תפריט עמוד

במרכז אירופה אוהבים את התייר הישראלי

ארבע המדינות החברות בקבוצת וישגארד - סלובקיה, הונגריה, פולין וצ'כיה - קיימו בישראל כנס משותף שנועד לקדם את התיירות במרכז אירופה. בראיון מיוחד למסע אחר אונליין הדגיש הנציג של לשכת התיירות ההונגרית עד כמה התיירות מישראל משמעותית עבור הונגריה והמליץ על מקומות נהדרים שכדאי לישראלים להכיר

אם היינו צריכים הוכחה נוספת לכך שענף התיירות מתאושש בצעדי ענק, קיבלנו אותה בדמות כנס בינלאומי שנערך בתל אביב מטעם מדינות וִישֶגְרַאד (V4) כדי לקדם את התיירות במרכז אירופה. בכנס השתתפו בכירים מתעשיית התיירות מארבעת המדינות החברות בקבוצה וכן אנשי תיירות מישראל. במסיבות עיתונאים שנערכה בתל אביב הצהיר וקלב מיקה, מנכ"ל משרד התיירות של סלובקיה, אשר הובילה את הכנס, על פתיחה של לשכת תיירות סלובקית בתל אביב, סמל לחשיבות הרבה שארצו מייחסת לתיירים מישראל.

קבוצת וישגארד הוקמה בראשית שנות ה-90 כברית של ארבע מדינות במרכז אירופה – סלובקיה, הונגריה, צ'כיה ופולין. ארבעתן חולקות שורשים היסטוריים ומסורות תרבותיות וכולן מתהדרות באתרי מרחצאות וספא, ערים היסטוריות, טבע ירוק ואתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.

טירת בודה בבודפשט. בירת הונגריה מושכת תיירים ישראלים רבים

טירת בודה בבודפשט, חביבת המטיילים הישראלים | כל הצילומים באדיבות Visit Hungary

בראיון מיוחד למסע אחר אונליין, לרגל הכנס, הציג ויטלי איזבריסזוב, נציג משרד התיירות של הונגריה, את החזון של משרדו לגבי השוק הישראלי. בפתח דבריו הדגיש עד כמה ישראל חשובה להונגריה וציין כי בחודשים מאז שהוסרו ההגבלות על תיירות בינלאומית מספר הישראלים המגיעים להונגריה גדל בקצב מרשים. "אם הקצב הנוכחי של תיירים מישראל ימשיך, אני אופטימי שעד סוף השנה המספרים יתקרבו לאלה של 2019, שהיתה שנת שיא בתיירות", הוא אמר. לדבריו, ב-2019 נרשמו בהונגריה חצי מיליון לינות של ישראלים, דבר שמעניק לישראל מקום של כבוד בעשירייה הפותחת במספר ביקורי התיירים.

דברצן, יעד אטרקטיבי לישראלים

דברצן, יעד אטרקטיבי לישראלים

מה הישראלים מעדיפים לעשות בהונגריה?

"רוב הישראלים המגיעים להונגריה נשארים בבודפשט. עם כל אהבתי לבודפשט, והיא באמת אהבה גדולה, יש עוד אזורים בהונגריה שממש שווה להכיר. לדוגמה, יש שני אזורים שאני בטוח שישראלים, ובמיוחד משפחות ישראליות, יאהבו. הראשון הוא אגם בלטון (Balaton), האגם הגדול ביותר במרכז אירופה".

אזור אגם בולטון מתאים מאוד לחופשה משפחתית | הצילום באדיבות Visti Hungary

אזור אגם בולטון מתאים מאוד לחופשה משפחתית

מה יש באזור אגם בלטון שימשוך ישראלים?

"מעבר לטבע ולפעילויות הרבות באגם ומסביבו, יש ליד האגם הרבה מלונות, גם כאלה שמושלמים למשפחות. אפשר לבלות שבוע שלם נטול דאגות ליד האגם: ההורים יכולים ליהנות מאתרי המרחצאות, לילדים יש פארקי מים ופארקי שעשועים. מי שמעדיף חופשה בכפר נופש ישמח לגלות שיש לצד האגם מלונות עם בקתות נפרדות לכל משפחה והרבה מאוד פעילויות לילדים".

אגם בלטון, האגם הגדול ביותר במרכז אירופה | הצילום באדיבות Visit Hungary

אגם בלטון, האגם הגדול ביותר במרכז אירופה

איפה עוד אתה ממליץ לישראלים לטייל?

"אגם בלטון נמצא ממערב לבודפשט, ממזרח לעיר נמצא עוד אזור שאני בטוח שישראלים יאהבו – דברצן. לדברצן (Debrecen) יש טיסות ישירות מישראל כך שנוח וקל מאוד לנפוש ולטייל בה. אפשר לבלות בדברצן שלושה-ארבעה ימים ולשלב טיולים באזור ומשם להמשיך לעוד כמה ימים בבודפשט וממנה לטוס בחזרה לישראל.

פארק המים Aquaticum בדברצן | הצילום באדיבות Visit Hungary

פארק המים Aquaticum בדברצן

"אפשרות אחרת היא להישאר בדרבצן שבוע ולהתמקד בטיולים בעיר ומחוץ לעיר. כמו במקומות רבים בהונגריה, גם בדברצן יש אתרי מרחצאות ספא מצוינים ומבחר גדול מאוד של מלונות. אחד המלונות שמתאים במיוחד למשפחות הוא Hotel Aquaticum עם פארק מים חדש ומדהים. מצפון לדברצן נמצא חבל טוקאי (Tokaj), אזור של ייצור יין שיש בו גם מורשת יהודית מעניינת, וגם הוא מתאים מאוד לישראלים שרוצים לשלב חוויות קולינריות ומסורת בטיול שלהם בהונגריה".

חבל היין טוקאי, מושלם למטיילים חובבי קולינריה ומסורת

חבל היין טוקאי, מושלם למטיילים חובבי קולינריה ומסורת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.