תפריט עמוד

דוב הקוטב קנוט מת בגיל ארבע

קנוט, דוב הקוטב שנולד בגן החיות של ברלין, הפך לאחד מסמליה של העיר והניב לגן רווחים עצומים. כשבגר, איבד מחנו הילדותי, אבל המשיך להיות סמל של גן החיות הוותיק - עד שמת במפתיע כשהוא רק בן ארבע

קנוט נולד בחודש דצמבר 2006 בגן החיות של ברלין, והיה לדב הלבן הראשון שנולד בגן מזה שנים רבות. אמו טוסקה נטשה אותו ואת אחיו, שמת כעבור ימים אחדים. בגן החיות החליטו לאמץ אותו והצמידו לו מטפל שהאכיל אותו מבקבוק ושיחק איתו. ארגונים לשמירה על זכויות בעלי חיים קראו לא לטפל בדב ולהשאיר אותו למות כמו אחיו, בטענה שמדובר בהתערבות בחוקי הטבע ושקנוט לא יחזיק מעמד בשבי.

סיפורו של קנוט זכה לסיקור תקשורתי בינלאומי חסר תקדים, ותוך זמן קצר הגיעו לגן החיות המוני עולים לרגל שבאו לראות את הדב הלבן והמתוק. קנוט הפך לסמל של גן החיות, וכיכב על ספלים, תיקים, חולצות וצעצועים, ודמותו אפילו התנוססה על בול רשמי. בשנות חייו קנוט הכניס לגן החיות כסף רב – הן בשל המבקרים הרבים שבאו במיוחד לראותו והן בשל מכירות המוצרים הנלווים שדמותו הופיעה עליהם. לפי הנתונים של גן החיות, קנוט הכפיל את אוכלוסיית המבקרים בגן החיות והכניס לגן בשנת חייו הראשונה הכנסות בשווי 14 מיליון דולר.

אבל קנוט לא נשאר קטן. הוא גדל ובגר ואבד את חִנו המתוק. פרוותו הלבנה הצהיבה ודמותו החמודה מפעם נותרה רק על המזכרות והגלויות שעדיין נמכרו בחנות גן החיות ובדוכן מיוחד שהוקם ליד חצר הדובים הלבנים. כשהגיע לגיל שנתיים הוחלט להעבירו מהגן בברלין, אלא שבסופו של דבר ההעברה לא יצאה אל הפועל וקנוט נותר במקומו.

אלא שבכך לא הסתיים סיפורו של הדב הלבן המפורסם. ב-19 במרץ 2011, כשהוא בסך הכל בן ארבע ורבע, קנוט קיבל התקף כלשהו, נפל לבריכת המים בחצר הדובים ומת. עדי ראייה אמרו כי לפני שצנח, הוא התנהג מוזר, הסתובב כמה פעמים במקום ורגליו רעדו. מיד לאחר מותו הוטחו בגן החיות האשמות כי המתח הרב שבו חי הדוב, שבטבע רגיל לחיות בגפו – בגן החיות הוא הוחזק במתחם אחד עם נקבה ושלושה גורים – גרם למותו בגיל כה צעיר, אולם בניתוח שלאחר המוות התגלה כי קנוט סבל מדלקת במוח, שבעקבותיה, כך נראה, נתקף בשבץ, נפל לבריכת המים וטבע.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.