תפריט עמוד

גני חיות ברחבי העולם

לא רק לילדים (אם כי ילדים הם לפעמים התירוץ) – רבים מידידי הטובים שחגגו מזמן יום הולדת 50, עדיין מבקרים בגן החיות בכל מקום אליו הם מגיעים. הנה כמה מהמקומות החביבים עלינו ברחבי העולם.

גן החיות בלונדון, בריטניה
גן החיות גדול מאוד. אני אוהבת בו דווקא את בעלי חיים שזוכים לפחות אהדה – החרקים והיצורים הליליים. לא בכל גן חיות יש תצוגה עשירה כל כך של בעלי חיים אלה ואני ממליצה לנצל את ההזדמנות.
אתר אינטנרט

גן החיות בברלין, גרמניה
גן החיות מדגיש את חשיבות המונח 'מגוון ביולוגי' (Biodiversity) ויש בו יותר זנים של בעלי חיים מכל גן חיות אחר בעולם. הגן פופולרי מאוד וזוכה ליותר מבקרים מכל גן חיות אחר באירופה. צילומים המלווים את תצוגת בעלי החיים מאפשרים השוואה של המראה העכשווי למראה שלפני מלחמת העולם השנייה ומייד לאחריה.
אתר אינטרנט

אורנג אוטן בגן החיות של ברלין

גן החיות בבזל, שווייץ
זהו אתר פופולרי מאוד בשווייץ, שני במספר המבקרים אחרי מפלי הריין. הניקיון השווייצרי ניכר כאן מאוד ואחת האטרקציות הבולטות הם הקופים והפרימאטים. יש בו גם הַבִּיטָט של ערבות הסוואנה של נמיביה, הכולל עשרות זנים שונים (מצ'יטות ועד לדבורים) ומאפשר התבוננות בטורפים ובנטרפים.
אתר אינטרנט

גן החיות בסן דייגו, ארצות הברית
בין גני החיות הראשונים שעברו מתצוגה של בעלי חיים בכלובים לבעלי חיים בשטחים פתוחים. בין האטרקציות: בעלי חיים על סף הכחדה, כגון פנדות, קאוואלות, וקונדור.
אתר אינטרנט

גן החיות בברונקס, ארצות הברית
גן החיות הזה אמנם איבד מזוהרו ומחייב נסיעה לאזור של העיר המרוחק מאטרקציות אחרות בתפוח הגדול, אך כדאי לציין אותו בשל הַבִּיטָט הג'ונגל שבו.

אתר אינטרנט

האקווריום בבוסטון, ארצות הברית
כל שכבת עומק באקווריום של בוסטון מתאפיינת בבעלי חיים אחרים. הכרישים השוחים אל המבקרים בפה פעור זוכים לתשומת לב רבה, אך אני התרשמתי במיוחד מן המדוזות הענקיות שנעו באלגנטיות רבה, מרהיבות בצבען. הדולפינים המאולפים מהווים אטרקציה לילדים כמו גם האטרקציה החדשה – אקווריום מגע, שבו אפשר ללטף (בעדינות!) את הדגים.
אתר אינטרנט


אקווריום מגע בבוסטון. ללטף בעדינות את הדגים

גן החיות באסאהיאמה, יפן
גן החיות מתאפיין באזורים המיוחדים שנבנו לבעלי החיים. דובי הקוטב נמצאים בפארק, הכולל אזור שחייה במים קרים ועמוקים, אזור קפוא, וכלבי ים למאכל. הפינגווינים צוללים במנהרות ימיות, ולדולפינים יש אקווריום המותאם לשחייה אנכית.

גן החיות בבייג'ינג, סין
מציג נאמנה את בעלי החיים של סין, ביניהם הפנדות, וכן בעלי חיים שאינם מקומיים, ביניהם הגורילות. כדאי לבקר באקווריום, הנחשב לאחד מאתרי התיירות הראשונים במעלה בסין. זהו האקווריום הלא-ימי הגדול בעולם ויש בו אלפי זנים.

אתר אינטרנט

גן החיות בסידני, אוסטרליה
מעבר למגוון העשיר של בעלי החיים מציע גן החיות תצפית מרהיבה על המפרץ ועל העיר. מספרים שגם השימפנזה לולו נהנית מן הנוף ואוהבת במיוחד לצפות במופעי זיקוקים. השימפנזה פיפי היתה זקנת השבט בגן החיות והגיעה לגיל המופלג של שישים שנה, כאשר תוחלת החיים של שימפנזה היא 45 שנה.

אתר אינטרנט

שד טסמני מתחמם בשמש בגן החיות בסידני | צילום: Tony Britt Lewis

גן החיות במנאוס, ברזיל
כולל מגוון עשיר של בעלי חיים המאפיינים את האמזונס. גן החיות נבנה במקור על ידי הצבא, כדי לאמן את החיילים להכרת יערות הגשם של האמזונס. כיום זהו אתר תיירותי, שאחת האטרקציות הבולטות בו הם היגוארים, החתולים הגדולים של דרום אמריקה, בסביבה פסאודו-טבעית.

גן החיות בבנוס, אקוואדור
גן חיות קטן, הכולל בעלי חיים מקומיים. ייחודו בטופוגרפיה שלו – גן החיות ממוקם בעמק בין שני מדרונות. בין הגבעות נמתחה רשת, היוצרת חלל גדול ובו שלל בעלי כנף – מתוכים למיניהם ועד לכמה זוגות של קונדור.

ולאחר סיורנו בעולם, בל נשכח שגם כאן, בבית – בירושלים – יש לנו גן חיות מצוין, הלוא הוא גן החיות התנ"כי.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.