תפריט עמוד

האלפים הדינריים במונטנגרו המדהימה

טיול ג'יפים במונטנגרו עובר דרך שמורות הטבע הנפלאות של האלפים הדינריים ומסתיים במפרצים הקסומים של חוף הים האדריאטי. הטיול מציע את השילוב המושלם שמונטנגרו התברכה בו: מצד אחד פסגות אדירות, יערות, אגמים, קניונים וכפרים הרריים מסורתיים, ומצד שני פיורדים מרהיבים וערי חוף עתיקות וציוריות. מכל אלה נהנים בנסיעת שטח בנופים יפהפיים, בטיולים רגליים קלילים ובשייט. מי שרוצה, יכול לקנח בנופש רגוע על שפת הים האדריאטי.

האלפים הדינריים התברכו בכמה שמורות טבע מרהיבות ביופיין. הראשונה והמפורסמת מכולן היא שמורת הדורמיטור, שיש בה פסגות אדירות (לא פחות מ-48 פסגות הנישאות לגובה של יותר מ-2,000 מטר), יערות אשוחים צפופים, אגמים יפים, מצוקים דרמטיים וקניונים אדירים. גולת הכותרת של שמורת הדורמיטור היא קניון נהר הטרה, הקניון העמוק ביותר באירופה. הטיול כולל רפטינג במימיו הצלולים של נהר הטרה, עם תצפית על המצוקים שמזדקרים מתוך מימיו. אבל זה לא הכל – בשמורת הדורמיטור יש גם 18 אגמים קרחוניים קטנים, שזכו לכינוי "עיני ההר". במסגרת הטיול יוצאים להליכה סביב המפורסם שבהם, האגם השחור, שבמימיו אפשר משתקפת פסגת בובוטוב קוק, הגבוהה במונטנגרו.



עוד שמורה יפה להפליא באלפים הדינריים היא שמורת ביוגרדסקה, שבה יער עבות ועתיק שכמו נלקח מספרי אגדות, ובליבו – אגם קסום. מעל השמורה מתנשא רכס הביאלשיצ'ה, שאליו מגיעים בדרך מפותלת ומלהיבה. ברכס הביאלשיצ'ה אפשר ליהנות מכמה חוויות אותנטיות, כמו ביקור בבקתת קיץ מקומית, ארוחת צהריים עם המקומיים וקטיף של פירות יער היישר מהשיחים.
הנסיעה בדרכי השטח היא לא רק אמצעי להגיע ממקום למקום, אלא חוויה בפני עצמה, כשבדרך חולפים על פני נופים עוצרי נשימה, רואים עצים עצומים בגודלם ופוגשים את הרועים ועדרי הצאן שלהם.


הנסיעה בדרכי השטח מאפשרת מפגשים מרתקים עם התושבים המקומיים

שונים מאוד, אבל יפים לא פחות הם הנופים שמציע אזור החוף האדריאטי. מפרצים, פיורדים וערים עתיקות מוקפות חומה מנקדים את הנוף. למבקרים באזור אסור להחמיץ שייט במים הצלולים של מפרץ קוטור, המכונה "הפיורד הדרומי ביותר באירופה", בין החופים היפים ביותר במונטנגרו.


מפרץ קוטור, "הפיורד הדרומי ביותר באירופה"

אסור להחמיץ גם ביקור בעיר העתיקה של קוטור, שכלואה בין המפרץ לים. עצירה נפלאה נוספת היא בודווה, שהעיר העתיקה שלה מזמינה לסיור בסמטאות הצרות, בין חומות אבן ותותחים עתיקים. מי שרוצה לספוג עוד קצת מהנופים והאווירה של בודווה יכול לסיים את הטיול בנופש מפנק לצד חוף הים האדיראטי. לקינוח, מבקרים בדוברובניק שבקרואטיה, שמעבר לגבול. זוהי אחת הערים הציוריות באירופה, והטיול בסמטאות הצרות ועל חומות העיר, שמהן נשקפים הגגות האדומים והים הכחול, הוא חוויה בלתי נשכחת.

טעימה מהטבע עוצר הנשימה של מונטנגרו, בסרטון הבא:

(כתבה פרסומית)

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.