תפריט עמוד

דרווין עכשיו – תערוכה חדשה

"דרווין עכשיו" היא תערוכה בריטית שמציינת מלאת 200 שנה להולדתו של דרווין ו– 150 שנה לפרסום ספרו מוצא המינים. דרווין שהיה רופא וחוקר, חקר במהלך מסעותיו בעולם את החי והצומח.

בשנת 2009 מציין העולם 200 שנה להולדתו של דרווין ו– 150 שנה לפרסום ספרו מוצא המינים. דרווין שהיה רופא וחוקר, חקר את החי והצומח. התבוננותו בטבע הביאה אותו לידי ההבנה של עקרון הברירה הטבעית, עקרון התקף גם היום בביולוגיה המודרנית ומעורר מחלוקת לא פחות עזה משעורר בעת פרסומו לפני 150 שנה.

כחלק מאירועי דרווין העולמיים, פיתחו במועצה הבריטית תערוכה על דרווין המדען החוקר ועל מסקנותיו המתייחסות לתורשה, לשונות ולברירה הטבעית. התערוכה מוצגת במדינות רבות ברחבי העולם. בכל מדינה מתרגמים את התערוכה לשפת המקום ומפיקים את הגרסא המקומית של התערוכה. במוזיאון המדע בירושלים תוצג התערוכה ב – 3 שפות: עברית, ערבית ואנגלית.

פן חשוב בתערוכה מתייחס לרלבנטיות של תיאורית הברירה הטבעית גם במחקר ביולוגי ורפואי עדכני. היום אנחנו יודעים כי המנוע של האבולוציה הוא גנטי. את ההוכחה מוצאים כשמסתכלים על ה – DNA ובריצוף הגנום של מינים שונים. דוגמא ידועה היא של עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה: כאשר תוקפים את הבקטריה חומרים כימיים, בקטריה שתשרוד את המתקפה תתרבה בשעה שהאחרות ימותו. וכיוון שהבקטריות מתרבות במהירות, במקרים רבים העמידות שלהם מתפשטת מהר יותר מפיתוח תרופות מתאימות.
אירועי דרווין במוזיאון מתקיימים בשיתוף המועצה הבריטית ובחסות חברת טבע.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.