תפריט עמוד

בנגקוק: משהו לכל אחד

בין אם אתם תרמילאים, אנשי עסקים או משפחה מטיילת, בנגקוק מציעה שפע של אפשרויות ואטרקציות. ביקור בעיר עם מקדשים יפהפיים, ארמונות מפוארים, תעלות מים שלוות, קניות בלי הפסקה ומחירים נוחים במיוחד. ויש לנו גם הצעות לטיולים בסביבת בנגקוק

בנגקוק משלבת בין תרבות מסורתית למודרניות מערבית והיא מציעה משהו לכל אחד: יש בה שפע של ארמונות מרשימים ומקדשים מפוארים, שווקים תוססים, תעלות מים שלוות שעליהן ובסביבתן מתרחשים חיים מרתקים, מרכזי קניות מכל הסוגים והגדלים, אוכל מגוון ומחירים נוחים. אחרי שמצאתם טיסה לבנגקוק ולפני שאתם ממשיכים הלאה לטיולים בצפון תאילנד או לחופשה מהנה באיים הקסומים, עם דקלי הקוקוס והחופים הלבנים, הקדישו קצת זמן לעיר הגדולה והתוססת. לא תצטערו.

מה כדאי לראות?

ארמון המלך. קומפלקס מרשים הבנוי בפאר שרק מלכים יכולים להרשות לעצמם. במתחם המקדשים היפהפה נמצא המקדש החשוב והקדוש ביותר בתאילנד, פרה קאו (Phra Kaew), מקדשו של בודהה האזמרגד. הארמון עצמו משמש כיום רק לטקסים; המלך גר בצפון העיר, בארמון שאינו פתוח למבקרים. כדי להיכנס למקדשים יש לבוא בלבוש צנוע וחל איסור לצלם את פסל הבודהה. כתובת: Maharaj Pier, Chao Phraya

מקדש פרה קאו (Phra Kaew), מקדשו של בודהה האזמרגד, במתחם ארמון המלך

מקדש פרה קאו (Phra Kaew), מקדשו של בודהה האזמרגד, במתחם ארמון המלך

מקדש וואט פהו (Wat Pho), המוכר גם כמקדש הבודהה השוכב, הוא הגדול והעתיק במקדשי בנגקוק. בתוכו נמצא פסל עצום של בודהה, באורך של 46 מטרים וגובה 15 מטרים, שמצופה בעלי זהב וכפות רגליו הענקיות מכוסות בציורים המשובצים בפנינים. בניגוד למה שמבקרים רבים חושבים, הבודהה האדיר אינו ישן, כי אם נמצא במצב של נירוונה. כתובת: Tha Tien Pier, Chao Phraya River

פסל מוזהב של בודהה השוכב במקדש וואט פהו

פסל מוזהב של בודהה השוכב במקדש וואט פהו

פארק לומפיני (Lumpini), הריאה הירוקה של העיר, נמצאת לא הרחק מהקצה המזרחי של רחוב סילום (Silom). בפארק, שנפתח השכם בבוקר, יש אגם, צמחייה עשירה, דשא ומסלול הליכה היקפי. הגעה: ברכבת עילית, תחנת Sala Daeng או ברכבת תחתית, תחנת Lumpini

פארק לומפיני, הריאה הירוקה של בנגקוק

פארק לומפיני, הריאה הירוקה של בנגקוק

שייט בתעלות. ממערב לנהר צ'או פהראיה, לאורך תעלות המים, מתנהלים חיים מרתקים. על גדות התעלות עומדים בתים על כלונסאות עץ לצד וילות מפוארות, והכל מוקף בצמחייה שופעת. מומלץ לצאת לשיט בתעלות בשעות הבוקר או אחר הצהריים, כשמזג האוויר נעים ויש הרבה פעילות על המים. השכם בבוקר הנזירים יוצאים כדי לאסוף אוכל מתושבי האזור, לקראת תחילת יום הלימודים תלמידים שטים בסירות לבית הספר, בהמשך הבוקר סירות עם ירקות ופירות עוברות ליד הבתים, ובשעות אחר הצהריים ילדים קופצים למים בהנאה רבה.

שוק צף באחת מתעלות בנגקוק

שוק צף באחת מתעלות בנגקוק | צילום: Yuttana Joe / Shutterstock.com

מוזיאון הסירות המלכותיות. במוזיאון, שנמצא על שפת תעלת בנגקוק נוי (Bangkok Noi), מוצגות סירות עץ מרהיבות מעוטרות בגילופים וצבועות באדום וזהב. בעבר הן שימשו כדי להשיט את המלך ופמלייתו בנהר, היום המלך משתמש בכלי תחבורה יבשתיים. כתובת: Rimklong Bangkok Noi, Thanon Arun Amarin 80

פסל חרטום בסירה מלכותית. כיום המלך מעדיף תחבורה יבשתית

פסל חרטום בסירה מלכותית. כיום המלך מעדיף תחבורה יבשתית | צילום: Tinnaporn Sathapornnanont / Shutterstock.com

רחוב קאו סאן (Khao san Road) מהווה את מרכז התרמילאים התוסס של בנגקוק. מצאתם דיל לבנגקוק? גם אם אתם לא מטיילים בתקציב מצומצם, שווה לקפוץ לרחוב ההומה כדי לחוות את הערבוביה הגדולה של בתי הארחה, מסעדות, דוכני אוכל, חנויות וסוכנויות נסיעות. בלב כל ההמולה תזהו שלט צהוב עם אותיות עבריות – בית חב"ד.

קאו סאן, רחוב התרמילאים המפורסם של בנגקוק

קאו סאן, רחוב התרמילאים המפורסם של בנגקוק | צילום: Noppasin Wongchum / Shutterstock.com

טיולים מחוץ לעיר

קנצ'נבורי. כשעתיים נסיעה מבנגקוק נמצאת קנצ'נבורי (Kanchanaburi), עיר שקטה ונעימה שנהר חוצה אותה. מחוז קנצ'נבורי עשיר ביערות גשם, מפלים, מערות עם שרידים פרהיסטוריים ובעלי חיים כמו פילים וקופים. אפשר להתמקם בעיר ולצאת ממנה לשיט רפסודות, טרקים בג'ונגל ומסעות דיג.
הגעה: בכל בוקר יוצאים מיניבוסים מרחוב התרמילאים קאו סאן לכיוון קנצ'נבורי. אפשר להזמין מקום מראש באחת מהסוכנויות שברחוב, והרכב יגיע בבוקר לאסוף אתכם מהמלון.

שייט ברפסודה על הנהר באזור קנצ'נבורי

שייט ברפסודה על הנהר באזור קנצ'נבורי

שמורת שבעת המפלים. השמורה, ששמה הרשמי הוא שמורת ארוואן (Erawan), היא אחת משמורות הטבע היפות בתאילנד. המפלים שבה נופלים בשבע מדרגות לבריכות מוקפות בצמחייה טרופית. בין המפלים יש שבילים מסודרים וגשרים. בשמורה חיים קופים ולמרות שהם נראים חמודים ולא מזיקים, כדאי להיזהר ולא לרדת מהשביל אל תוך הטריטוריה שלהם. בשמורת סאי יוק (Sai Yok) הסמוכה יש עושר רב של בעלי חיים, כולל עופות, קופים ואפילו נמרים.

מפלים בשמורת ארוואן

מפלים בשמורת ארוואן

הגעה: השמורה נמצאת כשעה נסיעה באוטובוס מקנצ'נבורי. האוטובוס הראשון יוצא בסביבות 8:00 והאחרון חוזר בשעות אחר הצהריים וכדאי לתכנן את הביקור סביב לוח הזמנים הזה.

איפה כדאי לאכול, לישון ולבלות?

אוכל

האוכל התאילנדי מיוחד, איכותי ומגוון. המנות האופייניות הן מנות אורז ותבשילי אטריות, ואפשר למצוא אותן במסעדות גדולות וקטנות (המכונות נודל שופ), בדוכני אוכל ברחוב ובשוקי הלילה. בנגקוק היא אחד המקומות הנפלאים בעולם לטעום בו אוכל רחוב, כזה שמבושל מול העיניים ומוגש מיד. נסו למשל את מאכלי הים בדוכן של Rut & Lek בצ'יינטאון של בנגקוק, ברחוב Yaowarat פינת Soi Texas. האוכל כאן טרי ותחלופת הלקוחות גבוהה מאוד, כך שאין מה לדאוג.

לחוויה קולינרית אותנטית אל תחששו לנסות את אוכל הרחוב של בנגקוק

לחוויה קולינרית אותנטית אל תחששו לנסות את אוכל הרחוב של בנגקוק

למי שמעדיף לסעוד בפאר רב יותר, בנגקוק מציעה אינספור מסעדות ברמות שונות. אפשרות מומלצת היא Baan Kanitha, ברחוב Soi Ruam Rudee 49, מסעדה מצוינת שמגישה ממיטב המטבח התאי הקלאסי. בנוסף לאוכל תאילנדי מצוין, אפשר למצוא בבנגקוק מסעדות המגישות אוכל מערבי.

קניות

בבנגקוק יש אינספור חנויות ולא מעט קניונים גדולים וממוזגים שמציעים אלטרנטיבה טובה בימים חמים ולחים במיוחד. אבל אל תוותרו גם על קניות בשוק צ'טוצ'אק (Chatuchak), הפועל רק בסופי שבוע – בשבתות ובימי ראשון. השוק העצום מחולק לאזורים ממוספרים והוא מציע כמות מהממת של חפצים מכל הסוגים ובכל הרמות: בגדים, כלי מטבח, דיסקים, פוסטרים, תיקים, חפצי אמנות, חיות מחמד, מזכרות ועוד. כדאי להגיע בשעות הבוקר, שכן לקראת הצהריים השוק מתמלא והצפיפות רבה. הגעה: רכבת עילית Mo Chit, רכבת תחתית Kamphaeng Phet.

דוכן בשוק צ'טוצ'אק. השוק פועל רק בסופי שבוע

דוכן בשוק צ'טוצ'אק. השוק פועל רק בסופי שבוע

בילויים

בנגקוק מציעה בילויים רבים ומגוונים: ברים, מועדוני ריקודים, הופעות מוזיקליות חיות ועוד ועוד. דרך מהנה במיוחד להירגע אחרי יום ארוך ועמוס בחוויות היא לשבת בבר בראש אחד המגדלים של העיר, ללגום קוקטייל ולהשקיף על האורות המנצנצים. נסו למשל את Gazebo, מועדון-בר עם אווירה צעירה ברחוב קאו סן, את The Nest, בר פתוח ורומנטי על גג מלון Le Fenix, או את Sky Bar בקומה ה-64 של State Tower, שם תוכלו לשמוע מוזיקה חיה (בעיקר ג'ז) ולהתחכך בסלבס מקומיים.

אחד מתענוגות העיר הגדולה - קוקטייל בבר על גג של גורד שחקים

אחד מתענוגות העיר הגדולה – קוקטייל בבר על גג של גורד שחקים

בילוי מסוג אחר לגמרי, שלא מתאים לכל אחד, הוא צפייה בקרבות מואַי תאי מסורתיים ("אגרוף תאילנדי"). יש זירה סמוך לפארק לומפיני ואחרת ליד רחוב קאו סן.

לא לבעלי לב חלש: אגרוף תאילנדי

לא לבעלי לב חלש: אגרוף תאילנדי | צילום: feelphoto / Shutterstock.com

לינה

היצע מקומות הלינה בבנגקוק גדול, רמת האירוח גבוהה מאוד והמחירים נמוכים במיוחד. אם אתם תרמילאים, ודאי תמצאו מיטה באחד ממאות בתי ההארחה בבנגלאמפו (Banglamphu) וסביבותיו. יש להגיע עד שעות הצהריים (אין הזמנות מראש). תמורת דולרים ספורים תמצאו כאן חדרים עם מאוורר ומקלחת עם מים קרים. בבנגקוק יש לא מעט מלונות זולים, ובהם חדרים עם מזגן, מיטה זוגית ומקלחת. אין סטנדרט קבוע של איכות וכדאי מאוד לבקש לראות את החדר לפני שלוקחים אותו.

חדר במלון מנדרין אוריינטל. בבנגקוק תמצאו אפשרויות לינה מגוונות, מאכסניות זולות ועד מלונות פאר

חדר במלון מנדרין אוריינטל. בבנגקוק תמצאו אפשרויות לינה מגוונות, מאכסניות זולות ועד מלונות פאר | הצילום באדיבות Mandarin Oriental

בקצה העליון של הסקאלה נמצאים מלונות פאר מסחררים. אלה מציעים הרבה פינוקים ורמת אירוח גבוהה במיוחד, ולמרות שהלינה בהם אינה זולה, מחירה נמוך בהרבה ביחס למלונות דומים במערב. בין מלונות הפאר המומלצים בעיר ניתן למנות את Chatrium Suites, Tower Club at lebua, Peninsula, Le Meridien, The Sukhothai ו-Mandarin Oriental.

כדאי לדעת: טיפים מועילים

טיפ למשפחות

מצפון למרכז העיר, ברובע רנגסיט (Rangsit), נמצא פארק שעשועים גדול ומושקע, דרים וורלד (Dream World). בשונה מפארקים דומים ברחבי העולם, בפארק הזה הורה שאינו מתכוון לעלות על המתקנים יכול לקנות כרטיס מלווה במחיר מוזל.

טיפ לאנשי עסקים

כמעט בכל פינת רחוב בבנגקוק, במיוחד באזורים המתוירים, תמצאו חנות לעיסוי מסורתי. בעיצומו של יום עמוס בפגישות, קחו לעצמכם הפסקה של חצי שעה והתפנקו בעיסוי כף הרגל, שבמהלכו תוכלו אפילו לנמנם מעט. אחרי עיסוי שכזה אפשר להמשיך את יום העבודה בכוחות מחודשים.

טיפ לתרמילאים

בבנגקוק יש מקומות לינה זולים רבים, חלקם אפילו זולים מאוד. כדי לישון בזול לא חייבים לרדת לתחתית הסקאלה: בעיר, וברחבי תאילנד בכלל, יש אכסניות טובות, בתי הארחה ואפילו מלונות סבירים במחיר של פחות מ-20 דולר לילה. מכיוון שהרמה משתנה ממקום למקום, בקשו לראות את החדר לפני שאתם מתחייבים.

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.