תפריט עמוד

גווילין: סין של החלומות

ביום קסום בשעת בוקר מוקדמת שכרנו זוגתי ואני שני זוגות אופניים מההוסטל שבו לנו, ובתוך זמן קצר מצאנו את עצמנו מדוושים לאורך נהר יו לונג חה. לעתים הקיפו אותנו שדות אורז אינסופיים ולעתים סמטאות כפריות שבתיהן עשויים לבני בוץ חומות. תושבים שלווים ומסבירי פנים החזירו לנו חיוך בכל פעם שבירכנו אותם לשלום, ובכל מקום שאליו פנו מבטינו ניצבו פסגות גיר ענקיות, סימן ההיכר של האזור. על רקע חבל הארץ המישורי הזה יוצרות הפסגות – שכמה מהן מתנשאות לגובה של מאות מטרים – נוף מיוחד ביופיו.

המשכנו לרכוב צפונה לאורך הנהר עד שהגענו לגשר יו לונג ציאו (Yu long Qiao, גשר הדרקון), שנבנה ב-1412 ונמנה עם הגשרים הגדולים והמרשימים במחוז. יופיו וייחודו בכך שהוא בנוי מלבנים. מנקודה זו אפשר להעמיס את האופניים על רפסודה ולשוט חזרה, אבל אנחנו בחרנו לחצות את הנחל ולרכוב חזרה כדי להמשיך ולספוג את הקסם.

תמצית הקסם של סין
טיול אופניים זה ארך יום אחד שהחל והסתיים ביאנגשו (Yangshuo) שבמחוז גואנג סי (Guang xi). במונחים מקומיים אפשר לומר שיאנגשו היא עיירה: כ-300 אלף תושבים חיים בה. זהו המקום המושלם לנוח בו מימים ארוכים בדרכים ולספוג אווירה כפרית פסטורלית. מטיילים רבים מוצאים במקום הציורי את תמצית השקט והקסם של סין ושוהים בו תקופה ממושכת.

ממזרח לעיירה זורם נהר לי דזיאנג (Li Jiang), וממערב זורם יו לונג חה (Yu long He). אחד הרחובות המרכזיים הוא סי דְזִיֶיה (Xi Jie) או בשמו הרווח יותר ווסט סטריט (West Street). רוב הרחוב סגור לתנועת כלי רכב, ומשני צדדיו פזורים בתי קפה, מסעדות ושלל חנויות. בערב הוא משמש מרכז בילוי לתיירים. שי ג'יה מגיע עד נהר לי ג'יאנג, ובנקודת המפגש שלהם אפשר להתפעם בשעות הבוקר המוקדמות מזריחה שמשתקפת על פני המים כשברקע אותן פסגות אבן ותושבים מקומיים שקועים בעמל יומם. אנו צפינו גם ב-Impression LiuSanjie, מופע לילי שמתקיים על מי הנהר בין פסגות האבן ומשלב שירה ומשחק, אור, מוזיקה וטבע ייחודי.

  • המופע Impression LiuSanjie
  • מתי: מדי ערב
  • מחיר: שלוש דרגות מחיר מ-150 יואן ומעלה; לא כדאי לקנות כרטיסים זולים מאלה כי הם למקומות ישיבה צדדיים מדי.
  • כרטיסים: במלונות ובסוכנויות


מיאנגשו יצאנו בסיור מאורגן לאזור הקרוי לונג דזי טי טְיֶין (Long ji Ti tian), ומוכר גם בשם הציורי "טרסות האורז של עמוד השדרה של הדרקון" (Dragons Backbone Rice Terraces). באזור מתגוררים חקלאים המעבדים את טרסות האורז שלהם, סממן מובהק של סין. באזור עוברים כמה מסלולי הליכה המובילים לשלוש נקודות תצפית יפהפיות על הטרסות הנצבעות בכל עונה בצבע הייחודי לה, מירוק דרך צהוב ועד לבן בזמן השלגים. המבקשים להתבודד בסביבה טבעית ורגועה זו יוכלו לייחד יותר זמן לשהייה באזור. בכפר פינג-אן (Ping an) שבלב האזור יש מקומות לינה ומסעדות.

  • סיור מאורגן ללונגג'י טיטיאן
  • מחיר: כ-80 יואן לאדם כולל הסעה, הדרכה באנגלית וכניסה לשמורה
  • כרטיסים: בהוסטלים ובסוכנויות


עוד באזור: מדרום ליאנגשו ניצבת פסגת האבן יואה ליאנג שאן (Yue liang Shan, גבעת הירח) שבמרכזה חור גדול בצורת ירח. לא הרחק ממנה נמצאת מערת המים שוּאֵי דונג (Xin shui Dong) שאורכה שלושה קילומטרים, וחלקים ממנה מלאים במים עד גובה המותניים (הכניסה בתשלום). אפשר להגיע לאזור ברכיבה של כשעה על אופניים או בסיורים מאורגנים דרך סוכנויות בעיירה.

ערבוביה של עיר וכפר
גווילין (Gui lin, מבטאים בסינית גוּאֵי לין) היא האחות הגדולה של יאנגשו ואחת הערים היפות בסין. העיר גווילין (יותר ממיליון תושבים) נמצאת מצפון ליאנגשו והיא המרכז שדרכו מגיעים למחוז וממנו יוצאים למחוזות אחרים. גווילין, כמו יאנגשו, שוכנת לגדת לי דזיאנג, ואחד מיובליו זורם בתוכה ויוצר בה אגמים. בעיר שלובים זה בזה מרכזי קניות, רחובות מערביים, מקומות בילוי מפוארים, גינות מסודרות להפליא ואגמים מרשימים, כשמודרניות משמשת בערבוביה עם החיים הסיניים הפשוטים. בשעות היום אפשר לטייל בין הפארקים הפזורים ברחבי העיר ובקרבתה. במרכז העיר שוכן פארק ובו פסגת אבן בגובה של יותר מ-150 מטר הקרויה דו סיו פנג (Du xiu Feng, פסגת היופי המבודד). בראש הגבעה ניצב ארמון, וזוהי נקודת תצפית מצוינת על העיר וסביבותיה. בפארק יש עוד מבנים מתקופת הקיסרות וגינות רחבות ומטופחות. צ'י סינג גונג יואן (Qi xing Gong yuan, פארק שבעת הכוכבים) הוא פארק על גדתו המזרחית של לי דזיאנג, ובו אפשר למצוא מערות קדומות בתוך פסגות האבן, מסלולי הליכה ושטחים ירוקים. אם מפלס מי הנהר גבוה אפשר לצאת לשיט בין פסגות האבן מגווילין עד ליאנגשו ומשם לחזור באוטובוס.

בערבים מומלץ לטייל במרכז העיר, בעיקר באזור האגמים רונג חו (Rong Hu) ושאן חו (Shan Hu) המוארים בתאורה מלאכותית. אלומות האור המאירות את גזעי העצים ואת מקבצי הפרחים יוצרות גינות לילה מפוסלות שונות לגמרי מאלה הנראות באור יום.

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסין

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני
נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני

מספר הנדבקים בווירוס הקורונה הסיני עולה גם בזמן שבו אתם קוראים את הכתבה הזאת, וכך גם מספר השאלות והתהיות. בצל האיום הבריאותי, טל רשף, יועץ עסקי בשווקים במזרח אסיה, שופך אור על המצב בסין ולא יכול שלא לדאוג ...

באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים
באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים

סוס, ארנב או קוף? רגישות, נאמנות או ערמומיות? בלוח השנה הסיני כל שנה מיוצגת על ידי בעל חיים אחר - אלו הם המזלות הסיניים. לכל בעל חיים יש אופי ותכונות ייחודיות, שמשתקפות גם באנשים שנולדו באותה שנה. בדקו ...