תפריט עמוד

אתרי התיירות הכי פופולריים במזרח אסיה

האתרים המתוירים ביותר בסין, יפן, קוריאה הדרומית וטייוואן יפתיעו אתכם: לצד אתרי מורשת ותרבות מככבים ברשימה פארקי שעשועים מסוגים שונים. דיסנילנד טוקיו, למשל, פופולרי יותר מהחומה הסינית למקום השני ברשימה

רכבות הרים, מגלשות ופארקי שעשועים הפכו בשנים האחרונות ללהיט גדול באסיה, וזה משתקף היטב ברשימת אתרי התיירות המובילים במזרח אסיה שערך מגזין הפורבס. בין עשרים האתרי התיירות שזכו למספר הגבוה ביותר של מבקרים, אפשר למצוא את דיסנילנד טוקיו, אולפני יוניברסל באוסאקה, יפן, פארק השעשועים הפי ואלי בשנזן שבסין ועוד. כל אלה מושכים מיליוני מבקרים בשנה. גם גני חיות ופארקי מים במזרח אסיה מושכים אליהם מבקרים רבים.

נראה כי המבקרים באסיה מחפשים אטרקציות כפריות לצד אטרקציות עירוניות. בעוד שהמונים מבקרים מדי שנה בחומה הסינית ובעיר האסורה בבייג'ין, הם גם נוהרים בהמוניהם לאזור המבודד יותר של הר טאי, במחוז שנדונג, כדי לבקר במקדש טאישאן, השוכן למרגלות ההר, ולטפס ב-7,000 מדרגות האבן המובילות ממנו אל הפסגה, שם נמצא מקדש ענני התכלת. בין שישה לשמונה מיליון מקומיים וזרים מבקרים בהר הקדוש מדי שנה.

אלן לו, ממחברי הספר "תיירות בסין" ופרופסור במחלקה לגיאוגרפיה ותכנון בצפון אריזונה, אומר כי הביקור באטרקציות בסין נמצא במגמת עלייה, חלק מהגידול הכללי בתיירות פנים ובתיירות נכנסת. לו מסביר שתיירות הפנים לא בהכרח מכוונת לאטרקציות התיירותיות שאנו מכירים במערב. לדבריו, בסוף שנות התשעים הממשלה הוציאה לפועל תוכנית שנקרא "שבועות הזהב". עובדי ממשלה קיבלו חופשה בת שבוע שלוש פעמים בשנה, ועובדים רבים ניצלו את החופשה הזו בשביל לנסוע – בדרך כלל בחזרה לכפרים שלהם ולמשפחותיהם. זה יצר "בום" בנסיעות שמערכת התחבורה הציבורית לא עמדה בו, כך שעכשיו סין הולכת ליישם את מה שמקובל במדינות רבות אחרות, לפרוס את החופשות ולצאת ליותר סופי שבוע ארוכים.

נאוקו מרוטני, נציגת לשכת התיירות היפנית בלוס אנג'לס, אומרת כי הקמפיין "בקרו ביפן" שנועד למשוך תיירים ממדינות מעבר לים עבד וכי יש עלייה במספר המבקרים הזרים, בהם אמריקאים רבים, ביפן. נראה כי רבים מהמבקרים ביפן מראים העדפה ברורה לפארקי השעשועים, וחמישה פארקים כאלה נמצאים ברשימת עשרים אתרי התיירות הפופולריים ביותר באסיה. 

אז מהם עשרת אתרי התיירות המובילים במזרח אסיה?

1. דיסנילנד טוקיו, יפן
בדיסנילנד שבטוקיו, פארק השעשועים הראשון של דיסני שהוקם מחוץ לגבולות ארצות הברית, מבקרים בכל שנה יותר מ-25 מיליון איש, חלקם מיפן ואחרים ממדינות אחרות.


2. החומה הסינית, סין
החומה, שהיא האתר המתויר ביותר בסין ואחד משבעת פלאי תבל החדשים, משתרעת לאורך למעלה מ-6,400 ק"מ. הקטע בן עשרת הקילומטרים בבנדלינג (החלק הקרוב ביותר של החומה לבייג'ין) הפתוח לקלהל הרחב, מושך מדי שנה כ-16 מיליון מבקרים בממוצע.

3. מקדש השמיים בבייג'ין, סין
כ-12 מיליון איש מבקרים מדי שנה במקדש, שבנייתו החלה ב-1420 ואשר ב-1988 הוא הוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונס"קו.

4. נגשימה ספא לנד, יפן
הקומפלקס התיירותי הענק כולל גן בוטני עצום, רשת עניפה של מעיינות חמים, חלקם חיצוניים וחלקם מקורים, קניון, ופארק שעשועים ענק. 

5. פסגת ויקטוריה, הונג קונג
9.4 מיליון מבקרים מגיעים מדי שנה ליהנות מהנוף הנשקף מההר הגבוה בהונג קונג, שהעלייה אליו אפשרית באוטובוס או בטראם (שהירידה בו מזכירה את חווית הנסיעה ברכבת הרים, אם עוד לא שבעתם מכאלה). המגדל שבתחנה האחרונה משמש כגן עדן של אוכל, קניות ובידור עבור אלה שעשו את הדרך למעלה.

6. אולפני יוניברסל, אוסקה, יפן
באולפני יוניברסל באוסקה ביקרו 11 מיליון איש כבר ב-2001,                                         השנה בה הוא נפתח. המספרים ירדו מאז אבל עדיין זוהי אטרקציה תיירותית פופולרית מאוד. 

7. העיר האסורה, בייגי'ן, סין
העיר האסורה הייתה ארמונם של קיסרי סין החל מאמצע תקופת שלטונו של הקיסר השלישי משושלת מינג (ששלטה בסין בשנים 1644-1368) וכלה בסוף תקופתו של הקיסר האחרון משושלת צ'ינג (1912-1644). הארמון מכיל כיום 980 מבנים ובהם 8,707 חדרים, והוא מדגים את סגנון האדריכלות המסורתית של ארמונות בסין. ב-1987 הוכרז המקום כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ויש להניח שזה רק תרם לפופולריות של האתר, שמספר המבקרים בו עומד על כשמונה מיליון בשנה.

8. אוורלנד, קיונגי-דו, קוריאה הדרומית
פארק השעשועים אוורלנד, שנפתח ב-1976, הוא הפארק הנושאי הגדול בקוריאה הדרומית ונחב לאחד מהפארקים הנושאיים הטובים בעולם. הפארק מחולק לחמישה אזורים, בהם ההרפתקה האירופית, ההרפתקה האמריקאית והיריד העולמי שמשלב מזרח ומערב. 
 

9. טאישאן, סין

ההר השליו, הנחשב לאחד מחמשת ההרים הדאואיסטים הקדושים, שוכן במחוז שנדונג. על פי המסורת קונפוציוס עצמו טיפס על ההר ובעקבותיו טיפסו תלמידיו, שמעו מפיו אמירות ורשמו אותן. פסוקים מתוך האמרות הללו ומתוך קבצי אמרות אחרים, נחקקו במשך אלפי שנים על הסלע, וכך "כוסה" ההר בקליגרפיות נפלאות, חקוקות באבן. מיליוני סינים עולים מדי שנה להר, ולצידם תיירים מערביים. על פי הערכות, מספר המבקרים בהר מדי שנה עומד על שבעה מיליון.

10. שדרת הכוכבים, הונג קונג, סין
הגרסה ההונג קונגית לשדרת הכוכבים ההוליוודית המפורסמת. השדרה משתרעת לאורך טיילת צים שה צוי בנמל ויקטוריה, ומעניקה את הכבוד הראוי לכוכבים של תעשיית הקולנוע המקומית. בשדרה מבקרים מדי שנה כעשרה מיליון איש.

לעשירייה השנייה של אתרי התיירות הפופולריים במזרח אסיה הגיעו: הפארק הלאומי קנטינג בטייוואן, הכולל חופים חוליים לצד יערות; גן העדן הימי יוקוהמה הקייג'ימה ביפן, שכולל אקווריומים עם למעלה מ-100,000 יצורים ימיים לצד מגלשות מים רטובות; פארק האוקיינוס בהונג קונג, שכפי שניתן להבין משמו הוא פארק מים נוסף עם מגוון מגלשות מים ופארק רבייה לדולפינים; קברי שושלת מינג בסין, אתר  השוכן 44 קילומטרים צפונית לבייג'ין ובו קבורים 13 תוך 16 הקיסרים של שושלת מינג; דיסנילנד הונג קונג; אסו פרמלנד ביפן, אתר השוכן באי קיושו במחצית הדרך לפסגת הר אסו; גן החיות של טייפה, שהוא אחד מעשרת גני החיות העירוניים הגדולים בעולם; גן החיות אואנו ביפן, שהוא גן החיות הותיק במדינה; פארק השעשועים הפי ואלי במחוז גואנגדונג בסין, הנחשב לאחד מעשרת גני השעשועים הטובים באסיה; מגדל טוקיו ביפן המתנשא לגובה 333 מטרים ושמראשו אפשר לראות ביום יפה את הר פוג'י.

 

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.