תפריט עמוד

בראשוב: דברים שלא כדאי להחמיץ

בראשוב, בחבל טרנסילבניה ברומניה, היא עיר ציורית הגדושה בהפתעות נעימות: היא מוקפת בהרים יפים, הרובע העתיק שלה שובה לב ותמצאו בה הרבה בתי קפה ומסעדות טובות. אז לפני שאתם מדלגים עליה במהלך טיול ברומניה, הנה כמה דברים נהדרים שאפשר לעשות בבראשוב

בראשוב (Brasov) היא אחת הערים הרומנטיות והנעימות ביותר בהרי הקרפטים הרומניים, ועל אף שרבים עוצרים בה לזמן קצר במהלך טיול ברומניה, בראשוב היא יעד נהדר בפני עצמו, ומומלץ לבלות בה יותר מכמה שעות. זוהי עיר לא גדולה במיוחד, עם קצת יותר מ-250 אלף תושבים, המשמשת כבירת מחוז בראשוב שבחבל טרנסילבניה. את העיר ההיסטורית, שראשיתה במאה ה-13, הקימו אבירים גרמנים סקסונים והם אלה שהעניקו לה את אופייה המיוחד, הניכר גם היום. אז מה עושים בבראשוב? הנה כמה הצעות לאתרים ופעילויות בעיר ובסביבתה הקרובה:

מידע נוסף – מדריך מסע אחר לרומניה כאן

כיכר המועצה והשוק

הכיכר המרכזית של בראשוב היא מקום טוב להתחיל את הביקור בעיר. כיכר המועצה, Piața Sfatului, נבנתה במאה ה-14, ומאז היא משמשת הלב הפועם של העיר. כאן נמצא בית העירייה וכאן מתקיימים מזה מאות שנים ירידים שנתיים ואירועים מיוחדים. בימים עברו היא שימשה גם להוצאות להורג – על עמוד הקלון שניצב במרכזה תלו פושעים, מתנגדי משטר ואחרים. במקומו של העמוד ניצבת במרכז הכיכר מזרקה מקסימה. מדי סופשבוע מתקיים בכיכר שוק של עבודות יד ומזכרות, ובקיץ מתקיימים בה פסטיבלים, מצעדים ומופעים. מסביבה יש בתים היסטוריים שמורים היטב, בהם בית העירייה שהיום פועל בו מוזיאון, ובית המרקחת הראשון של בראשוב. בכיכר ובאזור סביבה יש הרבה בתי קפה, שנעים לשבת בהם בנחת ולצפות בעוברים והשבים.

המזרקה בלב כיכר המועצה

המזרקה בלב כיכר המועצה | צילום: Balate Dorin / Shutterstock.com

הכנסייה השחורה

הכנסייה השחורה (Biserica Neagră), הממוקמת סמוך לכיכר המועצה, נחשבת למונומנט הגותי החשוב ביותר ברומניה. בשל מידותיה – אורכה 89 מטרים, רוחבה 38 מטרים וגובה מגדל הפעמונים שלה הוא 65 מטרים – היא נחשבת לאחת הכנסיות הלותרניות הגדולות ביותר באזור כולו. בנוסף, פעמון הכנסייה הוא הגדול ביותר ברומניה. הכנסייה נבנתה על ידי הקהילה הגרמנית בעיר בין 1477-1385. היא החלה את דרכה ככנסייה קתולית אך הוסבה לכנסייה לותרנית לאחר הרפורמציה. את שמה היא קיבלה בעקבות השריפה שפרצה בה ב-1689 במהלך אחד הקרבות בין הנוצרים לתורכים. הכנסייה שרדה אך קירותיה השחירו והעניקו לה את שמה.

הכנסייה השחורה. נקראת כך בעקבות שריפה שהשחירה את קירותיה

הכנסייה השחורה. נקראת כך בעקבות שריפה שהשחירה את קירותיה | צילומים: שאטרסטוק

הרכבל להר טמפה

בראשוב מוקפת בנופים הרריים, בהם הר טמפה (Tampa) שגובהו 960 מטר והוא חולש על העיר. בפסגת ההר ניצב שלט עם שמה של בראשוב, הדומה להפליא לשלט המפורסם על הגבעות מעל הוליווד. מראש ההר נשקפים נופים נפלאים של העיר והאזור, והעלייה ברכבל אל הפסגה מהנה מאוד. ההר הוכרז כשמורת טבע ונעים מאוד לטייל כאן ברגל. זהו גם אחד המקומות המומלצים ברומניה לצפייה בפרפרים, עם ריכוז גבוה במיוחד שלהם. את הדרך למטה תוכלו לעשות ברכבל או ברגל – כמה מסלולים מקסימים, חלקם מיוערים, מובילים בחזרה אל העיר.

ירח תלוי מעל השלט "בראשוב" בפסגת הר טמפה. הדמיון לשלט המפורסם של הוליווד אינו מקרי...

ירח תלוי מעל השלט "בראשוב" בפסגת הר טמפה. הדמיון לשלט המפורסם של הוליווד אינו מקרי…

טיול רגלי במרכז ההיסטורי

טיול רגלי ברחובות בראשוב הוא גולת הכותרת של הביקור. מה יכול להיות מהנה יותר משיטוט ברחובות צרים ומרוצפי אבן, ללא מכוניות, עם בתים עתיקים, בתי קפה וחנויות מפתות? אל תשכחו להרים את העיניים ולראות את הפרטים הקטנים שמעטרים את הבתים. אחד הרחובות הכי מיוחדים ברובע העתיק הוא Strada Sforii ("רחוב החוט"), שנחשב לאחד הרחובות הצרים באירופה – בנקודה הצרה ביותר רוחבו רק 112 ס"מ. זהו שריד למעברים שהוקמו בעבר עבור כבאים, כדי שיוכלו לעבור במהירות בין שני רחובות (רוחבם תוכנן כך שכבאי יוכל לעבור בהם עם שני דליי מים).

רחוב החוט, אחד הצרים באירופה. במקום תוכנן כמעבר לכבאים

רחוב החוט, אחד הצרים באירופה. במקום תוכנן כמעבר לכבאים

כדי להכיר את העיר העתיקה טוב יותר, תוכלו להצטרף לסיור הליכה חינמי, שיוצא מדי ערב בשעה 18:00 מהמזרקה בכיכר המרכזית. הסיור עובר במרכז הסקסוני ולאורך החומות, והוא מהווה דרך מצוינת ללמוד על העיר ולשמוע אנקדוטות וסיפורים פיקנטיים שלא תמצאו במדריכי הטיולים. הסיורים מתקיימים על ידי חברת Walkabout ולמרות שהם חינמיים, מומלץ להשאיר טיפ למדריך.

רחוב במרכז העתיק של בראשוב. כדאי לשים לב לפרטים היפים על הבתים

רחוב במרכז העתיק של בראשוב. כדאי לשים לב לפרטים היפים על הבתים | צילום: ELEPHOTOS / Shutterstock.com

מחוץ לעיר: מבצר רשנוב

אזור הרי הקרפטים ברומניה גדוש במבצרים עתיקים ומרשימים, המפורסם מכולם הוא מבצר בראן שמפורסם גם כטירתו של דרקולה. אבל למרות שמדובר בטיול יום מומלץ מאוד מבראשוב, אנחנו רוצים להציע כאן מבצר נוסף, קרוב יותר וקצת פחות מוכר. זהו מבצר רשנוב (Rasnov), החולש על העיר הנושאת את אותו שם ומוקף בתפאורה הררית שהופכת אותו לפוטוגני במיוחד. המבצר הוקם במאה ה-13 על ידי הכפריים המקומיים שרצו להגן על עצמם מפני פלישות. מרשים לראות את המבצר מבחוץ, אבל מהנה עוד יותר לטייל בין חומות המבצר שהשתמר היטב, לראות את בתי האבן העתיקים בהם התגוררו תושבי האזור, ולצפות מלמעלה על הנופים הכפריים הנפלאים של האזור.

מבצר רשנוב המרשים

מבצר רשנוב המרשים | צילום: Arthur Mustafa / Shutterstock.com

סקי: פויאנה בראשוב

בין אם אתם מבקרים בבראשוב בחורף או בקיץ, אל תוותרו על ביקור בפויאנה בראשוב (Poiana Brașov), עיירת סקי הממוקמת סמוך לבראשוב, בגובה של יותר מ-1,000 מ'. בחורף פועל כאן אתר סקי עם כ-24 ק"מ של מסלולים, מקומות לינה כפריים וברים תוססים לאפרה-סקי מוצלח. בקיץ אפשר ליהנות ממסלולי הליכה נפלאים בהרים, עם נופים שכמו יצאו מתוך גלויה.

פויאנה בראשוב בחורף

פויאנה בראשוב בחורף

אוכל: תענוגות המטבח הרומני

הביקור בבראשוב מאפשר להתענג על המטבח הרומני המצוין. זהו מיזוג של המטבח הבלקני והתורכי, עם קבב מעולה, מרקים ממלאים, בהם מרק צ'ורבה, ירקות ממולאים וממליגה – הגרסה המקומית לפולנטה האיטלקית, שמוגשת עם גבינות או בשר. אחת המסעדות האותנטיות בעיר היא Ceasu’ Rau, שבה תוכלו לטעום מכל אלה לצד המקומיים הרבים שסועדים כאן (כתובת: Strada Iuliu Maniu 56).

העיר העתיקה גדושה במסעדות ובתי קפה | צילום: Radu Bercan / Shutterstock.com

העיר העתיקה גדושה במסעדות ובתי קפה | צילום: Radu Bercan / Shutterstock.com

אחרי שאכלתם ושבעתם, אל תוותרו על עצירה באחד מדוכני הקיורטוש הפזורים ברחבי העיר. קיורטוש אמנם מוכר לרבים כמאפה הונגרי, אבל למעשה שורשיו הם דווקא ברומניה. ברחבי בראשוב יש דוכנים רבים שבהם תוכלו להתענג על המאפה החם שמסתובב על שיפוד מעל גחלים או בתנור אפייה מיוחד, ומוגש כשהוא מצופה בסוכר מקורמל ושלל תוספות מתוקות.

מפת בראשוב:

חיי הכפר בטרנסילבניה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומניה

קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

עיר עתיקה ויפה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מצוינים, חיי לילה תוססים ואפילו מכרה מלח שאפשר לשוט בו - קלוז' נאפוקה. בבירת חבל טרנסילבניה ברומניה, לא ישעמם לכם לרגע. הנה כמה מקומות וחוויות שלא כדאי לוותר עליהם

מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה
מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה

ברומניה נמצא המספר הגדול ביותר של הצוענים באירופה, והם מרוכזים בעיקר בטרנסילבניה. כאן עדיין עמלים בשדות עם חרמש, מגל, קלשון ומחרשת שוורים. כאן הנשים עדיין כובסות במתקני עץ בני מאות שנים, שאמה מזרימה אליהם מים בזרם מתערבל. כאן ...

טרק בקרפטים: אל ראש ההר
טרק בקרפטים: אל ראש ההר

ארבעה חברים במועדון הארבעים, מספר המרמז על משבר גילאי מתגבש, יצאו לטרק בקרפטים הדרומיים ברומניה. הם טיפסו בשבילים תלולים ומאתגרים, ישנו בבקתות הרים נידחות, אכלו הרבה צ'ורבה והתקלחו במים קפואים. הפיצוי: נופים מופלאים שכאילו יצאו מכרזה של לשכת ...