תפריט עמוד

הוקפאה בניית המלון בתמנע

בית המשפט בבאר שבע קיבל את עתירת עמותת "אדם טבע ודין" נגד הקמת המלון בבקעת תמנע בערבה. התוכנית תושב לאישור מוסדות התכנון. דובר העמותה: "זו החלטה תקדימית ואזהרה למי שיוצא כנגד הטבע".

ניל הנדל, שופט בית המשפט בבאר שבע קיבל את עתירת "אדם טבע ודין" והורה לבטל את אישור התוכנית להקמת המלון בעמק ססגון בבקעת תמנע. בהוראת בית המשפט תושב התוכנית לוועדה המחוזית. החלטה זו היא ניצחון משמעותי לגופים הירוקים שניהלו מאבק עיקש בתוכניות להקמת המלון.
דב גרינבלט, דובר החברה להגנת הטבע פרסם את התגובה הבאה: "החלטת בית המשפט מוכיחה כי נחישות של תושבים ואיחוד כוחות בינם לבין ארגוני סביבה, נגד תוכנית מאושרת, גם אם היא בשלבים מאוד מתקדמים, יכולה להוביל להצלחה סביבתית. אנחנו מקווים כי גם בתוכניות מאושרות אחרות, כמו פלמחים ובצת, יתקבלו בסיום המאבק תוצאות דומות."
הבסיס לעתירה היה הטענה שהתוכנית של המלון חורגת באחוזי בנייה. לדברי העמותה: "עמק ססגון מהווה חלק ממכלול נופי, שהוא ככל הנראה סוג השטח הרגיש והמוגן ביותר שהתמ"א מגדירה".
השופט הגדיר את האזור כ"ייחודי" והוסיף "דווקא באזור כזה חשיבות ההקפדה על הערך של איכות הסביבה עומדת במלוא קומתה". הוא גם מתח ביקורת על הגדלת האחוזי הבנייה בין התוכנית המאושרת לתוכנית שהוגשה בפועל.
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.