תפריט עמוד

בפיליפינים נערכים לחזרת התיירים מישראל

מתי נוכל לטייל בפיליפינים ואילו מאמצים נעשים לקראת חזרת התיירות הבינלאומית? ראיון בלעדי עם בכירה במשרד התיירות של הפיליפינים שופך אור על מצב התיירות במדינת האיים היפה

משאת נפשם של ישראלים רבים, במיוחד אחרי תקופה ארוכה בה השמיים היו סגורים, היא לצאת ליעדים רחוקים, לטייל, לנפוש, לבקר במקומות מיוחדים ולגלות מראות יפהפיים ולטעום טעמים חדשים. אחד היעדים שצברו פופולריות בשנה שלפני הקורונה היו הפיליפינים, מדינת איים בדרום-מזרח אסיה שידועה בחופים הקסומים שלה, אתרי צלילה מצוינים, הרי געש, אזורים כפריים ירוקים  ומטבח עשיר ומגוון. בקיצור, כל מה שאנחנו הישראלים אוהבים ומחפשים בטיול בחו"ל. המספרים מדברים בעד עצמם: בשנת 2019 ביקרו בפיליפינים 22,851 תיירים מישראל – גידול של 12.33 אחוזים בהשוואה לשנת 2018.

כל זה נעצר במרץ 2020, עם פרוץ המגפה. עכשיו, כשהשמיים מתחילים להיפתח החלטנו לבדוק מה קורה בפיליפינים ואיך נערכים שם לקראת חזרת התיירות הבינלאומית בכלל והישראלית בפרט. לשם כך ראיינתי (בזום, כצו השעה) את ורנה בואנוססו, המופקדת על על מערך המוצר התיירותי ופיתוח שווקים במשרד התיירות של הפיליפינים.

אגם קאיינגן באי קורון | צילום: פרנסיסקו גוררו

אגם קאיינגן באי קורון | צילום: פרנסיסקו גוררו

גב' בואנוססו, נשמח לשמוע ממך מה מצב התיירות בפיליפינים נכון לעכשיו?

מבחינה תיירותית אנחנו מתמקדים כרגע בתיירות פנים, כיוון שהגבולות הבינלאומיים עדיין לא פתוחים. אנחנו מקדישים זמן לעבור בין יעדי תיירות שונים כדי לבדוק מה הם מציעים בתקופה הזאת, כשכמובן הדגש הוא על פעילויות באוויר הפתוח.

אילו צעדים משרד התיירות נוקט כדי לאפשר את חזרתם של התיירים הישראלים?

אחד הדברים הראשונים שעבדנו עליהם בשנה האחרונה היה בנייה של תכנית מסודרת לקליטה של תיירות בינלאומית. בנוגע לישראל, שאנחנו מרגישים אליה קרבה גדולה ואנחנו נערכים בדרכים שונות כדי לקדם את פניהם של הישראלים. בין השאר, לפני כמה חודשים ערכנו קורס אונליין לתיירנים מקומיים על מנת שיכירו טוב יותר את השוק הישראלי ויבינו לעומק מה הרצונות והצרכים של תיירים מישראל. לקורס הזה היתה היענות מאוד גדולה, שהפתיעה אפילו אותנו. אנשים רבים העוסקים בתחום התיירות בפיליפינים גילו עניין רב בישראל ובתיירים הישראלים, הם רוצים להכיר לעומק את פלח השוק הזה, להבין מה הישראלים אוהבים, איזו חופשה מועדפת עליהם ועוד.

הישראלים מחפשים פעילויות מגוונות מעבר לנופש בחופים | צילום: אורי מגנוס

הישראלים מחפשים פעילויות מגוונות מעבר לנופש בחופים | צילום: אורי מגנוס

מניסיונך, מה התייר הישראלי מחפש במהלך חופשה בפיליפינים?

גילינו שהישראלים מאוד אוהבים אקשן. שלא כמו האירופאים, שפשוט נשארים רוב הזמן על החוף, הישראלים רוצים הרבה פעילויות, מעבר לשהות בחופים – אתם אוהבים לצאת לטיולים רגליים, לטפס על הרים, לעסוק בפעילויות של ספורט ימי. לשמחתנו, בפיליפינים אפשר למצוא את כל אלה והרבה יותר. בין השאר, יש לנו אתרי צלילה מעולים, טרסות אורז באי לוזון שהוכרזו כאתר מורשת עולמית, הרי געש פעילים, מפלים אדירים, יערות גשם והרבה מאוד פסטיבלים מרתקים.

אמנם כרגע האתרים היפים שלנו עדיין לא פתוחים לתיירים מארצות אחרות, אבל העובדה שהם כבר נפתחים לתיירות פנים מאפשרת לנו לוודא שהכל פועל כמו שצריך ושכל ההנחיות נשמרות. כך שכאשר הגבולות ייפתחו נהיה מוכנים לקלוט תיירים מכל העולם, וכמובן גם מישראל, ולהציע להם חופשה מהנה, מרתקת ובטוחה מאוד.

ורנה בואנוססו, האחראית על על פיתוח שווקים במשרד התיירות של הפיליפינים

ורנה בואנוססו, האחראית על על פיתוח שווקים במשרד התיירות של הפיליפינים

ורנה בואנוססו מוסיפה שביריד התיירות הבינלאומי IMTM, שאמור להתקיים בתל אביב בחודש יוני 2021, לפיליפינים תהיה נוכחות יפה ומרשימה, עוד צד של היחסים החמים בין שתי המדינות.

אם אתם מתכננים לבקר בפיליפינים כאשר הגבולות ייפתחו, כדאי שתדעו שלשכת התיירות של הפיליפינים יש אתר חדש  בעברית ובו תוכלו להתרשם מהפעילויות השונות ואתרי התיירות המיוחדים של מדינת האיים היפה.

צילום תמונה פותחת: מריו טרואיאני
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.