות קטנות וציוריות שבהן המון גלריות, חנויות מיוחדות ומסעדות פירות ים.


מגוון החופים בננטקט יספק כל טעם | צילום:
craigmt1, Flickr

איסט המפטון, ניו יורק
כשתושבי ניו יורק מחפשים מקום קרוב יחסית לנפוש בו, הם מגיעים לעיירת הנופש היוקרתית איסט המפטון (East Hampton) שבאי לונג איילנד, לחוף האוקיינוס האטלנטי. העיירה משובצת באחוזות נופש אלגנטיות וגולת הכותרת שלה היא רצועת החוף היפה, עם חופים חוליים רחבים ומים צלולים ונקיים. האווירה הרגועה והנעימה והעובדה שלמרות הפופולריות שלו החוף לעולם אינו עמוס מדי מהווה חלק מסוד הקסם של חופי איסט המפטון.

איך מגיעים? איסט המפטון מרוחקת כ-105 מייל (או כשעתיים נסיעה) ממנהטן, ומגיעים אליה בנסיעה על הכבישים Southern state Pkwy ו-NY 27 E.

עוד באזור: בקרבת מקום יש הרבה עיירות מקסימות נוספות כמו מונטאק ‭(Montauk)‬, עם מגדלור עתיק ומרשים, שמורת טבע קטנה, אגם ומעגן סירות. כדאי לבקר גם בגרינפורט (Greenport) שבה נמל מקסים, בריברהד (Riverhead), שמפורסמת בפארק המים שלה, ובכרמים וביקבים שביניהן.


חופי איסט המפטון חוליים ורחבים, עם מים צלולים ונקיים

קייפ מיי, ניו ג'רסי
בדרום מדינת ניו ג'רזי, בין מפרץ דלאוור לאוקיינוס האטלנטי, נמצאת עיירת הנופש קייפ מיי (Cape May), הבנויה בסגנון ויקטוריאני. בנוסף למבנים היסטוריים מרשימים, בעיירה ובסביבתה יש אתרי צפרות רבים וחופים נהדרים. החופים של קייפ מיי מציעים משהו לכל אחד: מצפייה בדולפינים, דרך בניית ארמונות החול ועד לבילוי במסעדות ובברים המצויים כאן.
אחד החופים הכי יפים בקייפ מיי הוא חוף סנסט (Sunset Beach), הנקרא כך בשל השקיעות הנפלאות שבו.


בניינים בסגנון ויקטוריאני ודיונות חול בקייפ מיי

איך מגיעים? העיירה ממוקמת בקצהו של כביש האגרה Garden State החוצה את ניו ג'רזי.

עוד באזור: במרחק כשעה נסיעה מקייפ מיי נמצאת עיר הנופש אטלנטיק סיטי (Atlantic city), ששוכנת לחוף האוקיינוס האטלנטי ומפורסמת בטיילת השוקקת שלה, באטרקציות המשפחתיות ובבתי הקזינו הרבים, ומהווה את גרסת החוף המזרחי ללאס וגאס.


שקיעה בחוף סנסט, אחד היפים בקייפ מיי

קייפ האטרס, צפון קרוליינה
קייפ האטרס (Cape Hatteras National Seashore) הוא חצי שנמתח לאורך 116 ק"מ לאורך האוקיינוס האטלנטי ומפורסם בדיונות החול העצומות שמאפיינות אותו, במגדלורים רומנטיים (ובהם המגדלור הגבוה בארה"ב, בגובה 60 מטר, ממנו נשקפת תצפית נפלאה על החוף), בכפרי דייגים שלווים ובביצות מלח שנמתחות אל האופק. לנוף הנפלא מתווספים חמישה מינים של צבי ים ששוחים במים ואנפות כחולות שמעופפות מעל, מה שהופך את הבילוי בו לאידיאלי לאוהבי טבע.


מרחבי חול אינסופיים בקייפ האטרס

איך מגיעים? הכניסה הצפונית לפארק ממוקמת בצומת הכבישים US-64 ו-NC12 ב-Nags Head. הכניסה הדרומית לפארק נמצאת על כביש NC-12 מצפון לכפר אוקרקוקה (Ocracoke).

עוד בסביבה: במרחק הפלגה קצרה נמצא האי אוקרקוקה (Ocracoke Island), אי קטן ומקסים עם חופים יפהפיים, מגדלור לבן והרבה חנויות ייחודיות וגלריות.


הדיונות הגולשות אל המים בקייפ האטרס | צילום:
sinead829, flickr

חוף קלירווטר, פלורידה
חוף קלירווטר (Clearwater) שבמדינת פלורידה, על חופיו הלבנים כשלג, המים החמימים והצלולים שהעניקו לחוף את שמו והשמש המלטפת, ישכיח מכם את העובדה שאתם בארה"ב ויגרום לכם לחשוב שאתם בחופשה באיים הקריביים. החוף פופולרי מאוד הודות ליופיו ולמגוון האטרקציות שבו: בנוסף לשחייה, שיזוף או משחק בכדורעף חופים, אפשר לשכור פה סירת דייג, להצטרף לסיורי צפייה בדולפינים, לעשות קייטסרפינג ולבקר באקווריום הימי שבחוף. גם בערב החוף מבוקש ומלא חיים, עם מוזיקאים, אמני רחוב והמון מבקרים שמגיעים לצפות בשקיעה.


חוף קלירווטר. נראה כמו חוף קריבי מושלם | צילום: Visit St. Pete/Clearwater, flickr

איך מגיעים? חוף קלירווטר מרוחק כ-23 מייל מטמפה וניתן להגיע אליו בנסיעה של כ-45 דקות על כביש I-275N.

עוד בסביבה: טמפה (Tampa) הסמוכה מציעה המון אטרקציות לכל המשפחה, כמו פארק השעשועים והספארי המצוין בוש גרדנש (Busch Gardens), פארק המים אי ההרפתקאות (Adventure Island) והאקווריום העצום של פלורידה.

חוף סיאסטה קי, פלורידה
חוף נוסף ויפה במיוחד בפלורידה הוא חוף סיאסטה קי (Siesta Key) שבסרסוטה. זהו חוף רחב במיוחד עם חול לבן שנראה ומרגיש כמו אבקת סוכר. החול פה, שמורכב מ-99 אחוזים קוורץ, נחשב למשובח במיוחד ודורג בדירוגים שונים כחול הטוב בעולם. החוף נהדר לכדורעף חופים, ומימיו החמימים מזמינים לשנירקול בין שוניות אלמוגים ססגוניות. אם זאת, גם אם תעדיפו להשתרע על החול בבטלה מיוחדת ולהשקיף על הנוף או על השקיעה, ההנאה מובטחת.


חוף סיאסטה קי. חול לבן ורך כמו אבקת סוכר

איך מגיעים? החוף מרוחק כ-6.5 מייל מסרסוטה (Sarasota) וניתן להגיע אליו בנסיעה של כרבע שעה על כביש ‪Midnight Pass Rd‬‏ ו‪S Tamiami Trail‬‏.

עוד בסביבה: העיר סרסוטה (Sarasota) ששוכנת בסמוך מציעה מוזיאונים מצוינים, ובהם  John & Mable Ringling, מתחם תרבות ואמנות המוקף גנים שבו אוסף אמנות מצוין, מוזיאון קרקס ועוד; מרכז האמנות של סרסוטה, מוזיאון מכוניות קלאסיות ועוד.

חוף ריאלטו, וושינגטון
נופים מסוג אחר מחכים לכם בחוף ריאלטו (Rialto beach) שבפארק הלאומי אולימפיק במדינת וושינגטון. החוף שנמתח לאורך 4.8 קילומטרים לשפת האוקיינוס השקט פחות מתאים לשיזוף ורחצה, אבל אם אתם אוהבי טבע תמצאו אותו מושלם. זהו חוף פראי ומלא הפתעות – פלג מים שנופל אל הים, תצפית יפה לאי המיוער ג'יימס, סלעי ענק ומערות ימיות הם חלק ממה שמחכה בחוף הזה שמזמין לטיול רגלי מהנה.


נוף בחוף ריאלטו

איך מגיעים? העיירה הקרובה ביותר היא פורקס (Forks), המרוחקת כ-14 מייל מהחוף וממנה ניתן להגיע לחוף ריאלטו בנסיעה של כ-25 דקות על כביש ‪Quillayute Rd‬‏.

עוד בסביבה: הפארק הלאומי אולימפיק (Olympic National Park) שבשטחו שוכן החוף הוא אחד מהפארקים המגוונים בארצות הברית ובו יערות גשם ממוזגים, פזגות מיוערות, חופים יפהפיים ושפע של מסלולי הליכה.


שקיעה בחוף ריאלטו

חוף קאנון, אורגון
חוף קאנון (Cannon Beach) שבאורגון נמצא בנקודת המפגש של יער גשם ממוזג עם האוקיינוס השקט, וכדי להשלים את התמונה הדרמטית של היערות, החול והגלים, יש גם סלעי ענק שמעטרים את החוף ומעניקים לו מראה סוריאליסטי. גולת הכותרת היא סלע הייסטק (Haystack Rock) שמזדקר לגובה 72 מטר מתוך הים. מסביב תוכלו לראות קורמורנים ופאפינס. כשמגיעים לחוף בשעת השקיעה המראה מהפנט ממש. טיול בחוף בשעת השפל יאפשר לכם למצוא הרבה אוצרות – כוכבי ים, סרטנים, צדפות ועוד.


סלעי ענק בחוף קאנון

איך מגיעים? חוף קאנון ממוקם כ-25 מייל מדרום לאסטוריה (Astoria) וניתן להגיע אליו בנסיעה של כ-45 דקות על כביש US-101 S.

עוד בסביבה: בסמוך לחוף קנון נמצא פארק המדינה אקולה (Ecola State Park), ובו יערות גשם, חופים בתוליים והרבה מסלולי הליכה. קצת יותר רחוק, במרחק כשעה וחצי נסיעה, נמצאת בירת אורגון, פורטלנד (Portland), עיר צעירה ועדכנית עם מרכזי תרבות אלטרנטיבית, פארקים ירוקים ומסעדות מצוינות.


חוף קאנון, הממוקם במקום בו היער פוגש את האוקיינוס השקט

חוף כרמל, קליפורניה
מפרץ מונטריי שבקליפורניה מתהדר בכמה חופים עוצרי נשימה, כאשר חוף כרמל (Carmel) הוא היהלום שבכתר. מדובר ברצועת חוף בצורת חצי סהר באורך של כשני ק"מ, הגובלת בחורשות ברושים ואורנים ובווילות מרשימות. המים פה צוננים, כך שהחוף פחות מתאים לשחייה, אבל החול הרך הופך אותו למושלם עבור בניית ארמונות בחול. פעם בשנה אפילו מתקיימת פה תחרות לבניית ארמונות בחול. דרומה משם נמצא חוף מבודד יותר, חוף המדינה נהר כרמל (Carmel River State Beach), במקום המפגש של הנהר עם הים. החוף חביב במיוחד על חובבי טבע הודות לדיונות חול קטיפתיות והמון עופות מים.

חוף כרמל, אחד החופים היפים בקליפורניה

חוף כרמל, אחד החופים היפים בקליפורניה | הצילום באדיבות CarmelCalifornia.com

איך מגיעים? העיירה כרמל ממוקמת על כביש מס' 1, והיא מרוחקת כארבעה מיילים מדרום לעיירה מונטריי (Monterey). ניתן להגיע אליה בנסיעה של כרבע שעה על הכבישים 68 ו-1.

עוד בסביבה: כביש מס' 1 הנושק לאוקיינוס השקט הוא אחד הכבישים הנופיים בעולם.באזור הסמוך לכרמל ישנם מוקדי עניין רבים, ובהם העיירה מונטריי אשר מפורסמת ברציף הדייגים ובאקווריום שלה ואזור ביג סר (Big Sur) שמדרום לכרמל שבו צוקים דרמטיים, מגדלור ויערות סקויה.

שקיעה בחוף כרמל

שקיעה בחוף כרמל | הצילום באדיבות CarmelCalifornia.com

חוף קורונדו, קליפורניה
אחד מהחופים הכי פופולריים בקליפורניה הוא חוף קורונדו (Coronado) שנמתח לאורך 2.4 ק"מ בסן דייגו. והוא מהווה את המקבילה המקומית לחופים כמו וניס בלוס אנג'לס או סאות' ביץ' במיאמי, עם קהל גדול של שחיינים, משתזפים, גולשים, בוני ארמונות בחול וגם כאלה שפשוט באים לראות ולהיראות. החוף הרחב, החול הרך, הצמחייה הסובטרופית ומזג האוויר השמשי והנעים תורמים לפופולריות של האי. בין דצמבר לפברואר יש סיבה נוספת להגיע לפה – האפשרות לצפות בלווייתנים. על החוף חולש מלון דל קורונדו האגדי, ששוכן במבנה ויקטוריאני מרשים מסוף המאה ה-19.


מלון דל קורונדו האגדי שחולש על חוף קורונדו | צילום: meunierd / Shutterstock.com

איך מגיעים? חוף קורונדו מרוחק כשבעה מיילים מסן דייגו (San Diego) ואפשר להגיע אליו בנסיעה על הכבישים ‪I-5 S‬‏ ו‪CA-75 S‬‏.

עוד בסביבה: סן דייגו הסמוכה היא אחת הערים הכי נפלאות בקליפורניה. יש בה רובע עתיק ותוסס, רובע מנורות הגז; פארקים ירוקים, היצע מסחרר של מוזיאונים והמון אטרקציות לכל המשפחה, ובהן פארק עולם הים וגן חיות מהטובים בעולם.

בתמונה הפותחת: חוף קאנון במדינת אורגון

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...