תפריט עמוד

בלי לטוס לחו"ל: כך תכניסו את הטיולים הביתה בסגר

אין ספק שתקופת הקורונה היא תקופה מאתגרת, בטח בכל הקשור לעובדה שאי אפשר לצאת לטייל, לא בארץ ולא בעולם. במאמר הבא נסביר איך תוכלו להכניס את הטיולים הביתה בתקופת הסגר ולגרום לילדים שלכם, ולו במקצת, להרגיש שהם מטיילים בעולם (תוכן שיווקי)

אין ספק שתקופת הקורונה היא תקופה מאתגרת, בטח בכל הקשור לעובדה שאי אפשר לצאת לטייל, לא בארץ ולא בעולם. במאמר הבא נסביר איך תוכלו להכניס את הטיולים הביתה בתקופת הסגר ולגרום לילדים שלכם, ולו במקצת, להרגיש שהם מטיילים בעולם.

פאזלים של ערים בעולם

אין ספק שאחת הדרכים הנפלאות להכניס לטוס לחו"ל מבלי לעלות על המטוס בזמן הסגר, היא הרכבה של פאזלים של ערים שונות בעולם. תוכלו לרכוש לילדים שלכם פאזלים עם איורים מקסימים של ערים שונות באירופה או כל מקום אחר, ערים מרכזיות עם מונומנטים שכל אחד חייב להכיר, כמו מגדל פיזה, מגדל אייפל, פסל החירות ועוד. רוב הפאזלים של ערים כולם כוללים בין 100-1500 חלקים, אך בהחלט תוכלו למצוא פאזלים קטנים יותר, שמתאימים לגילאים צעירים יותר. מומלץ לרכוש פאזלים עם מגנטים, כך שבתום מלאכת ההרכבה הילדים יוכלו לתלות אותם כתמונה נוצצת על המקרר או הדלת של הבית.

תמונות של חיות

אחת הדרכים הנפלאות לחוש את הטיול היא באמצעות תמונות של חיות שמאפיינות את האזור או המדינה שאליה רציתם לטוס. תוכלו למשל לשבת עם הילדים ולהראות להם תמונה של קנגרו, ולהסביר להם שמדובר בחיה שגדלה אך ורק באוסטרליה, להסביר להם על היבשת המופלאה ולהכיר להם מקום חדש בעולם. תוכלו גם להראות להם תמונות של אריות, נמרים וג'ירפות בספארי של אפריקה ולחשוף אותם ליבשת המיוחדת והעתיקה הזו. לשימוש בתמונות של חיות מהעולם יש יתרון משמעותי בכל הקשור לפיתוח החשיבה והלמידה בקרב הילדים, שכן כך הם גם לומדים על חיות חדשות וגם מכירים מקומות חדשים בעולם.

אוכל מקומי

טוב, אם עד עכשיו התעסקנו בתמונות ובפאזלים, זה הזמן לעבור לדבר האמיתי. יש דרך טובה יותר להכיר מקום בעולם, מאשר לטעום את האוכל המקומי? לא ממש. אז האמת היא שתקופת הסגר היא אחלה תקופה לנצל את המטבח ולעשות לילדים סדנאות על אוכל מקומי בעולם. אתם יכולים להחליט שכל שבוע אתם "טסים" למקום אחר בעולם ומכינים מאכלים שמאפיינים את המקום הזה. לדוגמא, אם אתם מחליטים לטוס לבלגיה, תוכלו להכין עם הילדים שלכם וופל בלגי. טסים לאיטליה? זה הזמן לאיזו פסטה טובה. בודפשט? לכו על גולאש טעים ושלבו עם זה תמונות של העיר, אין יותר טוב מזה.

מוזיקה מקומית

אם אתם רוצים ממש לחוש את המקום שאליו אתם מעוניינים לטוס ולא יכולים, מומלץ מאד לעשות את זה באמצעות האוזניים. אז האמת היא שהיום, בעידן המודרני של ספוטיפיי ואפל מיוזיק, זה ממש קל. מוזיקת העולם נמצאת ממש מתחת לכף ידכם בהישג יד תמידי, מחולקת ומקוטלגת על פי פלייליסטים מובנים מראש. תוכלו פשוט לחפש מוזיקה מהעולם בחלוקה על פי קטגוריות ומדינות. לדוגמא, מוזיקה יוונית, מוזיקה ספרדית, מוזיקה צרפתית ומוזיקה ערבית.

אם תיכנסו ליוטיוב למשל, תוכלו להראות לילדים שלכם קליפים של מוזיקה מקומית ולהכיר להם ריקודים ייחודים כמו פלמנקו, סטפס, ריקודי בטן, טנגו ארגנטינאי, ריקודים אפריקאים ועוד. זה הכל, סדנת ריקודים מהעולם עם הילדים והעברתם עוד יום בסגר.

סיורים וירטואליים

סיור וירטואלי היא דרך נפלאה לבלות בחו"ל מבלי לצאת מהבית והאמת היא, שבעידן של היום זה אפילו ממש קל. מי מכם לא מכיר את Google Street View? פשוט נכנסים, בוחרים את היעד שאליו אתם מעוניינים להגיע וכל רחובות העיר פרושים ממש על כף היד שלכם.

זה נכון שלסיור וירטואלי יש לא מעט חסרונות, לא תוכלו להריח ריחות, לא לשמוע את העוברים והשבים וגם לא לאכול אוכל מקומי, אך אין ספק שתוכלו להתרשם מהרחובות של העיר, מהארכיטקטורה שלה ואפילו מהמוזיאונים.

ללמוד שפה חדשה

אחד הכלים היותר מעניינים להכיר מקום חדש שעוד לא היינו בו הוא השפה. כיום, יש אינספור אפליקציות מצוינות שמאפשרות לכם ללמוד שפה חדשה בקלות ובמהירות. פשוט בחרו מדינה והחליטו שאתם לומדים את המילים הדומיננטיות כמו שלום, תודה, להתראות, בתיאבון, אני אוהב אותך ועוד. ההמלצה שלנו, לכו על שפות יחסית קלות כמו ספרדית ואנגלית. אם נאמר זאת בעדינות, לא היינו ממליצים לכם ללמד את הילדים שלכם סינית.

לראות סרטים

מי מכם לא מכיר את הסרטים ההודים או הסרטים בערבית של יום שישי בצהריים? תאמינו או לא, אך צפייה בסרטים מקומיים בעלילות שמתרחשות במדינה כזו או אחרת, יגרמו לילדים שלכם להרגיש שהם נמצאים שם פיזית. האמת היא שממש לא חסרים סרטים כאלה, תוכלו לראות למשל את כל סדרת הסרטים של הארי פוטר, מרי פופינס או הדב פדינגטון. רוצים לטייל באוסטריה? הראו לילדים שלכם את הסרט המיתולוגי צלילי המוסיקה. רוצים דווקא ניו זילנד? הראו להם את שר הטבעות.

זהו, עכשיו כשיש לכם את כל הדרכים להכניס את הטיול בעולם לתוך הבית בתקופת הסגר, זה הזמן לעשות תכנית מסודרת ולצאת לדרך. בהצלחה!

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.