תפריט עמוד

דיסני קרוז ליין – הפלגה מהסרטים

אם תמיד חלמתם להפליג באניית פאר מפנקת, חכו עד שתגלו את האניות של דיסני קרוז ליין, שם לוקחים את החלום הזה כמה צעדים קדימה. מסיבת פיראטים עם זיקוקים על הסיפון, שעשועי מים מדהימים, מפגשים עם הדמויות מפרוזן או ממלחמת הכוכבים, וזאת רק ההתחלה

שנה אחר שנה קוטפות אוניות התענוגות של חברת דיסני Cruise Line את כתר "חברת השייט הטובה ביותר למשפחות". שייט על סיפונה של Disney Dream, אחת מאניות הדגל של דיסני, הנחשבת לאחת המובילות והמפוארות בענף, מבהירה לחלוטין מדוע, וגם למה מכונה צי האניות של דיסני  The happiest place on Earth – המקום השמח ביותר עלי אדמות. או במקרה הזה, על פני הים.

כבר מהצעד הראשון על סיפון האנייה – כשהכרוז מכריז בחגיגיות על כניסת כל אורח ומשפחה באופן אישי, כיאה לבני מלוכה הנכנסים לנשף מלכותי, ועד לאקורד הסיום במסיבת פיראטים סוערת הנחתמת במטחי זיקוקים מרהיבים המבעירים את שמי הלילה בלב ים (דיסני קרוז ליין היא חברת השייט היחידה המורשית לשגר זיקוקים) – הפלגה באוניות הפאר של חברת דיסני היא כניסה לעולם של פנטזיה מתמשכת, כמו שרק בדיסני מסוגלים ליצור.

לדלג עם מיקי מאוס על סיפון האנייה | Disney Cruise Line ©

סיפון שלם ההופך לממלכת הפלאות הקפואה מהסרט פרוזן (בהפלגות של החודשים הקרובים בדיסני וונדר ודיסני מג'יק) או לגלקסיה אחרת שבה הסאגה של מלחמת הכוכבים קורמת עור וגידים ולמשך יממה הופכת למציאות, תחת הסיסמה May the Force Sail With You"" (על סיפוני דיסני פנטזיה) – הם רק חלק קטן מהקסם שהופך את ההפלגה באוניות דיסני לחוויה יוצאת דופן ושונה מכל חוויית שייט אחרת. אבל כפי שמתברר, זוהי רק ההתחלה.

הצצה לפעילויות במועדוני הילדים והנוער בספינה עשויה לגרום לכל מבוגר, גם המיושב ביותר בדעתו, לייחל לחזור אחורה בזמן: החל מ"רצפת הפלא" שעליה אפשר לצאת לריחוף עם פיטר פן מעל רחובות לונדון או ליצור פיצת ענק עם סטיץ', דרך מסיבת תחפושות עם טינקרבל וחברותיה בארץ פיות קסומה ויצירת סרטים מצוירים באולפני האנימציה, ועד לניסויים והרפתקאות מחקר במעבדת המדע הימית המשוכללת או השתתפות בהפקות תיאטרון נוצצות לצד שלל גיבורי דיסני מוכרים – הם רק כמה מהפעילויות ההופכות את ההפלגות הללו לגן העדן האולטימטיבי עבור הילדים.

הפלגה של דיסני קרוז ליין מלאה בכיופים לילדים | Disney Cruise Line ©

בין לבין, מומלץ גם למבוגרים שבחבורה להצטרף לילדיהם וליהנות מהסרטים המוקרנים בתלת מימד בקולנוע המיוחד שבספינה, משחק במיני גולף הצופה אל הים, הפקות הענק המרהיבות מבית היוצר של דיסני המועלות בערבים בתיאטרון המרשים, וכמובן בילוי בבריכות ובפארק שעשועי המים, שגולת הכותרת שלו היא מגלשת המים הייחודית שבתוכה משוגרים האורחים בסירות מתנפחות על גבי זרמי המים בצינורות שקופים המתפתלים מגובה של כמה קומות מסביב לסיפון ומחוצה לו מעל הים הכחול הנפרש עשרות מטרים למרגלותיהם, מסתחררים בלולאות, חולפים במנהרות חשוכות, דוהרים מעלה באמצעות כ-10,000 גלונים של מים לדקה הדוחפים את הסירה ומשם צוללים במורד אשדות נהר שאורכו למעלה ממאה מטרים את כל הדרך למטה.

מגלשת מים ייחודית על הסיפון | Disney Cruise line ©

בעת שהילדים שקועים באינספור הפעילויות והאטרקציות המזומנים להם על הסיפונים, זו הזדמנות פז עבור ההורים לתפוס קצת שמש ושלווה בג'קוזי מול הים, ליהנות בשקט משפע התפנוקים ולחזור ולבלות לזמן מה כזוג נטול ילדים. המקומות האידיאלים ליהנות מכל אלו הם האזורים הרבים בספינה שהם ממלכתם הבלעדית של אלו שגיל 18 כבר מאחוריהם. ביניהם סיפוני שיזוף למבוגרים בלבד, שם ממתינים להם בין השאר ג'קוזי מול הים, בריכת שחייה עם בר שבו אפשר ליהנות ממשקה בלי לצאת מהמים, ספא מפנק במיוחד ובית קפה שקט, נטול ילדים, שהוא מקום מושלם להתנתק מעט מההמולה על כוס קפה ועוגה משובחת.

צמידים אלקטרוניים בהם מציידים כאן כל ילד, מאפשרים לאתר את מיקומו בכל רגע נתון, ואפליקציה מיוחדת (ראו בטיפים) מאפשרת לשמור על קשר במסרונים ללא כל עלות, כך שכולם יכולים להיות רגועים. בנוסף לאלו, מצויים על הספינה לא מעט אזורים נוספים המיועדים למבוגרים בלבד, ביניהם ברים, טרקלין, חדר כושר עצום ממדים המשקיף לים, מועדוני ריקודים וגם שתי מסעדות גורמה (אנחנו דגמנו את המסעדה האיטלקית שהייתה משובחת ביותר). אבל בינינו, חלק מהכיף גם של המבוגרים שבחבורה, לצד כל אלו, הוא ההזדמנות ליהנות שוב מהקסם שאין לו גיל.

כשהילדים משחקים ונהנים, למבוגרים יש זמן איכות שקט באזורים משלהם | Disney Cruise Line ©

 

החידושים, הסודות הקטנים ושאר פרטים שכדאי לדעת לקראת הפלגה באוניות התענוגות של דיסני:
1. שוקלים להוזיל את עלות ההפלגה באמצעות בחירה בחדר פנימי? אל דאגה, באניות דיסני החדרים הפנימיים מצוידים בחלונות וירטואליים שיאפשרו לכם להשקיף על הנופים שבתוכם חולפת האנייה, המועברים בזמן אמת באמצעות מצלמות מיוחדות, בתוספת בונוס מיוחד בדמות דמבו, הפיל המעופף, או נמו וחבורתו ודמויות דיסני נוספות שמבליחות מדי פעם בתוך המראות האמיתיים.

2. עם פיתויים רבים כל-כך לבני כל הגילאים על סיפוני האניה, סביר שגם תרצו להתפצל לא מעט. כאן נכנס לתמונה הטיפ הבא שישדרג משמעותית את חופשתכם: שימו לב לשני הטלפונים הניידים שבחדר. תוכלו לשאתם עמכם בכל רחבי הספינה והם ישמשו אתכם לתיאומים ושמירת קשר עם בני חבורתכם כשתחליטו לבלות זמן מה בנפרד. חידוש נוסף שיאפשר לכם לצאת לבלות באחד ממוקדי הבילויים על סיפוני האנייה או לתפוס קצת שלווה ופינוק לעצמכם בזמן שהילדים עסוקים בפעילויותיהם היא האפליקציה החדישה של דיסני לסמרטפונים, המאפשרת שליחת מסרונים ביניכם ללא עלות. בנוסף, כוללת האפליקציה מפה מפורטת שתסייע לכם למצוא דרככם בספינה, תפריטי המסעדות, לוח מפורט של כל האירועים והמופעים באוניה, ואפילו תזכורות שישלחו אליכם לקראת פעילויות שתסמנו במועדפים ועוד.


זמן איכות משפחתי | Disney Cruise Line ©

3. באניות דיסני גם מסעדה איננה רק מסעדה, אלא כניסה לעולם של פנטזיה, כשכל מסעדה היא חוויה בפני עצמה: במסעדת "הגן הקסום", למשל, משתנות התקרות המצוירות מיום ללילה בהתאם לארוחה המוגשת, ואילו במסעדת ה Animator's Palate – התחושה היא של צלילה אל מעמקי הים, העמודים מעוצבים כעפרונות ומכחולי ציור התומכים בתקרת כוכבים זוהרת, הקירות משנים את צבעם והדמויות המעטרות אותה נעות ומשתנות לאורך הארוחה, כשביניהן משתלבות דמויות נוספות פרי יצירת הסועדים. על מנת לאפשר לנופשים ליהנות ולחוות את כל המסעדות, הגו בדיסני רעיון ייחודי לאניות החברה על פיו ארוחות הערב נערכות בסבב קבוע מראש שבו בכל ערב סועדים האורחים במסעדה שונה. הרכב השולחן נשאר כשהיה וגם צוות המלצרים הצמוד, הם רק נעים ביחד עמכם ממסעדה למסעדה.

טיפ: במהלך ארוחת הערב במסעדת ה Animator's Palate – יניחו המלצרים על שולחנכם ערכה ליצירת קריקטורות. כדאי להניח לרגע את הסכו"ם בצד ולהקדיש מספר דקות למילוי המשימה. ספוילר: בהמשך הערב הדמויות שיצרתם יתעוררו לחיים בריקוד ושירה וישתלבו עם שאר דמויות דיסני אהובות בסרטון שיוקרן על מסכי הענק. כיאה לאנימטורים מקצועיים, שמותיכם אף יתנוססו ברשימת הקרדיטים על המסך.


מסיבת פיראטים סוערת על הסיפון | Disney Cruise Line ©

בנוסף למסעדות המהודרות בהן מוגשים מטעמי גורמה ברוב פאר והדר (רמת האוכל באניות החברה הוכתרה לא פעם כאחת הטובות בענף), תמצאו באנייה גם שתי מסעדות שף מצוינות (בתוספת תשלום), מזנונים אין סופיים העמוסים במבחר מסחרר של מאכלים, ושלל עמדות מזון המציעות מכל טוב לאורך היממה כולה למי שגם לאחר כל הארוחות הללו פתאום מתחשק לו סושי או המבורגר באמצע הלילה. המשקאות המוגזים, אגב, בניגוד למרבית חברות השייט האחרות בהן הם כרוכים בתשלום נוסף, גם הם זורמים כאן חופשי במסגרת ה"הכל כלול".

4. גם אם את המשקה שלכם תעדיפו ללגום במקום אחר, אל תחמיצו ביקור מפעם לפעם בבר האוניה "kyline" – שם תגלו כי מבעד לחלונות הענק שלו "נשקפת" מדי יום עיר אחרת – ניו יורק, פריז, הונג קונג או ריו, ולמרות שהאונייה אינה חולפת באמת על פני אף אחת מהן, המראה כמעט משכנע, כאשר אור היום שבו הן מוארות הולך ומחשיך במקביל לשעת היום במהלך ההפלגה.


ההנאות ממשיכות גם כשעוגנים במהלך ההפלגה | Disney Cruise line ©

5. באניות של דיסני (דרים ופנטזי) אפילו התמונות התלויות במסדרונות אינן רק תמונות, ואם תתעכבו לצידן לרגע תגלו שרבות מהן מתעוררות לפתע לחיים, מתחילות לדבר ומכוונות לפתרון תעלומות מסתוריות. מי שירצה לגלות את כולן ולקחת חלק באתגר בלשי משעשע לבני כל הגילאים, מוזמן להצטייד במגילת קלף עם משימת בילוש לבחירתו (ב"סוכנות הבילוש" שבמרכז הסיפון בקומה החמישית) ולהיעזר ברמזים שיקבל מהתמונות האינטראקטיביות שלאורך המסלול, המתעוררות לחיים באמצעות הברקוד שבתג הבלש שתקבלו, כדי לחשוף רמזים, לשלול חשודים ולפצח את התעלומה.

6. גם אתם משתוקקים בסתר להיכנס לתא הטייס האינטראקטיבי של ספינת החלל ממלחמת הכוכבים שתשגר אתכם במושבו של האן סולו לחלל במהירות האור, והייתם נותנים לא מעט כדי להתחלף עם אחד הילדים במועדון Oceaneer (לילדים בגילאי 12-3) שבו ממוקם המתקן החדיש? אל דאגה, אתם ממש לא היחידים. בדיסני לגמרי מבינים ללבכם ועל כן מספר פעמים במהלך ההפלגה פותחים את המועדון והגישה למתקן גם בפני מבוגרים ובני נוער שרוצים ליהנות מהם. כל שנותר לכם הוא לברר מהם המועדים המדויקים במהלך ההפלגה שלכם ולהדק את החגורות.

7. בדיסני לא שוכחים לרגע את העכבר המפורסם שממנו הכל התחיל. מלבד בריכת הילדים המעוצבת בדמותו, באניות החברה ניתן למצוא אינספור דמויות "מיקי מאוס" חבויות המוטמעות גם במקומות פחות צפויים. את איתורן תוכלו לקחת כאתגר אישי או כתחרות בין בני המשפחה. רמז למתחילים: הציצו מקרוב בעיצוב המעלית, בתקרת הבר ובכיסאות המסעדה. את השאר נשאיר לכם לגלות בעצמכם….

8. אם תרצו להעניק לנסיכה הפרטית שלכם הרגשה של נסיכה מהסרטים, חפשו את סלון הבוטיק החדש Bibbidi Bobbidi שנפתח לאחרונה על סיפוני האניה, ומציע ארץ פלאות אמיתית בה יכולים הזאטוטים להפוך לנסיכות ופיראטים ושאר דמויות דיסני אהובות. הטיפול המלכותי בסלון (בתשלום) – שהוא העתק מדויק של הבוטיק הממוקם בטירת סינדרלה בפארקים של דיסני, רק בלי הטורים הארוכים – כולל בין השאר תסרוקות מהודרות, איפור ואביזרים מנצנצים ושלל תלבושות מפוארות מבית היוצר של דיסני.


אנייה של דיסני קרוז ליין בלב ים | Disney Cruise Line ©

9. הזמינו בטלפון שבחדרכם צלצול השכמה – ולו רק כדי לפתוח את היום בחיוך עם קולו של מיקי מאוס (או דמות מועדפת אחרת של דיסני לבחירתכם) המאחל מעבר לקו "בוקר טוב, שיהיה לך יום קסום, נסיכה".

10. החזיקו תמיד מצלמה בהישג יד. לאורך ההפלגה כולה יצוצו לא מעט אירועים שתרצו להנציח, במיוחד אם אתם מאובזרים בילדים. בכל רגע נתון עשוי לפרוץ במפתיע קרנבל סוער עם דמויות דיסני או הזדמנות לתצלום משותף עם נסיכות ושאר גיבורי דיסני אהובים, שבפארקים ממתינים זמן רב בתורים כדי להצטלם עמם ואילו כאן תפגשו בהם לא מעט, כשהן מגיחות לצילום, לחיבוק או אפילו למשחק או ריקוד משותף.

11. ואחרון חביב: בכל עונה, בין אפריל לאוקטובר, דיסני מפעילה את האנייה דיסני מג'יק באירופה. האנייה מבצעת מסלולי שייט מעניינים מברצלונה, רומא וונציה וכן בים הבלטי דרך מדינות סקנדינביה, רוסיה (סנט פטרסבורג) וצפון גרמניה. כך שלא חייבים לטוס לארצות הברית כדי ליהנות מכל הטוב הזה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.