תפריט עמוד
כביש מס' 1, חוף קליפורניה
הסופר רוברט לואיס סטיבנסון, מחבר "אי המטמון", תיאר את קטע החוף בין סן פרנסיסקו לסן לואיס אוביספו כ"מפגש היפה בעולם בין ים ליבשה" ומדובר באיש שמת בשנת 1894 ולא זכה לראות מכונית בחייו. כביש מס' 1 הוא ללא ספק מסוג המקומות שבהם הנוסע מברך בכל רגע על המצאת המכונית שהביאה אותו עד הלום. הכביש מלווה את חוף הים המפורץ של קליפורניה ומעניק לנוסעים מבט מרהיב על הצוקים, הגלים והאוקיינוס השקט. יש יתרון לנסיעה מצפון לדרום ולא בכיוון ההפוך בגלל שבנסיעה בכיוון זה רואים את הנופים היפים של קו החוף והאוקיינוס מימין למכונית. מצד זה נפערים גם מפרצי החניה, שמאפשרים לנוהגים על הכביש לעצור וליהנות מן הנוף. הנוסעים מדרום לצפון בוהים אמנם בנוף אבל קו הפרדה לבן מונע בעדם מלעצור. אורך הקטע המרכזי מדרום למונטריי (Monterey) כ-120 קילומטרים, אם כי סיור לאורך החוף של קליפורניה יכול להתמשך על פני קטע ארוך הרבה יותר.

דרך חוף אמלפי, דרום איטליה
ויכוח שנמשך שנים נע בין שתי עמדות – אלה שטוענים שנסיעה לאורך כביש החוף הצר מאוד, בין הרים, צוקים וים, לאורך חוף אמלפי (Amalfi) בדרום איטליה היא חוויה נפלאה, מעוררת ומהנה לבין אלה שטוענים שמדובר בסיוט קמיקזי, שרק בעלי תשוקת מוות או נטילת סיכונים גבוהים נהנים ממנו. נהיגה בכביש הזה דורשת ריכוז גבוה ויכולת להתעלם ברגעים דרמטיים מן הנוף ולהתמקד בפגוש הלא מעניין אך מאיים של האוטובוס שבא ממול. הכביש זכה למוניטין עולמי כאחת הדרכים היפות והמסוכנות ביותר.
אורך הקטע מפומפיי שליד נאפולי לאמלפי, קטע שמקיף בחן רב את לשון היבשה וחוצה את סורנטו ופוזיטאנו, רק כשישים קילומטרים. חובבי מכוניות ודגים צלויים יגשימו כאן את חלומם הרטוב ביותר. האחרים עלולים אמנם להרטיב, אבל מפחד.

דרך היין, קייפטאון, דרום אפריקה
מסלול לנסיעה שנמשכת יום אחד בין היקבים של סטלנבוש (Stellenbosch) ופארל (Paarl) מחבר בין הכבישים הראשיים 1N ו- 2N. את רוב הדרך נוסעים על כביש 44, שחולף בקטע לא ארוך על פני יותר מעשרה יקבים. ארוחת צהרים אפשר לאכול ביקב של משפחת דלהיים המסעדה פועלת בחצר היקב ששוכן על הר סימונסברג (Simonsberg). האוויר צח והנוף פתוח ומרשים. יש בעיה מסוימת בעניין המכונית לאחר ביקור הטעימות ביקב, אבל הרי לא יתכן שלא מיניתם נהג תורן.

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.