תפריט עמוד

הדרימליינר ה-12 של אל על נחת בישראל

מטוס "ירושלים של זהב" של אל על, הדרימליינר ה-12 במספר של החברה, נחת בשדה התעופה בן גוריון לאחר שטס בגובה נמוך מעל ירושלים

הדרימליינר ה-12 של אל על זכה לשם "ירושלים של זהב" ובהתאם, לפני הנחיתה בנתב"ג, הוא טס בגובה נמוך מעל ירושלים. במהלך הטיסה שוחח הקברניט עדי ברוידא עם הנשיא ראובן ריבלין, אשר בירך את אל על ואמר: "אל על ירושלים של זהב, כאן ירושלים. אני רוצה להגיד לכם כירושלמי, בן ירושלים, אתם מגיעים הביתה. הגעתם הביתה! אל על, הכי בבית בירושלים. אתם מנמיכים מעל ירושלים והלב שלנו ממריא אליכם… איך אומרים אצלכם? Clear to land – אתם רשאים לנחות… ברוכים אתם וברוכים תהיו".

עם נחיתת מטוס "ירושלים של זהב" בנתב"ג, התקיים טקס קבלת פנים חגיגי והסלנה במעמד שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', חבר הכנסת ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר ובכירי הנהלת אל על, בראשות יו"ר החברה אלי דפס והמנכ"ל גונן אוסישקין. במהלך הטקס, הזמרת שולי נתן, שביצעה במקור את השיר "ירושלים של זהב", ריגשה את האורחים בביצוע מיוחד שהוכן לאירוע, יחד עם מקהלת ילדים מבית הספר איתן מירושלים.

מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" לקראת הנחיתה בנתב"ג

מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" לקראת הנחיתה בנתב"ג | צילומים: עופר חג'יוב

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, אמר באירוע: "מהי גאווה ישראלית? גאווה ישראלית היא שמטוס דרימליינר הנושא בגאון את המגן דויד על זנבו, קרוי על שם עיר הבירה של מדינת ישראל, ירושלים, ונותן כבוד לנעמי שמר על שירה, "ירושלים של זהב".  גאווה ישראלית היא שצוותי אוויר והקרקע של אל על הביאו את המטוס הזה מסיאטל הרחוקה. החיבור בין ירושלים לאל על יוצר משהו מיוחד. אין סמלי מזה שנוסע מתחיל או מסיים את מסעו במטוס ששמו 'ירושלים של זהב'. תקוות, חלומות, תפילה והתעצמות רגשית קשורים בעיר הזאת, ירושלים".

המטוס, שסימונו 4X-EDM  הגיע לנתב"ג היישר ממפעל בואינג בסיאטל, ארה"ב. הוא מעוצב בצבעי כחול וזהב המשולבים לכל אורכו, ונישאים גם בדגל ישראל המתנוסס על זנב המטוס ולוגו החברה בקדמתו. מרגע כניסת מטוס "ירושלים של זהב" של אל על לחופי ישראל, ליווה אותו מטוס נוסף עם צוות צילום מיוחד של חברת אלבטרוס אשר תיעד את הטיסה של המטוס מעל ירושלים על רקע הנופים המרשימים של העיר.

עם הגעת מטוס "ירושלים של זהב", צי מטוסי הדרימליינר 787 של אל על מונה כעת 12 מטוסים מדגם 787-9 מתוך 16 שצפויים להיות סך הכל בצי עד שנת 2020. מטוסי הדרימליינר מופעלים בנתיבי החברה הישירים לניו יורק וניוארק, לוס אנג'לס, מיאמי, לאס וגאס, סן פרנסיסקו, טורונטו, לונדון, פאריס והונג קונג. בהמשך השנה, עם הצטיידות במטוסי דרימליינר נוספים, תחל הפעלתם גם בנתיבים הישירים לבייג'ינג, בומביי, טוקיו ושיקגו.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.