תפריט עמוד

בנגקוק לאנשי עסקים

כבר שנים שבנגקוק היא יעד מוביל לאנשי עסקים. גם כי היא זירה נוחה יחסית לעסקים וגם כי עוצרים בה לנחיתת ביניים בדרך למקומות אחרים. מה כדאי לדעת לפני שטסים לנסיעה עסקית בבנגקוק

בנגקוק בירת תאילנד היא יעד מבוקש מאוד בקרב אנשי עסקים ישראלים. רבים מהם עוסקים בהיי־טק, טלקומוניקציה, חקלאות, מסחר ואבנים טובות, אחרים עוצרים שם בדרכם לפגישות עסקיות באוסטרליה, יפן וסינגפור. הכרך, שבו לפחות עשרה מיליון תושבים, צועד קדימה: יש רכבת עילית ורכבת תחתית, עוד ועוד מלונות מפוארים מוקמים לאורך שני מרכזי העסקים – רחוב סוקומוויט
(Sukhumvit) ורחוב סילום (Silom) – וכבר לא חייבים לבלות שעות בפקקים אחר הצהריים כמו בשנות התשעים.
אבל אף שיש סטארבקס ומקדונלד'ס בכל פינה, הצביון הבנגקוקי כמעט לא השתנה, למזלנו. אם מצליחים לצאת לרגע ממרתון פגישות מתיש, עדיין אפשר לאכול מרק אטריות נפלא בדוכן רחוב משפחתי במחיר מצחיק, או לקבל עיסוי תאילנדי מסורתי מדודה צחקנית שתפרק אתכם לחתיכות ואחר כך תרכיב מחדש.
הנה כמה עצות שיקלו על אנשי עסקים שבאים לבירת תאילנד לכמה ימים ורוצים גם להצליח במגעים עסקיים וגם להרגיש את העיר.

כסף
שקל אחד שווה כ־8.5 באהט, באהט אחד שווה כ־12 אגורות; דולר אמריקאי אחד שווה כ־38 באהט.
יש כספומטים לכרטיסים בינלאומיים על כל צעד ושעל. בעמדות החלפת הכסף, גם בשדות התעופה, כבר לא גובים עמלה. השערים כמעט זהים בכל מקום ונקבעים לפי הבנק המרכזי.
כרטיסי אשראי מתקבלים כמעט בכל מקום (לא בשווקים ובדוכנים כמובן), אבל לעתים קרובות גובים עמלה על השימוש בהם.

הגעה מנמל התעופה
בנמל התעופה אמנם יש דוכן מוניות מוסדר, אבל נהגי המוניות, כמו בכל מקום, אוהבים לנצל זרים שירדו זה עתה מהמטוס ומבקשים מחירים מופרכים.
נסיעה אל העיר אמורה לעלות 200־300 באהט עם מונה (מיטֶר), לא כולל דמי כביש האגרה המוביל אל העיר (הלקוח משלם את האגרה, גובהה תלוי במספר תחנות האגרה שעוברים לפני שיוצאים מן הכביש). במוניות מעגלים את הסכום כלפי מעלה, כך שאם המונה מראה 55 באהט למשל, נותנים 60. בנמל התעופה יש גם דוכנים שמציעים לימוזינות, ואפשר לבקש מהמלון לארגן לכם הסעה אל העיר. משך הנסיעה חצי שעה עד שעה.

תחבורה בעיר
לרכבת העילית (Skytrain, BTS) שני קווים שנקראים סוקומוויט
(Sukhumvit) וסילום (Silom), והם נפגשים בתחנת Siam. היא מגיעה
אל צ'טוצ'אק (Chatuchak), שוק סוף השבוע שבצפון העיר, אל אזורי העסקים ואל הנהר. הרכבת התחתית החדשה (Metro) יוצאת מתחנת הרכבת המרכזית Hualampong אל שוק סוף השבוע ועוברת גם ברחוב סוקומוויט.
נסו לקבוע פגישות באזורים שקווי הרכבות מגיעים אליהם כדי להימנע מפקקים. אם אתם צריכים להגיע לאזורים אחרים, כדאי לבקש שיפקססו לכם מפה של האזור וכתובת בתאית. מאחר שרוב נהגי המוניות לא טובים בקריאת מפות, בקשו משוער המלון לתדרך אותם לפני שאתם יוצאים.
מניסיון, המפות של בנגקוק יכולות להטעות, ואם מדובר בפגישה חשובה, כדאי לשאול את השוער באיזו שעה הוא ממליץ לכם לצאת מהמלון ובאיזה ציר נסיעה לבחור.

הצעות לטיול
ארמון המלך (Grand Palace). נכון, זה אתר תיירותי, אבל הארכיטקטורה כאן מרשימה מאוד. מתחם הארמון כולל כמה מקדשים, בהם וואט פְּרָא קֶאוֹ

פסלים במקדש בודהא האזמרגד שבארמון המלך. במתחם הארמון יש כמה מקדשים, ואפשר ליהנות בו מארכיטקטורה מרשימה | צילום: ורה בוגארטס

(Wat Phra Kaew, מקדש בודהא האזמרגד), שתאילנדים רבים עולים אליו לרגל. בתוך המקדש נמצא פסל בודהא האזמרגד, הצֶלם המקודש של הממלכה, המוצב גבוה מעל למבקרים. אם יגידו לכם שהיום סגור בשל חג, אל תתפתו להאמין, גשו אל משרד הכרטיסים לוודא זאת: נהגי טוק־טוק אוהבים במיוחד לצוד ככה תיירים תמימים כדי לקחת אותם למקומות אחרים.
כתובת: מערב בנגקוק, סמוך לנהר ולכיכר המלכותית סָנָאם לוּאָנג
(Sanam Luang).
הגעה: במונית או בסירה בנהר אל רציף טָא צָ'אנג (Tha Chang)
הכניסה בתשלום
לבוש: יש להגיע בלבוש הולם
(אין כניסה לאתר במכנסיים קצרים או בכפכפים)

פארק לומפיני (Lumpini). הריאה הירוקה של העיר נמצאת לא הרחק מהקצה המזרחי של רחוב סילום (Silom). המקום נפתח בחמש בבוקר, כך שתוכלו לגנוב כאן הליכה לפני שהיום שלכם מתחיל, בשעות שבהן עדיין נעים בחוץ. אפשר לראות כאן זקנים תאילנדים ממוצא סיני שמתרגלים טאי־צ'י ואחר כך שרים שירים סיניים בקריוקי מתחת לכיפת השמים. יש אגם, צמחייה ודשא ומסלול הליכה היקפי.
הכניסה חינם
רכבת עילית:
Sala Daeng
רכבת תחתית:
Lumpini

שופינג בשוק צ'טוצ'אק (Chatuchak). שוק סוף השבוע פועל רק בשבת וביום ראשון, וזהו המקום הטוב ביותר לקנות מתנות לנותרים בארץ. השוק עצום ומבקרים בו מדי סופשבוע כ־300 אלף איש, לכן כדאי להגיע בשעות הבוקר. במדריכי הטיולים יש מפות של האזורים הממוספרים של השוק. אני נעול על אזור מספר 1 המציע מוצרי רטרו כמו פוסטרים ישנים של סיאם מסוף המאה ה־19, רדיו ומצלמות ישנות ואינסוף שמטעס. ביתר האזורים אפשר למצוא בגדים, מזכרות, חפצי אמנות ואומנות, תיקים, דיסקים, כלי מטבח, גורי כלבים ומה לא. על הכל אפשר להתמקח.
בין אזור 1 לאזור 26 יש מסעדה מצוינת שבה אפשר לאכול סלט פפאיה ועוף מטוגן
רכבת עילית: Mo Chit
רכבת תחתית:
Kamphaeng Phet

בילוי לילי
The Dome. הבר שבמגדל סטייט (State Tower) בקצה המערבי של רחוב סילום (Silom), הוא ה־מקום שישכיח מכם את הצרות. הבר אינו מחופה, ואפשר לראות ממנו את כל העיר, את הנהר הסמוך ואת גורדי השחקים של בירה אסיאתית מסעירה. המסעדה יקרה, אבל המחירים של הבר סבירים.
כתובת: 1055 Silom Road (בקצה המערבי של רחוב סילום,
ממש על צומת Charoen Krung)
טלפון: 9555־624־2־66
רכבת עילית: Surasak
הזמנה מראש: למסעדה צריך להזמין מקומות מראש, לבר לא
לבוש: יש להגיע בלבוש נאות
(אין כניסה במכנסיים קצרים או בכפכפים)

פוט מסז'
כמעט בכל קרן רחוב, ובמיוחד באזורים המתוירים, יש חנות לעיסוי תאילנדי

צילום: סאשה קראל,
מתוך הספר
"Bangkok Inside Out"

מסורתי. אם היה לכם יום עמוס, אפילו חצי שעה של עיסוי כף הרגל, שבמהלכה תוכלו גם לנמנם קצת, תחדש את כוחותיכם. בעיסוי כל הגוף אפשר לבקש מהמעסה שלא להפעיל כוח בלתי הגיוני.

מלונות
שלושה מלונות שאנשי עסקים אוהבים (ויש עוד כמובן):

Sheraton Grande Sukhumvit. (חמישה כוכבים) זהו מלון מצוין לאנשי עסקים, משום שבנוסף לרמת השירות והחדרים, הוא ממוקם סמוך לתחנת רכבת עילית, כך שתוכלו להגיע לפגישות שלכם בזמן. הבריכה של המלון היא אחד המקומות הרגועים בעיר, עם צמחייה ועיצוב באלינזי.
מחיר: 170־220 דולר לחדר ללילה
כתובת: 250 Sukhumvit Road
טלפון: 8888־649־2־66
רכבת עילית: Asok
רכבת תחתית: Landmark

Sukhumvit. (חמישה כוכבים) מלון פופולרי מאוד
בקרב אנשי העסקים, וגם הוא קרוב לתחנת הרכבת העילית.
מחיר: 100־200 דולר לחדר ללילה
כתובת: 138 Sukhumvit Road
טלפון: 0404־254־2־66
רכבת עילית: Nana
רכבת תחתית: Mandarin

Sukhumvit. (ארבעה כוכבים) מציע מחירים נמוכים יותר, אבל גם המיקום פחות יוקרתי (על כביש סואן ופחות מקסים). החדרים והשירות טובים מאוד.
מחיר: 60־90 דולר ללילה
כתובת: a662 Rama IV Road
טלפון: 0230־238־2־66
רכבת עילית: Sala Daeng
רכבת תחתית: Samyan

אינטרנט
האתר האמין www.asiahotels.com מאפשר חיפוש מקיף בבתי מלון ברחבי אסיה לפי מיקום ומחירים, וכדאי לוודא בו שסוכן הנסיעות בארץ נתן לכם מחיר טוב.

מסעדות
Baan Kanitha. מסעדה מצוינת למי שרוצה להכיר את הבישול התאי הקלאסי. המסעדה נמצאת בבית ישן משופץ ועמוס בשכיות חמדה. המלצרים דוברים אנגלית.
כתובת: 49 Soi Ruam Rudee (הרחוב יוצא מרחוב Ploenchit)
טלפון: 4638־253־2־66
רכבת עילית: Ploenchit

הדוכן של Rut&Lek. דוכן מדהים למאכלי ים בצ'יינטאון של בנגקוק. האוכל כאן טרי, ועם תחלופת הלקוחות אין מה לדאוג. הסרטנים הגדולים על הגריל, האורז המטוגן עם סרטנים והדג המטוגן בשום – כל אלה עם בירה יגרמו לכם לרצות לשיר הלל לטבחים.
שעות פתיחה: בשעות הערב
כתובת: רחוב Yaowarat פינת Soi Texas, צ'יינטאון
הגעה: במונית

עיתונות מקוונת
www.biz-day.com
(נדרשת הרשמה חינם)
www.bangkokpost.com
www.nationmultimedia.com

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.