תפריט עמוד

האלפים הדינריים, שמורות טבע ואגמים במונטנגרו

מונטנגרו היא גן עדן לחובבי טבע. יש בה יערות בתוליים, רכסי הרים נישאים, אגמים מרהיבים ונהרות שוצפים – מכל אלה ניתן ליהנות בנסיעה בג'יפים ובמסלולי הליכה נפלאים באלפים הדינאריים

מי שמבקר במונטנגרו בפעם הראשונה מבין מהר מאוד מדוע המדינה הקטנה הזו מכונה "שווייץ של הבלקן". הנופים במונטנגרו מגוונים מאוד וכוללים, בין היתר, פיורדים, חופים פראיים ומפרצים קסומים, אבל גולת הכותרת היא האלפים הדינריים ושמורות הטבע ההרריות המרהיבות. הנופים באזור הזה דרמטיים במיוחד וכוללים הרים שפסגותיהם מושלגות, אגמים הרריים בצבעים מרהיבים, יערות עבותים, מפלים ונהרות שזורמים בשצף וקניונים מהעמוקים בעולם.

טיולי הג'יפים של MEDRAFT למונטנגרו מאפשרים ליהנות מכל הטוב שיש למונטנגרו להציע. הם כוללים סיור בערים עתיקות, שיט במפרצים קסומים, נסיעה בדרכי שטח צדדיות ונופיות וביקור בכפרים ציוריים זעירים בהם ניתן לפגוש את המקומיים מכניסי האורחים. אבל מעל לכל, הטיולים מגיעים לשמורות הטבע המרהיבות של מונטנגרו, מהן ניתן ליהנות בהליכה רגלית, בנסיעה בג'יפ ואפילו ברפטינג בנהר.

טיול ג'יפים באלפים הדינריים במונטנגרו עובר בדרכי שטח מלהיבות

הנה כמה מאתרי הטבע שאסור להחמיץ במונטנגרו:

• שמורת הדורמיטור – הפארק הלאומי דורמיטור שממוקם בצפון המדינה, הוא שמורת טבע מרהיבה ביופייה, עם רכסי הרים, אגמים קרחוניים, יערות אורן, מפלים, פלגים תת קרקעיים ונהרות שוצפים – נהר סוסיקה, דראגה, טארה וקומרניקה. בשמורה נמצא קניון נהר הטרה, שנחשב לשני בעומקו בעולם (אחרי הגרנד קניון). השמורה מציעה מגוון גדול של אפשרויות טיול: הקפה רגלית של האגם השחור, העטור ביער עצי אשוח; נסיעה בג'יפ באזור הסושיצ'ה ובאזור דולינות יפהפה; חציית מעבר האוכף; והעיקר – שיט רפטינג (רגוע יחסית) על נהר הטרה, במהלכו אפשר ליהנות מזווית צפייה מיוחדת על מצוקי הפרא המזדקפים מתוך גדות הנהר.

הטיול במספק מפגשים מרתקים עם תושבים מקומיים

• שמורת ביוגרדסקה ורכס ביאלשיצ'ה – הפארק הלאומי של יער ביוגראד, ששוכן בצפון-מזרח מונטנגרו, הוא אחד היערות הגדולים האחרונים שנותרו באירופה. הפארק מוקף הרים ונחצה על ידי נחלים וקניונים, ובשטחו יש 220 מיני צמחים ו-86 מיני עצים, חלקם בני 500 שנה, לצד מינים רבים של בעלי חיים. במרכז היער יש אגם קסום, והטיול כולל הליכה קלילה סביב האגם ובתוך יער שנראה כאילו נלקח מאגדה עתיקה, כאשר העצים מקיפים את הצועדים מכל עבר. המשך הנסיעה בג'יפ מובילה לרכס הביאלשיצ'ה. זה הזמן לביקור בבקתת קיץ וארוחת צהריים אצל המקומיים, שלאחריה אפשר להתפעם מיופיים ועצמתם של הקרחונים שמסביב, ולקנח באכילת פירות יער שנקטפו היישר מן השיחים שפזורים בכל עבר.

שמורת ביוגרדסקה. אגם קסום בלב היער

הפארק הלאומי אגם סקדאר – אגם סקדאר רחב הידיים שוכן בדרום מונטנגרו, על גבול אלבניה, כשלמעשה שליש משטחו נמצא באלבניה השכנה. אגם יפה זה הוא הגדול ביותר בבלקן, ושמורת הטבע הגדולה ביותר באירופה לבעלי כנף. זהו גן עדן לצפרים, עם 270 מיני עופות החיים או חונים כאן בנדידתם, ובהם שקנאים ועופות בסכנת הכחדה. האגם מוקף נופים ירוקים מרהיבים, מהם אפשר ליהנות כבר בדרך, שעוברת דרך מנהרות וגשרים מעל לערוץ נהר מתפתל ומתחת למצוקים אדירים.

לחצו להגדלה

———–
כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.