תפריט עמוד

בקרוב אצלכם: גלימת היעלמות

לא רחוק היום שבו מוגלגים, כלומר אנחנו, יוכלו ליהנות מיתרונותיה של גלימת היעלמות. הכתבה נלקחה מתוך הגיליון האחרון של "מסע צעיר", שהוקדש כולו ליציאת הספר החדש של הארי פוטר

גלימת ההיעלמות שקיבל הארי פוטר בירושה מאביו הצילה אותו מאינספור צרות, וגם הביאה עליו צרות אחרות במקומן. האם גם אנו נוכל ללכת יום אחד לחנות ולרכוש לעצמנו גלימת היעלמות כזאת? האם גם מוגלגים יוכלו להיות רואים ואינם נראים? ייתכן מאוד שכן.

איך פועלת גלימת היעלמות?
קרני אור יכולות לפגוע בכל דבר, אבל אנחנו יכולים לראות רק עצמים שמחזירים את קרני האור, כך שהקרניים שפגעו בהם מגיעות אחר כך לעין שלנו.

ומה נראה אם נסתכל בחומר שאינו מחזיר קרני אור? הקרניים יעברו דרך החומר הזה או יעקפו אותו ולא יחזרו אל עינינו, ולכן לא נראה אותו אלא את מה שיש מאחוריו. החומר הזה יהיה מבחינתנו שקוף. עכשיו, אם ניקח חומר כזה, שקרני אור עוקפות אותו (למשל גלימת היעלמות), ונשתמש בו כדי לעטוף חפץ אחר (למשל את הארי פוטר), אז יעקפו קרני האור גם את החומר וגם את החפץ העטוף, ואנחנו לא נראה את שניהם. כך בעצם פועלת גלימת היעלמות.

צעד גדול קדימה
הבעיה היא שאין לנו חומרים שקרני האור עוקפות לגמרי. אבל המדענים כמובן לא מוותרים: בחודשים האחרונים הצליחו לייצר חומר שכמעט אינו מחזיר גלי מיקרו (גלים שדומים לקרני אור מהרבה בחינות). המדענים לקחו פיסת נחושת קטנה והקיפו אותה בחומר הזה, שאינו מחזיר גלי מיקרו, וכשגלי המיקרו נתקלו בו, הם עקפו אותו ואת הנחושת והמשיכו הלאה. כך שימש החומר המיוחד מעין גלימת היעלמות, ופיסת הנחושת, שהסתתרה בתוכו, הפכה גם היא לבלתי נראית.

אמנם גלי מיקרו אינם קרני אור, אבל בגלל התכונות המשותפות שיש להם, הניסוי המוצלח הזה עשוי להיות פריצת דרך גם בקשר להסתרת חפצים מפני עין אנושית.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.