תפריט עמוד

האתרים של בליז שאסור להחמיץ

שמורות טבע, איים וחופים נפלאים, שוניות אלמוגים מרהיבות, אתרי מאיה ועיירות אותנטיות - קבלו עשרה אתרים נפלאים שלא כדאי להחמיץ בטיול בבליז

בליז, שבמרכז אמריקה, היא מדינה קטנה עם הרבה אתרים שווים: עיירות אותנטיות, חופי מנגרובים, אתרי צלילה, שמורות טבע, עתיקות ועוד. קבלו 10 אתרים שאסור להחמיץ במהלך טיול בבליז:

1. בליז סיטי (Belize City)

מטיילים רבים מעדיפים לדלג על בליז סיטי, הגדולה בערי בליז, או לבלות בה שעות אחדות בלבד בדרכם לחופים ואתרי הטבע של בליז. ואכן, לא מדובר בעיר הכי נעימה או בטוחה בעולם. למרות זאת, כדאי להקדיש לעיר קצת יותר מכמה שעות. זוהי העיר היחידה בבליז שנושאת אופי עירוני אמיתי, והיא מהווה המרכז החברתי והתרבותי של המדינה (בירת בליז, בלמופן, נושאת צביון כפרי). ביקור בעיר הוא בבסיס טוב להיכרות עם ההיסטוריה והתרבות של המדינה. העיר הצבעונית שוכנת משני צדי נהר בליז, ויש בה מבנים קולוניאליים, אתרים היסטוריים, פארקים ירוקים, מוזיאונים, מרכזי תרבות ואזורי קניות. יותר מכל, העיר מאפשרת היכרות עם המגוון האתני הגדול של בליז.

בליז סיטי, העיר היחידה בבליז שנושאת אופי עירוני

בליז סיטי, העיר היחידה בבליז שנושאת אופי עירוני | צילומים: שאטרסטוק

2. דנגריגה (Dangriga)

דנגריגה, שיושבת על גדות נהר סטן קריק הצפוני, היא העיר הגדולה ביותר במחוז סטן קריק שבדרום בליז. למרות זאת היא לא נושאת צביון עירוני, ומתאפיינת בבתי עץ ובסירות דייגים לגדות הנהר. היא מפורסמת בשל היותה המרכז הגדול בעולם של בני הגאריפונה – קבוצה אתנית מעורבת של אינדיאנים מהקריביים עם מהגרים אפריקאים. העובדה הזו הופכת את העיר למרתקת מבחינה תרבותית. בביקור במקום אפשר להתרשם מהאמנות הייחודית של בני הגאריפונה,מהמוזיקה המקומית ומהריקודים המסורתיים, ואם יתמזל מזלכם להגיע בזמן שמתקיים במקום פסטיבל החגיגה כפולה. במוזיאון הגאריפונה שבעיר ניתן ללמוד לעומק על התרבות המעניינת הזו. דנגריגה מהווה גם בסיס טוב לטיולים בג'ונגלים ולטיולי צלילה באזור.

ילדים ונערים בדנגריגה, המרכז הגדול בעולם של בני הגאריפונה – קבוצה אתנית מעורבת של אינדיאנים מהקריביים עם מהגרים אפריקאים

ילדים ונערים בדנגריגה, המרכז הגדול בעולם של בני הגאריפונה – קבוצה אתנית מעורבת של אינדיאנים מהקריביים עם מהגרים אפריקאים

3. פלסנסניה (Placencia)

הכפר פלסנסיה שוכן בחצי האי פלסנסיה במחוז סטן קריק שבדרום בליז. זהו אחד האזורים האהובים ביותר על תיירים בבליז, ולא קשה להבין מדוע – הכפר שוכן על לשון יבשה צרה שמצידה המערבי יש לגונות מנגרובים ומצדה המזרחי נמצא הים הקריבי. בתווך נמצא הכפר, אוסף של בקתות עץ הפזורות על רצועת חוף יפהפייה בינות לעצי קוקוס. זה המקום אליו מגיעים התיירים לשחות, לשנרקל, לצלול, שוט בקיאקים בלגונת המנגרובים, לשתות רום, לאכול דגים ופירות ים ולפזז בברים לצלילי מוזיקה קריבית. המקום מהווה בסיס טוב לטיולי צלילה בשונית המחסום של בליז, באתרים ארכיאולוגיים ובשמורת קוקסקומב.

4. אמברגריס קי (Ambergris Caye)

אמברגריס קי שבצפון בליז הוא המתויר ביותר באיי המדינה. חוף חולי נהדר, צמחייה טרופית, ובעיקר האפשרות לצלול בשונית המחסום השנייה בגודלה בעולם הפכו אותו לפופולרי כל כך. מרבית הנופשים באזור מתרכזים בעיירת הנופש התוססת סן פדרו. שבה יש חופים נהדרים עם חול לבן ומי טורקיז, מועדוני צלילה, מסעדות, מועדונים, ברים ושפע של מקומות לינה.

שקיעה בסן פדרו

שקיעה בסן פדרו, עיירת נופש באמברגריס קי

5. קי קוקר (Caye Caulker)

האי קטן, שמהווה גם הוא חלק משונית המחסום של בליז, חביב במיוחד על תרמילאים, משום שהוא פחות יקר ופחות ממוסחר מאמברגיס קי. יחד עם זאת, בשנים האחרונות מגלים אותו יותר ויותר תיירים, לא רק אלה שמטיילים בתקציב דל, שנשבים בקסמם של האווירה השלווה והרגועה וקצב החיים האיטי. בקי קוקר כמעט ואין מכוניות, אבל יש הרבה אופניים. התושבים מתפרנסים מהים, בעיקר מדיג לובסטרים, והתיירים נהדרים מארוחות נפלאות של מאכלי ים טריים. כשמצרפים לאלה את החופים חוליים, הערסלים שתלויים בין עצי הקוקוס, המים צלולים והצלילות נהדרות, מקבלים מתכון מצוין לחופשה מושלמת. האי מהווה גם בסיס לטיולי צלילה בשמורת הטבע הימית הסמוכה הול צ'אן, בה אפשר לפגוש מקרוב כרישים ומנטה ריי.

גלשני עמידה (פאדל בורד) במי הטורקיז של קי קוקר

גלשני עמידה (פאדל בורד) במי הטורקיז של קי קוקר

6. שמורת הטבע מאונטיין פייו רידג' (Mountain Pine Ridge)

זוהי אחת משמורות הטבע היפות של בליז. השמורה ששוכנת בהרי המאיה, במחוז קאיו, משתרעת על שטח של 700 קילומטר רבוע של יער הררי. בשטח השמורה יש מפלי מים מרשימים, אגמים ובריכות מים נסתרות, מערות קרסטיות, שבילי הליכה, ורכיבה על אופניים ועתיקות מאיה. ניתן גם לשוט על נהר המקאל, לרכב על סוסים ולצפות בציפורים, שכן בשטח השמורה יש מגוון רחב של ציפורים טרופיות, חלקן נדירות. הדרך המומלצת ביותר לסייר בשמורה היא בסיור מאורגן. רבים מהסיורים מבקרים במערת ברטון קריק שבתוכה ניתן לשוט בקאנו, ובריו און פולס – אזור של בריכות מים טבעיות יפות.

מאונטיין פייו רידג', אחת משמורות הטבע היפות ביותר בבליז

מאונטיין פייו רידג', אחת משמורות הטבע היפות ביותר בבליז

7. קאראקול (Caracol)

בבליז יש לא מעט אתרי עתיקות חשובים של בני המאיה, אך הגדול והחשוב מכולם אתר קאראקול השוכן דרומית לסן איגנסיו, לא רחוק מהגבול עם גואטמלה. האתר שימש כמרכז דתי ושלטוני חשוב בתקופת המאיה, כמעט ואולי אף יותר כמו טיקאל שבגואטמלה השכנה. העיר קאראקול השתרעה על שטח הגדול יותר מזה של בליז סיטי כיום, ואוכלוסיית העיר כללה כ-140,000 איש. באתר (שחלק ניכר ממנו עדיין לא נחפר) נמצאו כ-36,000 מבנים ופירמידות. גולת הכותרת של המקום היא הפירמידה הגדולה שמתנשאת לגובה של 42 מטר. ניתן לטפס לראש הפירמידה ולהשקיף על נופי האתר והג'ונגל שסובב אותו. בדומה לטיקאל, גם חלקים ניכרים מקאראקול מכוסים בצמחייה פראית, וטיול במקום הוא לא רק טיול באתר עתיקות מרתק אלא גם טיול בג'ונגל.

8. למאנאי (Lamanai)

אתר עתיקות חשוב נוסף של המאיה הוא למאנאי שבצפון המדינה, על גדות נהר הניו ריוור. האזור נחשב לאתר הפעיל האחרון מתקופת המאיה. יש בו כמה פירמידות מעניינות, על חלקן ניתן לטפס ולהשקיף על נוף מרהיב. למאנאי הוא האתר החפור ביותר בבליז ובמקום יש גם מוזיאון קטן שמאפשר להעמיק את הידיעות על המקום. בדומה לקאראקול, גם אתר זה נמצא בלב הג'ונגל ולצד סקירת הפירמידות והמבנים ניתן לשמוע את שאגות הקופים שעל העצים. לאתר ניתן להגיע רק בשייט שבמהלכו רואים צמחים וציפורים והוא מהווה חלק בלתי נפרד מחוויית הביקור במקום.

אתר המאיה למאנאי בצפון בליז

אתר המאיה למאנאי בצפון בליז

9. שמורת קוקסקומב (Cockscomb Basin Wildlife Sanctuary)

השמורה הגדולה ביותר בבליז היא שמורת קוקסקומב שבמחוז סטן קריק בדרום בליז. האזור הוכרז כשמורת טבע ב-1984 כדי להגן על בעלי החיים הייחודיים של בליז ובראשם היגוארים. בשמורה יש כ-50-40 יגוארים, בהם הגדולים ביותר שנצפו אי פעם. עם בעלי החיים הנוספים שחיים בשמורה ניתן למנות את הפומה, הטפיר, ארמדילו, לוטרה, איגואנה, קוף וכמובן שפע של ציפורים. גם אם לא תפגשו מקרוב בעלי חיים נדירים, הביקור במקום הוא חוויה. בשמורה גדלים כ-300 מיני צמחים, ובהם שרכים, סחלבים, עצי מהגוני ועוד. הדרך הנוחה ביותר לטייל בשמורה היא במסגרת טיול מאורגן.

10. גן החיות של בליז (Belize Zoo)

קצת משונה להמליץ על ביקור בגן חיות בארץ עם עולם חי עשיר כשל בליז, בה ניתן לפגוש את החית בטבע ולא מאחורי הסורגים. ובכל זאת, רבים מהמבקרים בבליז לא מחמיצים ביקור בגן החיות, ששוכן כעשרים קילומטר מזרחה מבלמופאן, ויש לכך סיבה טובה. בגן יש אוסף מרשים של 125 מיני חיות מהאזור – מיגואר וטפיר דרך המכרסם הגדול פאקה ועד איגואנות וטוקאנים צהובי בטן.כל החיות בגן הן מקומיות, מתוך מטרה לשמר את החיות הייחודיות למדינה. הגן בנוי בתוך ג'ונגל והתנאים בו מדמים עד מאוד את תנאי המחייה בטבע.

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.