תפריט עמוד

דרכון פורטוגלי: האם אתם זכאים

אם אתם נצר למשפחת מגורשים מספרד או פורטוגל, יש סיכוי טוב שתוכלו להוציא דרכון פורטוגלי, שיעניק לכם זכויות רבות במגוון מדינות באיחוד האירופאי. אז איך תדעו האם אתם זכאים לדרכון פוטוגלי? הנה מידע שיסייע לכם בבדיקה

בשנת 1492 גורשו היהודים מספרד בעקבות צו מלכותי שחייב אותם להתנצר. חלק מהמגורשים, אלה שלא הסכימו להמיר את דתם, ברחו לפורטוגל, הגובלת עם ספרד. לצערם, הגירוש הגיע גם לשם, ולאחר שבתו של מלך ספרד נישאה לנסיך פורטוגל, חל צו הגירוש גם על יהודי פורטוגל. בשנים האחרונות ספרד ופורטוגל הביעו חרטה על הגירוש האכזרי שבוצע בשנים הללו, לכן כיום הן מאפשרות לצאצאיהם של המגורשים לקבל אזרחות אירופאית. אם הסיפור אודות גירוש ספרד עבר במשפחתכם מאב לבן והגיע עד אליכם, כלומר, אם משפחתכם הייתה חלק מהקהילות היהודיות שגורשו – ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.

לקריאה נוספת:

התנאים לקבלת דרכון פורטוגלי

בכדי לקבל דרכון פורטוגלי וליהנות ממיטב הזכויות הנלוות אליו, יש כמה וכמה תנאי סף שעל מבקש הבקשה לעמוד בהם. ראשית, עליו להיות מעל גיל 18 ונטול עבר פלילי. כמו כן, עליו להוכיח קשר משפחתי לגירוש ספרד ופורטוגל. ובכן, סביר להניח שאין ברשותכם תעודות או מסמכים שמעידים על כך (בכל זאת, עברו 500 שנה מאז), לכן רצוי לפנות לחברת portugal passport, בכדי שתסייע לכם להוכיח שאתם צאצאים ליהודים שגורשו מספרד ופורטוגל. אחד האלמנטים לבדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי, היא באמצעות שם משפחתו של מבקש הבקשה, שכן, ישנו מאגר גדול של שמות משפחה אופציונליים. מה גם שהרשויות בספרד ופורטוגל מתחשבות בארץ המוצא של הוריכם או סביכם, זאת משום שרבים ממגורשי ספרד היגרו למקומות שונים בעולם, כמו מרוקו, ישראל, אמריקה הלטינית, טוניס, לוב ועוד.

יתר על כן, בתהליך הגשת הבקשה, הקהילה היהודית בפורטוגל מבצעת חיפוש יסודי בכל מאגרי המידע שברשותה, זאת בכדי למצוא עדויות ומסמכים שמעידים על כך שמשפחתו של מבקש הבקשה אכן גורשה מספרד ופורטוגל. מלבד זאת, אם אתם או בני משפחתם דוברים את שפת הלדינו, ייתכן ויש לכם יתרון במהלך התהליך. לדינו היא שפה שהחלה להתפתח לאחר גירוש ספרד ופורטוגל ועם השנים השתמרה בקרב היהודים שהיגרו לרחבי העולם. לכן ידיעת השפה עשויה להיות יעילה עבורכם במהלך הוצאת הדרכון הפורטוגלי.

ומה לגבי ילדים מתחת לגיל 18?

ילדים שנולדו להורה יהודי לאחר קבלת הדרכון הפורטוגלי, יקבלו אף הם אזרחות פורטוגלית, לרבות דרכון. היה והילדים נולדו לפני שההורה קיבל את האזרחות, הם עדיין יהיו זכאים לקבל דרכון פורטוגלי, אך דבר זה לא ייעשה באופן אוטומטי אלא בהתאם לחוקי פורטוגל.

למה כדאי להוציא דרכון פורטוגלי?

לפני הכל, כדאי לדעת שלמרות שניתן להוציא דרכון ספרדי, יכול מאוד להיות שדווקא עדיף לכם להוציא דרכון פורטוגלי מאחר שפורטוגל לא דורשת ממגישי הבקשה להכיר את ההיסטוריה, להישבע לדגל או לעבור מבחן שפה, לכן תהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי פשוט יותר מהוצאת דרכון ספרדי.

דרכון פורטוגלי הוא דרכון אירופאי, מה שמעניק לבעלי הדרכון לא מעט זכויות ייחודיות, כמו למשל היכולת להגיע למגוון מדינות באיחוד האירופאי בחופשיות. אך הזכויות המוענקות לבעל הדרכון אינן מסתכמות רק בכך, משום שבעלי דרכון אירופאי יכולים לגור במדינות האיחוד האירופאי כמו גם לעבוד באופן חוקי ואפילו להירשם ללימודים – מה שפותח בפני בעלי הדרכון וילדיהם אפשרויות השכלה רבות. אם לא די בכך, דרכון אירופאי ימנע מכם להגיש בקשת כניסה לארה"ב, כך שלא תיאלצו לעבור את התהליך הכרוך בהגשת וויזה לארה"ב.

אם במשפחתכם התגלגלו סיפורים אודות גירוש ספרד, בדגש על היותכם צאצאים של הקהילות היהודיות שגורשו, כדאי שתבדקו את זכאותכם להוצאת דרכון פורטוגלי על מנת שתוכלו ליהנות מזכויות באיחוד האירופאי, ולהעניק לילדיכם אפשרויות רבות לעתיד. פנו לחברת portugal passport, הם יוכלו לסייע לכם להוכיח את הקשר של משפחתכם לקהילות היהודיות בפורטוגל וילוו אתכם עד לשלב קבלת הדרכון.

צילום תמונה פותחת: pexels
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.