תפריט עמוד

1. הציר האנרגטי של ישראל
יש המאמינים שכמו לאדם, גם לאדמה ציר אנרגטי משלה. המסע לאורך הציר האנרגטי של ישראל עובר לאורך השבר הסורי־אפריקאי, דרך צ'קרות שונות: צ'קרת הבסיס היא בהר שלמה, הגבוה שבהרי אילת. צ'קרת המין היא במכתש תמנע. צ'קרת הטבור היא במכתש הקטן, על שום צורתו, וצ'קרת מקלעת השמש נמצאת בהר סדום, שהמערות בו מסתיימות במעין ארובות גבוהות שדרכן זורם האור פנימה. צ'קרת הלב היא במצדה, הנמצאת בנקודת האמצע של ישראל. בקומראן נמצאת צ'קרת הלב הקוסמי, שעניינה אהבה וחמלה לכל היצורים, והיא מחוברת בקו אנרגטי היישר להר הבית. צ'קרת הגרון היא הכנרת. צ'קרת העין השלישית, המזוהה עם החסד שבא משמים, נמצאת במקורות הירדן. בהר חרמון, הגבוה בהרי ישראל, נמצאת צ'קרת הכתר, ובה מסתיים המסע, המאפשר להתבונן בנופים הפנימיים של הנפש על רקע נופי ישראל. משך המסע כשבוע, והוא נעשה ברכב וברגל.

2.  ויפאסנה
עם כל הכבוד לעליות לרגל, למקדשים המפוארים ולקתדרלות העתיקות, המסע הרוחני החשוב, המאתגר והקשה מכולם הוא המסע פנימה. בפנים שוכנים זה לצד זה השדים והשכינה, והדרך הכי טובה להתמודד איתם היא המדיטציה. ואם כבר מדיטציה, הכי טוב ללכת עד הסוף — ויפאסנה בשיטת גואנקה. עשרה ימים של שתיקה, 16 שעות של ישיבה ביום, ונשימות, המון נשימות, שגואנקה ילמד אתכם להתבונן בהן. להתבונן בנשימה? בדיוק, וזה רק השלב הראשון. אחר כך לומדים להתבונן במחשבה, לראות אותה מתקרבת, ואז חולפת ונעלמת. זה לא קל, אבל זה יכול לשנות לכם את החיים. קורסים של ויפאסנה מתקיימים בכל רחבי העולם, וגם בישראל.
פרטים:
www.il.dhamma.org

3. הגביע הקדוש בסקוטלנד
על פי מסורת עתיקה, הגביע הקדוש מייצג את התודעה המשיחית, ואבירי מסדר הטמפלרים שחיו בסקוטלנד הרבו לחפש אחריו. המסע מתחיל בקפלה העתיקה בבית הקברות של בלנטרודוך (Balantrodoch), שם הוקם המבצר הטמפלרי הראשון בסקוטלנד. הנקודה הצפונית היא מעגלי האבן הקדומים באיי אורקני (Orkney).
הגעה: בטיסה לאדינבורו
עונה מומלצת: מאי־ספטמבר

4. ספא דיבני אפולון, יוון
ברֵכה מקורה עם מי ים, מרחצאות רומיים, סאונה, חמאם תורכי, תלתרפי
(Thalatherapy) — טיפול טרנדי במי ים שאמור להמריץ את זרימת הדם, טיפולי פילינג, עיסויים, ומעל לכל, שירות מלכותי.
כתובת: רחוב 10 Ag. Nikolaou & Lliou, אתונה

אתר אינטרנט

5. בעקבות ישו בקשמיר ולדק
יש הגורסים, ואל תשאלו אותנו למה, כי ישו הספיק להרחיק גם עד קשמיר ולדק. המסע בעקבותיו מתחיל בהמיס (Hemis) שבלדק (Ladakh) – שם התגלה כביכול ספר שנכתב על אודותיו – וממשיך לאגם טסומורירי (Tsomoriri), המקודש במסורת הבודהיסטית, שיש הרואים דמיון בינה ובין המסורת הנוצרית בימיו של ישו. בעמק סרינגר (Srínagar), בירת קשמיר. יש אתרים נוספים המשויכים לישו, בהם קברו.
הגעה: בטיסה לניו דלהי, ומשם ללה (Leh) בירת לדק
עונה מומלצת: יולי־תחילת ספטמברֿֿ

6.  ספא בוולס, שווייץ
בכפר השווייצרי המרוחק ולס (Vals) נמצא הספא הכי ייחודי בארץ השעונים והשוקולד. מגיעים אליו לא רק בזכות המים המינרליים הזורמים בו בסדרת ברֵכות – חמות, קרות, או מכוסות בעלי פרחים רכים – ולא רק כדי לרבוץ בג'קוזי, אלא גם כדי להתפעל מהארכיטקטורה היוצאת דופן של האדריכל פיטר צומטור, שתיכנן מבנה עוצמתי מבטון חשוף ובעל יופי מינימליסטי.
כתובת: Graubunden 7132, ולס
אתר אינטרנט

7. פורטה וילאז', איטליה
בעלי ספא פורטה וילאז' (Forte Village) שבסרדיניה דאגו למקם אותו בין גנים מעוצבים. הטמפרטורה במי המרחצאות היא 20־38 מעלות, וגם פה הטרנד החם הוא תלתרפי, המוצג כ"מדע שעושה שימוש ביתרונות מי הים לבריאות הגוף". המהדרין יוכלו לקבל טיפול בתכשיר העשיר במלח מגנזיום.
כתובת: Santa Margherita di Pula Cagliari, סרדיניה
אתר אינטרנט

8. שרתון צסמה, תורכיה
מה ההבדל בין חמאם לספא? הראשון במזרח, והשני במערב. הספא במלון  Sheraton Çes¸me שבתורכיה, המשתרע על פני 2,400 מטרים רבועים, הוא שילוב בין מזרח למערב: הוא מעוצב כיד הדמיון המזרחי, עם צמחייה אקזוטית ומוזיקה רוגעת, אך משופע גם בפינוקים מערביים. מוצעים בו עשרות טיפולים שתכליתם הפגת מתחים, מטיפול באצות ים ועד שיאצו, וכמובן ציפה בחמאם עות'מאני ועיסוי בקצף.
כתובת: Sifne caddesi, 35 llica, צזמה

9. סלאניק מולדובה, רומניה
כשליש מהמעיינות החמים והמינרליים של אירופה נובעים ברומניה, שמציעה ספא במחיר שפוי. Slanic Moldova, המכונה "פנינת מולדובה" הוא מהידועים והמומלצים שבהם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.