תפריט עמוד

האטרקציות המשפחתיות הכי שוות באירופה

אירופה היא יעד מושלם לחופשה משפחתית, עם מגוון מסחרר של אטרקציות לכל המשפחה – פארקי שעשועים מהטובים בעולם, גני חיות, אקווריומים, מוזיאוני מדע ומוזיאונים מיוחדים לילדים, אטרקציות אקסטרימיות בלב הטבע, פארקי חבלים והרשימה עוד ארוכה. הנה כמה אטרקציות משפחתיות מוצלחות במיוחד ביעדים פופולריים באירופה: 

אפטלינג, הולנד
מתוך המבחר המסחרר של פארקי השעשועים של אירופה, פארק אפטלינג (Efteling) הוא ללא ספק הקסום ביותר. יש פה מתקנים מסעירים, כמו בכל פארק שעשועים גדול, אבל מה שהופך את הפארק הזה למיוחד באמת הוא המיקום שלו בלב יער, האווירה המיוחדת ששוררת בו ואזור יער האגדות – יער בו האגדות מתעוררות לחיים, עם טרולים, גמדים, פיות, דמויות מאגדות מפורסמות כמו סינדרלה, כיפה אדומה, הנזל וגרטל והיפהפייה הנרדמת, וגם עצים שיודעים לספר סיפורים. מלבד זאת, יש בפארק הרבה מתקנים לכל המשפחה – רכבת שנוסעת בחשיכה בעולם של פיות, חדי קרן פיות יער; שייט בנהר שוצף, בית רדוף רוחות וכמובן קרוסלות מכל הסוגים לקטנטנים ורכבות הרים מסעירות לגדולים. יש גם מופע מרהיב של מזרקות שהמים בהן רוקדים ומתנועעים לצלילי המוזיקה, ועוד מופעים לקטנטנים. לאלה יש להוסיף את העובדה שהפארק תמיד נקי ומטופח, אולי הודות לפחים שאומרים תודה כשזורקים לתוכם את האשפה.
אתר אינטרנט


יער קסום בו האגדות קמות לחיים בפארק אפטלינג

עוד בסביבה: בקרבת אפטלינג יש אטרקציות משפחתיות נוספות כמו פארק הספארי Beekse Bergen בו אפשר לטייל בין תצוגות החיות ברגל, באוטובוס, במכונית פרטית או בשייט; גן החיות BestZoo ומתחם השעשועים Duinoord שבו מגוון פעילויות בחוץ, כמו מסלולי טיפוס בין העצים, לצד משחקים ושעשועים במתחם המשחקים המקורה.


רכבת הרים בפארק אפטלינג

מדורודם, האג, הולנד 
ילדים אוהבים מיניאטורות ואפשר להבין אותם. בתור ילד, מעטות הן ההזדמנויות להרגיש כגוליבר בארץ הגמדים, ופארקי המיניאטורות מספקים את התחושה הזו ולו ליום אחד. אחד מפארקי המיניאטורות המוצלחים ביותר באירופה ובעולם כולו הוא פארק מדורודם (Madurodam) הוותיק ששוכן בסמוך להאג שבהולנד. בפארק יש דגמים מוקטנים בקנה מידה של 1:25 של מונומנטים מפורסמים וערים היסטוריות בהולנד – יש פה דגמים של נמל רוטרדם, הרייקסמוזיאום, שוק הגבינות של אלקמאר, ארמון הט לו, רובע יורדן, בית אנה פרנק, ארמון השלום והאג. בין לבין רואים נופים הולנדיים טיפוסיים, כמו שדות הצבעונים, טחנות הרוח ובתי התעלות.


מדורודם. דגמים מוקטנים בקנה מידה של 1:25 של מונומנטים מפורסמים וערים היסטוריות בהולנד

מרבית הדגמים אינטראקטיביים כך שאין צורך להסתפק בלראותם בלבד. אפשר להיכנס לנעליו של הנס ברינקר ולהציל את הולנד מהצפה על ידי סתימת הפרצה בסכר עם האצבע, להשתתף במכירה פומבית של פרחים, לצלצל בפעמונים של קתרלת סט. ג'ון, להשיט סירות בתעלות ולהתנסות בחוויות נוספות שעוזרות להכיר טוב יותר את הולנד וההולנדים.
אתר אינטרנט

עוד בסביבה: בקרבת מדורודם נמצא פארק השעשועים Duinrell, מפארקי השעשועים הטובים בהולנד, שבו רכבות הרים מסחררות ושאר מתקנים לכל המשפחה, לצד הבריכה המקורה הגדולה ביותר באירופה שבה מגלשות ושעשועי מים נוספים. 


ילדים משיטים סירות במדורודם

לגולנד בילונד, דנמרק
לא חייבים להיות משוגעים ללגו בשביל ליהנות בפארק לגולנד בבילונד (Legoland Billund) , דנמרק. זהו הראשון מבין פארקי הלגו שהוקמו בעולם, ולדעת רבים, גם המוצלח שבהם. כמו בכל אחד מהפארקים של לגולנד, גם כאן אחת האטרקציות הבולטות היא המינילנד, עיר מיניאטורית שבה מבנים מפורסמים מכל העולם, ובהם פסל החירות, טירת קרונבורג והאקרופוליס ביוון, שכולם בנויים מלא פחות מ-20 אלף לבני לגו. בין לבין, אפשר לטייל לשוט בתעלות בסירותלגו קטנות, לנסוע ברכבי ספארי זעירים בין חיות ספארי בגודל טבעי הבנויות גם הן מלגו, וללמוד נהיגה בבית הספר לנהיגה עם מכוניות קטנות דמויות לגו.


שייט בסירות לגו בלגולנד


בנוסף, יש פה כחמישים מתקנים שונים שילהיבו את כל המשפחה, חלקם מתאימים לקטנטנים, ובהם קרוסלות מסוגים שונים, וחלקם מתאימים לילדים גדולים יותר וחובבי אדרנלין, כמו רכבת ההרים Polar X-plorer שנוסעת במרחבי הקוטב הצפוני, או השייט המסעיר בנהר הוויקינגים. ויש פה עוד המון אטרקציות, כמו חיפוש זהב במכרה הזהב של לגו, צייד עתיקות במקדש פרעוני, קרבות פיראטים, סרטי 4 מימד, מופעי אבירים מושקעים ועוד.
אתר אינטרנט

עוד בסביבה: בסמוך ללגולנד נמצא כפר הנופש ללנדיה ובו פארק המים Aquadom, פארק מים שחלקו פתוח וחלקו מקורה, עם בריכות, בריכת גלים, מגלשות מים, מסלולי אבובים והמון אטרקציות רטובות לכל המשפחה.


רכבת הרים בפארק לגולנד



טיול בעקבות הארי פוטר באולפני וורנר, לונדון
מעריצי הארי פוטר ייהנו עד מאוד מביקור באולפני וורנר בלונדון, שם אפשר לראות את הסטים המקוריים ששימשו לצילום סדרת הסרטים, לקבל הצצה אל מאחורי הקלעים וללמוד על האפקטים המיוחדים בהם השתמשו בסרט. זוהי הזדמנות מצוינת לבקר בסמטת דיאגון, בחנות הקסמים של וויזלי ובמשרד של דמבלור ואפילו לשתות בירצפת.
אתר אינטרנט


סיור בעקבות הארי פוטר באולפני וורנר בלונדון

עוד בסביבה: מעריצי הארי פוטר מושבעים יוכלו להרחיב את הסיור ולבקר בעוד כמה מהאתרים המזוהים עם סדרת הסרטים והספרים המצליחה. חוץ מזה, אתם בלונדון, אז יש פה היצע מסחרר באמת של אטרקציות לכל המשפחה – הגלגל הענק, מוזיאון הטבע, מוזיאון המדע, מוזיאון הילדות, האקווריום, הפארקים הירוקים המפורסמים של העיר והרשימה עוד ארוכה.

הר טיטליס, אנגלברג, שווייץ
הר טיטליס (Titlis) שבשווייץ הוא דוגמה מצוינת לדרך בה השוויצרים מפליאים לנצל את הטבע והופכים אותו לפארק שעשועים אחד גדול. ההר, שפסגתו מושלגת בכל ימות השנה, מציע אינספור אטרקציות מהנות לכל המשפחה. החוויה מתחילה כבר עם העלייה להר בסדרה של שלושה רכבלים, שהאחרון שבהם הוא הרכבל המסתובב הראשון בעולם, שמציע תצפית פנורמית של 360 מעלות על נופי האלפים השוויצרים. למעלה, בפסגת ה"קליין טיטליס" בגובה 3,020 מטר, יש היצע מסחרר של אטרקציות שילהיבו כל ילד (וגם כל מבוגר, אם להודות על האמת) – רכבל כסאות פתוח מעל השלג, הליכה על הגשר התלוי הגבוה ביותר באירופה, מערת קרח מרהיבה, פארק שלג שבו ניתן לעסוק במגוון שעשועי שלג ואף לגלוש על אבובים בשלג, טיולי הליכה על הקרחון ועוד חוויות מסעירות.


משתעשעים בשלג בטיטליס

עוד בסביבה: בלוצרן הסמוכה נמצא מוזיאון התחבורה המצוין שבו תצוגות אינטראקטיביות שמוקדשות לרכבות, רכבלים, מכוניות, מטוסים, ספינות ועוד מגוון כלי תחבורה, כולל סימולטורים מיוחדים, פארק אופניים, מכוניות פדלים לקטנטנים ואפילו רכיבה על קורקינט ברחבי המוזיאון.

אקווריום Oceanogràfic, וולנסיה, ספרד
האקווריום הגדול והמרשים ביותר באירופה נמצא בעיר האמנויות והמדעים בוולנסיה. המתחם הימי שוכן במבנה ארכיטקטוני מרשים וכולל אקווריום ודולפינריום. באקווריום חיים לא פחות מ-45 אלף יצורים ימיים, מדגים טרופיים, דרך פינגווינים, אריות ים וכלבי ים ועד לדולפינים, לווייתני בלוגה וכרישים. בסך הכל מחולק הפארק לעשרה אזורים שונים, ובהם אזור ארקטי במבנה דמוי איגלו ענק ובו, בין היתר, לווייתני בלוגה וניבתנים, אזור המוקדש לאנטארקטיקה ובו מושבות של פינגווינים, אזור גדול במיוחד המוקדש לים התיכון, אזור עצום המוקדש לאוקיינוסים שבין שני חלקיו מחברת תעלת כרישים מרשימה, אזור שמוקדש לביצות ובו צמחיית מנגרובים, דגים וציפורים האופייניות לאזורים אלה ואזורים נוספים שמוקדשים לים האדום, לאיים, לאזורים טרופיים ועוד.


האקווריום של ולנסיה, הגדול ביותר באירופה

הנועזים יכולים גם לבלות פה את הלילה. בכל יום שישי האקווריום פותח את שעריו ללינה במקום, שכוללת ארוחת ערב, פעילות מודרכת ושינה משותפת בשקי שינה בתעלת הכרישים. הדולפינריום שבמתחם הוא מהגדולים בעולם ובו חמש בריכות עם כשלושים דולפינים שבהן מתקיימים בכל יום כמה מופעי דולפינים מרשימים.

עוד בסביבה: בעיר המדעים והאמנויות יש אטרקציות נוספות לכל המשפחה, ובהן קולנוע איימקס ששוכן במבנה מרשים במיוחד, מוזיאון מדעים מצוין ועוד.
אתר אינטרנט


תעלת הכרישים באקווריום של ולנסיה

גן החיות טירגרטן שונברון, וינה
גן החיות של וינה, ששוכן במתחם ארמון שונברון, הוא גן החיות הוותיק בעולם, וגם אחד מגני החיות המוצלחים בעולם. הגן אמנם נפתח ב-1752, אבל היום מדובר בגן חיות מודרני שמציע תנאי מחיה טובים לחיות אבל משמר גם את הקסם של פעם. הוותק של גן החיות מתבטא בעיקר בארכיטקטורה הייחודית שלו, שכוללת מבנים בסגנון הבארוק. אבל מה שהופך את הגן הזה למיוחד באמת, הוא בעלי החיים שבו. האטרקציה הגדולה ביותר בגן החיות היא כלוב הפנדות, בו מתגוררות חמש פנדות שובות לב. זהו אחד מגני החיות הספורים בעולם שמחזיקים את החיה המתוקה להפליא הזו. אטרקציות נוספות בגן הן יער הגשם אשר מדמה את יער הגשם של האמזונס, האקווריום שמדמה את נהר האמזונס והפולריום שבו מוצגות חיות מהאזור הארקטי.


פנדה בגן החיות של וינה

עוד בסביבה: ארמון שונברון מציע עוד הרבה אטרקציות לכל המשפחה: חממה טרופית, מוזיאון כרכרות, גנים מרהיבים, מבוך צמחים ועוד. בנוסף, בארמון המרשים מתקיימים סיורים מיוחדים לילדים שנערכים כשהילדים לבושים בתלבושות תקופתיות.
אתר אינטרנט

לורו פארק, פוארטו דה לה קרוז, טנריף
פארק לורו (Loro Park) הוא פארק מיוחד ועטור שבחים שמהווה שילוב של גן חיות עם פארק תוכים ודולפינריום. יש בו מגוון גדול של בעלי חיים כמו שימפנזים, גורילות, יגוארים, טיגריסים וסוריקטות; אקווריום מרהיב עם דגים טרופיים, מדוזות וכרישים; תצוגת פינגווינים מהגדולות בעולם; יער טרופי עם עצים ממינים שונים, מפלים ומגון גדול של ציפורים; ועוד. בנוסף, יש בפארק גן בוטני, קולנוע עם סרטי טבע בתלת ממד; מוזיאון מיוחד של תוכים מפורצלן; גן משחקים מיוחד לילדים, תחנת תינוקות בה אפשר לראות כיצד מטפלים בגוזלי התוכים וכפר תאילנדי מעוצב. יש גם דולפינריום עם מופעים של דולפינים ואריות ים.

עוד בסביבה: בפוארטו דה לה קרוז יש נמצא פארק קוסטה מרטיאנז ששוכן על החוף ובו אגם מלאכותי, בריכות שחייה יפהפיות וגנים טרופיים. 
אתר אינטרנט


מופע דולפינים בפארק לורו

אירופה פארק, רוסט, גרמניה
אירופה פארק (Europa Park) ששוכן ביער השחור הוא אחד מפארקי השעשועים המוצלחים ביותר באירופה ואף בעולם. זהו פארק ענקי, מושקע ומוקפד, המחולק למתחמים שונים אשר מרביתם מוקדשים לאזורים וארצות שונות באירופה ומעוצבים בהתאם. יש פה מתחמים שמוקדשים לגרמניה, אנגליה, ספרד, יוון, צרפת, אירלנד, איסלנד, איטליה ועוד, כשבכל אזור מתקנים אופייניים, מסעדות טיפוסיות ומופעים מוקפדים ברוח המקום. כך אפשר למצוא באזור המוקגש לשווייץ רכבות הרים מסעירות שחולפות בנופים אלפיניים ומסעדות שמגישות ראקלט; האזור שמוקדש לאנגליה כולל קרוסלות סוסים בסגנון ויקטוריאני והעתק של תיאטרון הגלוב השייקספירי עם הופעות ברוח שייקספירית, ובמתחם הסקנדינבי אפשר לשוט בין פיורדים ומפלים גועשים ולקנח בארוחה במסעדת דגים. יש גם יער קסום בהשראת אגדות האחים גרים, מתחם לקטנטנים והמון מופעים מושקעים. 
אתר אינטרנט


מתקן באירופה פארק, מפארקי השעשועים המובילים באירופה

עוד בסביבה: אזור דרום היער השחור עתיר באטרקציות משפחתיות, אחת הבולטות שבהן היא פארק Steinwasen, שכולל מגוון אטרקציות כמו הגשר התלוי הארוך בעולם, מסלול מגלשות הרים, רכבל כסאות, שייט אבובים, רכבות הרים מסוגים שונים ואטרקציות נוספות. 


האזור המוקדש לצרפת באירופה פארק

קרית המדעים והתעשייה בלה וילט, פריז
קרית המדעים והתעשייה (Cité des Sciences et de l'Industrie) מציעה המון עניין לילדים כך שתוכלו להעביר  בו בקלות חצי יום-יום שלם. יש פה פארק עצום בגודלו עם מבחר גדול של גני משחק נושאיים (גן חולות, גן מראות ועוד), מוזיאון מדע גדול, אולם קולנוע עם כיפה גיאודזית בו מוקרנים סרטי טבע על מסך של 180 מעלות ומוזיאון ילדים מהמוצלחים באירופה. מוזיאון המדע שבמתחם כולל עשרות תצוגות אינטראקטיביות שמוקדשות לנושאים כמו המוח, גוף האדם, אנרגיה, חידושים והמצאות, תחבורה, חלל, מזג האוויר, רובוטיקה ועוד ועוד, כאשר ניתן לגעת במוצגים, להפעיל אותם וללמוד דרכם כיצד פועלים עקרונות מדעיים שונים בצורה חווייתית.


שעשועי מים בעיר הילדים

במתחם נמצא גם מוזיאון עיר הילדים (Cite Des Enfants)  – מוזיאון לילדים בגילאי 12-2 שבו שלל פעילויות חווייתיות לילדים דרכן הם לומדים על העולם. המתחם מחולק לשניים – חלק אחד מיועד לילדים בגילאי 7-2 והשני מיועד לילדים בגילאי 12-5. באזור המיועד לקטנים הילדים בוחנים את עצמם במראות, מחפשים את דרכם במבוכים מאתגרים, מתאמנים על שיווי המשקל שלהם, מציירים על הקירות, מפעילים קרקס של מריונטות ועובדים עבודת צוות באתר בנייה, כשהם חמושים בקסדות של בוב הבנאי.  האזור המיועד לילדים גדולים יותר מחולק לשישה אגפים – גוף האדם, תקשורת, אולפן טלוויזיה, משחקי מים, גינה ומפעל. האזור זה הילדים מקשיבים לפעימות הלב שלהם, משנים את המראה שלהם באמצעות מחשב, לומדים על אמצעי תקשורת שונים, מקריינים חדשות, מצלמים סרט, צופים בנמלים בתוך מושבת נמלים, משחקים במשחקי מים ועוברים חוויות נוספות שעוזרות להם ללמוד על העולם ועל עצמם. 
אתר אינטרנט
עוד בסביבה: פריז מציעה היצע מסחרר של פעילויות לכל המשפחה – מוזיאונים כמו מוזיאון הטבע, הקסמים, האבולוציה והשוקולד, פארקים ירוקים, אקווריום, מופעי תיאטרון בובות וכמובן פארק דיסנילנד פריז הסמוך. 

הצילומים בכתבה: שאטרסטוק, Europa-Park ,Legoland, פליקר – MarinoCarlosCharlotte PowellTuscasasruralesFromTheNorth, Thomas van ArdenneMarie GuillaumetMark and Allegra Jaroski-Biava

 

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.