תפריט עמוד

האריות בקניה בסכנת הכחדה

רשות הטבע של קניה הזהירה השבוע מפני סכנת הכחדה של אריות המדינה. כיום נותרו בקניה רק כ-2,000 אריות בלבד והם נכחדים בקצב של 100 בשנה.

מלך החיות נמצא בסכנת הכחדה בשמורות קניה. על פי דיווח ואזהרה של רשויות הטבע במדינה במזרח אפריקה נעלמים האריות בקניה בקצב של כ-100 אריות בכל שנה מאז שנת 2002.
הסיבות מורכבות – שינויי אקלים שאינם מיטיבים עם החתולים הגדולים, הרס בתי הגידול באסונות טבע ובידי בני אדם, מחלות שפוגעות בבעלי החיים בשמורות קניה ועימותים עם אוכלוסיות בני האדם באזורים בהם חיים האריות.

עוד על חיות בסכנת הכחדה

מלבד הנושא הסביבתי המדאיג, בקניה מתייחסים להעלמות האריות כאל בעיה כלכלית חמורה. חלק נכבד מהכנסות המדינה מגיע מתיירות. אם יתברר למבקרים במדינה שכדי לראות את "חמשת הגדולים" (אריות, פילים, תאו, נמרים וקרנפים) הם נאלצים לטרוח זמן רב מדי הם יעדיפו לנסוע לשמורות טבע במדינות אחרות כטנזניה או אוגנדה.
אחת הבעיות החמורות ביותר שמדאיגות את רשויות הטבע במדינה היא הרעלת אריות מחומרי הדברה חקלאיים, רבים מהם אסורים, בהם עושים חקלאים מקומיים שימוש.
כמה ארגונים סביבתיים דורשים כבר זמן רב מממשלת קניה לאסור בחוק את השימוש ברעלים כדי להגן על אוכלוסיית חיות הבר במדינה.
עד כה ידועה דוגמה מפורסמת אחת לפיה הורה השנה הפרלמנט של קניה לחברה אמריקאית שמספקת חומרי הדברה להשמיד את מלאי האספקה שקיים במדינה. השר לענייני חיות בר בקניה הזהיר את נציגי החברה שתמורת כל אריה שיורעל מחומרי הדברה ישלמו החברות המייצרות את החומרים קנס בגובה 128 אלף דולר.

 

האי הכי צפוף בעולם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מקניה

מבוא לנדודים 33: הרפתקאות צ'יפופו באפריקה
מבוא לנדודים 33: הרפתקאות צ'יפופו באפריקה

"יש לי קשר רגשי עמוק לקניה. אמי חיתה שם קרוב לעשרים שנה, והמקום הפך להיות הבית השני שלי. בליתי בקניה תקופות ארוכות, טיילתי בה עם חברתי שמחה, לימים אשתי, לימים לשעבר, ויחד חקרנו ולמדנו שם כל חיית בר ...

סיפורים מאפריקה: חידת הטוסיק הלבן
סיפורים מאפריקה: חידת הטוסיק הלבן

הצבע החום-אפור של האנטילופות ואוכלי העשב בסוואנה האפריקאית משתלב היטב בסביבה ומהווה הסוואה מצוינת. אז למה לרובם יש גם כתמים לבנים, בעיקר על האחוריים, שבולטים לעין וכמו זועקים "הנה אני"? על הצבע הלבן והתקשורת המיוחדת בין טורפים לנטרפים

שבטים באפריקה: להיות בת שבט
שבטים באפריקה: להיות בת שבט

המפגש הראשוני עם תושבי אפריקה מסקרן ומעלה שאלות לגבי האותנטיות של אורח החיים המוצג בפני המטייל שבא מבחוץ. גילה התרסי, מדריכת טיולים באפריקה, מביאה טעימה מחייהן של נשים בשבטים אפריקאים ומהרהרת איך היו נראים חייה לו היתה בת ...