תפריט עמוד

גן לאומי אשכול

זה הזמן להתרווח בצל, ליהנות ממנוחה קצרה עם משקה צונן באוויר הצח. פארק אשכול על הבריכה והמדשאות שבו הוא מקום מצוין לנוח בו

גבעת התצפית בחלקו הצפוני של הגן הלאומי אשכול היא אחד המקומות היפים והנעימים בצפון הנגב. זו גבעה קטנה – ח'ירבת שלאלה – שמראשה יש תצפית נהדרת על כל הסביבה. למעשה מצאו כאן פעם אוצר. במלחמת העולם הראשונה, בשנת 1917, גילו חיילים אוסטרלים שלחמו במקום כנגד הצבא התורכי, את שרידיה של כנסייה ביזנטית, ובה ריצפת פסיפס יפהפיה. הבעיה היא שכדי לראות את הפסיפס הזה תאלצו לנסוע עכשיו עד קנברה, בירת אוסטרליה לשם הועברה הרצפה מה שאפשר לכנות "ביזת מלחמה". גם מה שנותר בפארק אשכול לא רע.

במרכז הפארק יש גבעה קטנה שבה נחפרו שרידי האתר עין הבשור. זוהי תחנת דרכים מצרית מסוף האלף ה- 4 לפנה"ס.

הפארק כולו הוא אתר יפה למנוחה ולבילוי בחיק הטבע. הוא משתרע על פני 3,500 דונם ויש בו מדשאות ענקיות, ומתקני פיקניק. זו גם נקודת מוצא טובה לסיור באתרי נחל הבשור ובדרך הנופית.

ליד הגבעה, בערוץ נחל הבשור, נובעים מעיינות עין הבשור. מי המעיינות יוצרים בריכה שאסור להתרחץ בה. המים שומרים על טמפרטורה קבועה של 20 מעלות במשך כל השנה. מבני הבטון הסמוכים למעיין שימשו את המשאבות שהקימו יחידות הצבא הבריטי לצורך השקיית סוסי חיל הפרשים ולמילוי מכלי הקטרים של הרכבות הצבאיות.

כדי להגיע לפארק נוסעים מצומת גילת לכיוון מזרח על כביש 241, בסמוך לישוב אורים. רבע שעה מערבית מאופקים.

שעות פתיחה: אפריל – ספטמבר: 08:00-17:00. אוקטובר – מרץ: 08:00-16:00.
טלפון: 08-9985110
מחיר כניסה: יחיד: מבוגר 18 ש"ח, ילד 8 ש"ח. קבוצה: מבוגר 15 ש"ח, ילד 7 ש"ח
.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.