תפריט עמוד

בקנדה לא מרחמים על דובי גריזלי

ציד לא מבוקר של דובי גריזלי מאיים על קיומו של המין באמריקה הצפונית, כך על פי דו"ח שהגישו לאחרונה שני ארגונים אמריקאים העוסקים בשמירה על הסביבה. בדו"ח מטעם ארגון NRDC וארגונו של המדען ד"ר דיויד סזוקי נכתב כי ציד למטרות ספורטיביות אחראי ל-88 אחוזים מהרג של דובי גריזלי בידי בני אדם. בעוד שבארצות הברית דובי גריזלי נחשבים מין מוגן שנמצא בסכנת הכחדה ועל כן אסור לצוד אותם, בבריטיש קולומביה שבמערב קנדה, שם ישנה אוכלוסייה גדולה של דובים, אין איסור לצוד אותם אלא רק הגבלה על הכמות המותרת בציד. על פי הארגונים הירוקים, ההגבלה הזאת אינה מרתיעה ציידים, ולמעשה כמות דובי גריזלי שניצודה בידי בני אדם בקנדה כפולה מהמותר שם.

בעבר אפשר היה למצוא דובי גריזלי בכל צפון אמריקה – מאלסקה ועד מקסיקו, אולם כיום מספרם פחת מאוד והם חיים בעיקר באלסקה, במערב קנדה ובצפון-מערב ארצות הברית. דובי גריזלי זקוקים לשטחי מחייה נרחבים והם חוצים בנקל את הגבול בין ארצות הברית וקנדה. כל עוד הם נמצאים בשטחי הפארקים הלאומיים בצפון-מערב ארצות הברית, דוגמת ילוסטון וגליישר, הם מוגנים, אולם כאשר הם עוברים את הגבול לקנדה הם עלולים ליפול קורבן לציידים הרואים הישג בהריגת חיה כה גדולה ומרשימה.

לדברי לואיזה וולקוס, פעילה בארגון NRDC שעוסק במגוון נושאים של שימור ואיכות סביבה, האיסור על ציד שחל בתחומי הפארקים הלאומיים בארצות הברית שיחק תפקיד מרכזי בשמירה על אוכלוסיית הדובים בצפון המדינה. אולם אם קנדה לא תשכיל לאמץ חוקים דומים, היא מוסיפה, הטורף היבשתי העצום הזה – שני בגודלו רק לדוב הלבן – עלול להיכחד.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.