תפריט עמוד
בשנות ה-90 המוקדמות החליטו פרנסי העיר שומון שבצרפת למצוא שימוש לאסמים החקלאיים הישנים של מחוז הוט-מרן. האסמים, כך הוחלט, ישמשו כמקום אחסון לספרים וכפוסטרים ישנים מהספרייה הקודמת של העיר. ב-1994נפתח בעיר La maison du Livre et de l'Affiche ("בית הספר והפוסטר").

5,000 פוסטרים מסוף המאה ה-19 מהווים את החלק הארי של האוסף. הפוסטרים נאספו על ידי ראש העיר של שומון באותה תקופה. למקום יש שם בינלאומי וניתן בו דגש מיוחד לכרזות העוסקות בתיאטרון, מחול ואופרה. בין הכרזות ניתן לראות הרבה מודעות למופעי מחול, הצגות תיאטרון ותערוכות לצד תמונות מוזרות ועטיפות של ספרים. הנפוצות ביותר הן הכרזות העוסקות בקרקס, מה שיכול ללמד משהו על הרגלי הבילוי באותה תקופה.

קבלו הצצה לכמה מהכרזות:

(+) הקליקו להגדלה

(+) הקליקו להגדלה

(+) הקליקו להגדלה

(+) הקליקו להגדלה

קמי פלמריון (1925-1842) היה אסטרונום צרפתי, שפרסם 50 ספרים. בתמונה מופיעה עטיפת ספרו "העולם לפני בריאת האדם", שיצא לאור בשנת 1886.

(+) הקליקו להגדלה

כרזת פרסומת לסינמטוגרף של האחים לומייר. האחים לומייר היו ממציאי הראינוע. לא רק שהם המציאו את הטכנולוגיה הבסיסית (מצלמה, סרט צילום ומקרן) המשמשת בצילום הקולנועי, הם גם היו הבמאים הראשונים של סרטי ראינוע. בנוסף, המציאו האחים לומייר את הסינמטוגרף – מצלמה ששימשה גם כמכשיר הקרנה ופיתוח לסרטים. בדצמבר 1995 הם שכרו את אולם "גראנד קפה" בפריז והחלו להקרין את סרטיהם באופן מסחרי. הסרטים שהקרינו, באורך של דקה, הלהיבו את ההמונים, ובעקבותיהם הוזמנו האחים לומייר לסיבוב הופעות בבומביי, לונדון וניו יורק.

(+) הקליקו להגדלה

(+) הקליקו להגדלה

(+) הקליקו להגדלה

האיורים באדיבות אתר BibliOdyssey, והם מופצים ברשיון CC

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.