תפריט עמוד

הולנד: בעקבות הפריחה

הולנד ופרחים הם צירוף שאינו ניתן להפרדה. אפשר לראות פרחים בפארקים ובתערוכות, בשווקים ובבורסות, בפסטיבלים ובשדות. הנה כמה אתרי פריחה אביביים שלא כדאי להחמיץ

מדי שנה, בתקופה שבין מחצית מרץ למחצית מאי, מתקיימת תערוכת פרחים ענקית בהולנד. אפשר לראות אותה בפארק מדהים ביופיו הנקרא גני קוקנהוף, ליד העיירה ליסה (Lisse), במחצית הדרך מהאג להארלם. אפשר להגיע לפארק הזה כשנוסעים בכביש המהיר A44 ויורדים ממנו ביציאה לכיוון ליסה וססנהיים (Sassenhiem). כבישN207 מוביל למגרש החנייה של הפארק.

קוקנהוף ("גן המטבח", Keukenhof) הוקם על ידי הרוזנת יעקובה פון באירן בשליש הראשון של המאה ה-15. בתחילתו שימש הגן לציד ומאוחר יותר – לגידול ירקות וצמחי תבלין. בשנת 1949 פתחו מגדלי הפרחים באזור את הגן לקהל, במטרה להציג את תוצרתם. המקום פתוח לציבור רק כחודשיים בשנה, לרוב בין מרץ למאי (השנה הגנים ינפתחים ב-18 במרץ ונסגרים ב-16 במאי). כדאי לבדוק את המצלמה עוד לפני שמתחילים את הסיור, מאחר שמרגע הכניסה ועד עזיבת המקום היא אינה נחה לרגע.

הפארק מכיל כשישה מיליון פרחים (מרביתם צבעונים, אירוסים ונרקיסים) וכולל שטחים פתוחים, שבהם ניתנה למגדלי פרחים מהסביבה אפשרות לעצב פינות חמד, ומבנים שבהם מתקיימות תצוגות שונות. שילוב הצבעים והיצירתיות של המעצבים הניבו תוצאה שמענגת את העיניים. בתוך הפארק יש חנויות לממכר פקעות, שורשים וזרעים של פרחים, וגם מסעדות ומתקני שעשועים. מומלץ לפקוד גם את טחנת הרוח שבמקום וממנה לצפות אל שדות הפרחים שמחוץ לפארק. האתר מרתק, וכדאי לשקול נסיעה להולנד בתקופה שהוא פתוח לקהל.

גני קוקנהוף. שילוב מענג של צבעים ויצירתיות

בורסת הפרחים
בכל תקופה שמגיעים להולנד אפשר לבקר בבורסת הפרחים שבעיירה אלסמיר
(Aalsmeer) הסמוכה לשדה התעופה סכיפהול ליד אמסטרדם. אפשר להגיע אליה דרך הכביש המהיר A4 מאמסטרדם דרומה, יורדים ביציאה שאחרי היציאה לשדה התעופה. לחלופין, אפשר לצאת מאמסטרדם דרומה ברחוב הרחב Amstelveense Weg, ובמפגש שלו עם כביש A9 פונים מערבה לכיוון שדה התעופה. מעט לפני השדה פונים לכיוון דרום-מערב בכביש המשיק לשדה, עד שמגיעים לאלסמיר.

בורסת הפרחים פעילה חמישה ימים בשבוע. מבקרים יכולים ללכת במסלול מיוחד (כשישה מטרים מעל רצפת האולם), כדי לא להפריע למסחר השוטף. ממסלול המבקרים אפשר לראות אולם ענק ובו שפע אדיר של פרחים וצמחים.

התוצרת מוצבת על גבי עגלות שמוסעות במסלול בתוך האולם, שם יושבים הסוחרים המציעים מחירים בתהליך דומה לזה של מכירה פומבית. מדי שנה נמכרים כאן יותר משני מיליארד פרחים. הכמות היומית הממוצעת היא כ-17 מיליון פרחים ועוד שני מיליון צמחים.

שוק פרחים באמסטרדם. ההולנדים מעדיפים לקנות פרחים בשווקים מקומיים

שווקים ותהלוכות
תופעה נוספת האופיינית להולנד היא תהלוכות הפרחים. התהלוכות הללו עשויות להזכיר לנו את העדלאידע של פורים או את מצעד הפירות והירקות שהיווה את המוקד בטקסי הביכורים בקיבוצים ובמושבים. סידור הפרחים וקשירתם לכלי הרכב נעשים בהתנדבות, בעבודת כפיים הנמשכת כמה ימים. תהלוכות הפרחים מתקיימות בעיקר באביב (יש גם תהלוכות בחודשי הקיץ והסתיו) באזור שבין הארלם (Haarlem) שבצפון לליידן (Leiden). פרטים מדויקים ניתן לקבל בלשכות התיירות שנמצאות בערים הגדולות ובאתר האינטרנט.

ההולנדים אוהבים מאוד פרחים וקונים אותם בדרך כלל בשווקים מקומיים. מי שמגיע לאמסטרדם יכול ליהנות מהשוק הסמוך לתעלת Singel. שוק זה פועל מיום שני עד שבת.

בעיירת הפורצלן דלפט ( Delft), מתקיים השוק בימי חמישי. בימי חמישי אפשר ליהנות משוק הפרחים גם בעיר אוטרכט (Utrecht) הנמצא ליד תעלת Oude Gracht.

• לכתבת וידאו  – הולנד ממלכת הפרחים »

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהולנד

הולנד לנוסע העסקי
הולנד לנוסע העסקי

לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

סיור קולינארי באמסטרדם
סיור קולינארי באמסטרדם

הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח