תפריט עמוד

לצד המקומות והאתרים המוכרים והמתוירים מאוד, בארצות הברית יש אינספור פינות חמד, שמורות טבע, עיירות וערים, שהביקור בהם מומלץ מאוד. הנה כמה מקומות שנמצאים במרחק של סטייה קלה ממסלול התיירות המוכר:

ג'אז, ארכיטקטורה ותנינים בניו אורלינס

ניו אורלינס אמנם רחוקה מלהיות סודית, אבל מיקומה בדרום ארצות הברית וריחוקה ממוקדי תיירות מרכזיים אחרים מביא רק תיירים ישראלים מעטים לעיר. זוהי החמצה גדולה, שכן מדובר באחת הערים הכי מיוחדות בארצות הברית. בעיר, שמשתרעת על גדות המיסיסיפי, יש תערובת נפלאה של ארכיטקטורה צרפתית וספרדית ואווירה קריבית נהדרת.

הסיור בניו אורלינס חייב להתחיל ברובע הצרפתי, שהוא חגיגה לכל חובבי הארכיטקטורה. הבתים העתיקים של הרובע מתהדרים במרפסות מסוגננות שלהן מעקות עם פיתוחי ברזל. כיכר גקסון היא הכיכר המרכזית של העיר, ובה נמצאת כנסיית סנט לואיס. הכיכר מלאה תמיד בהתרחשות, ויש בה אמני רחוב, אקרובטים, מוזיקאים, וגם כרכרות רתומות לסוסים שממתינות לקחת את התיירים לטיול בעיר.

 ביצה באזור הקייג'ון קאנטרי ליד ניו אורלינס
ביצה בקייג'ון קאנטרי ליד ניו אורלינס. מים שורצים תנינים | צילום: אייסטוק

ניו אורלינס מפורסמת במוזיקת הג'אז שנשמעת בה בכל עת – ברחובות, במועדונים, בברים ואפילו בלוויות. באביב מתקיים בעיר פסטיבל הג'אז והמורשת של ניו אורלינס, שמושך אליו מבקרים רבים. הפסטיבל הכי מפורסם בעיר הוא המארדי גרא, שמתקיים מדי פברואר וכולל תהלוכות פרועות, מוזיקה, תחפושות והרבה אלכוהול. גם שלא בימי הפסטיבל יש בעיר תחושה של קרנבל תמידי, בעיקר ברחוב בורבון שבו יש שפע של מועדוני ג'אז.


סיור בביצות של לואיזיאנה

כדאי מאוד לצאת גם לגיחה קצרה אל אזור הקייג'ון קאנטרי הסמוך לעיר. אזור זה עשיר בביצות אשר מבחינת המגוון הביולוגי שלהן נחשבות למרשימות אפילו יותר מאלו של האברגליידס בפלורידה, והן שורצות תנינים ועופות מים. ניתן להצטרף לסיור שיט בביצות. סיור מעניין נוסף בסביבות העיר הוא לאחוזות המטעים הרבות לגדות נהר המיסיסיפי.

אנדי וורהול בפיטסבורג
תיירים שמגיעים למדינת פנסילבניה בדרך כלל מסיירים בפילדלפיה ונוסעים למחזור לנקסטר כדי להתרשם מאורח החיים המסורתי של בני האמיש. רק מעטים טורחים להגיע לפיטסבורג, העיר השנייה בגודלה במדינה. אבל פיסטבורג מספקת למבקרים בה לא מעט הפתעות נעימות, ובראשן מוזיאון אנדי וורהול, שמוקדש לאמן יליד העיר שהיה מחלוצי תנועת הפופ ארט האמריקאית. זהו אחד משני מוזיאונים בעולם שמוקדשים לעבודתו של וורהול (השני נמצא בעיירה קטנה בסלובקיה, בה נולדו הוריו ואחיו הגדולים של וורהול), והביקור בו מרתק ולא שגרתי ממש כמו היצירות של האמן.

מוזיאון אנדי וורהול. למעלה מ-8,000 עבודות של האמן

המוזיאון הוא הגדול ביותר בארצות הברית שמוקדש לאמן יחיד. הוא משתרע של שבע קומות, בהן יש למעלה מ-8,000 עבודות של האמן, בהן ציורים, הדפסים, פסלים, צילומים וסרטים. אפשר להתרשם בו מהעבודות המוקדמות של וורהול, מדיוקנים עצמיים ומכמה מהיצירות המפורסמות ביותר שלו, כמו הפורטרטים של מרלין מונרו או פחיות המרק של קמפבל. אחד החדרים הכיפיים במוזיאון הוא חדר ענני הכסף, המלא בכריות כסופות, ממולאות הליום, שמרחפות בחלל החדר. הארכיונים שבמוזיאון, קטעי העיתונות והסרטים מאפשרים ללמוד לא מעט על חייו של האיש שהיו מרתקים לא פחות מיצירתו. מוזיאון וורהול הוא אחד מארבעת המוזיאונים של מכון קרנגי בפיטסבורג, שכוללים גם את מוזיאון קרנגי להיסטוריה של הטבע, שנחשב לאחד ממוזיאוני הטבע הטובים בארצות הברית; מוזיאון קרנגי לאמנות; ומרכז המדע קרנגי, בכולם כדאי לבקר אם אתם בעיר.
כתובת: Sandusky Street 117, פיטסבורג
אתר אינטרנט

אייל נקוד בפארק הלאומי פוקונוס | צילום: Alex Zidock

הרי הפוקונוס בפנסילבניה
אם כבר נמצאים בפנסילבניה, כדאי להתרחק מעט מהערים ולספוג את הטבע במיטבו. הרי הפוקונוס (Poconos), ששוכנים בצפון-מזרח פנסילבניה, הם למעשה המשך של הרי הקטסקיל שבמדינת ניו יורק. אזור הפוקונוס מתאפיין בהרים מיוערים ועמקים שופעי אגמים יפים, נהרות ויערות. הנופים היפים הופכים אותו לפופולרי בקרב זוגות בירח דבש אולם יש פה גם שפע של אטרקציות משפחתיות, ובחורף אפשר לגלוש באתרי הסקי. יתרונם של ההרים בקרבתם לריכוזים עירוניים גדולים, כמו פילדלפיה, ניו יורק וערי ניו ג'רזי, כך שאפשר לנפוש בטבע אמיתי במרחק נסיעה לא מאוד ארוכה.

הרי הפוקונוס. נוף טיפוסי
הרי הפוקונוס. טבע מקסים במרחק לא רב מהעיר | צילום: Deno Pantelakos

במורדות המערביים של הפוקונוס נמצא הפארק היקורי ראן (Hickory Run), שבו יערות, אגמים, נחלים ועשרות קילומטרים של מסלולי הליכה, כולל קטע משביל האפלצ'ים המפורסם. בנוסף להליכה, האזור אידיאלי לפיקניקים, לשחייה ולדיג פורלים. גולת הכותרת של הפארק היא שדה הבולדרים (Boulder Field), אזור בו פזורים אינספור סלעים, שריד של קרחון שהיה במקום בעבר. מוקד משיכה נוסף באזור הפוקונוס הוא אגם הנרי היפה, שמהווה בית למינים רבים של בעלי חיים, בהם עיטמים, אנפות, לוטרות ועוד.
מידע על פעילויות, אטרקציות, לינה ואוכל בפוקונוס באתר אינטרנט

מעגן סירות באמליה איילנד
מעגן סירות באמליה איילנד | Michael Kappel, flickr

אמליה איילנד בפלורידה
כשתיירים רוצים להרגיש אי טרופי אבל לא יכולים להרחיק עד הקריביים, הם מגיעים לפלורידה קיז שבקצה הדרומי של פלורידה. אבל בצפונה של פלורידה, בסמוך לגבול עם ג'ורג'יה, נמצא האי אמליה (Amelia Island), שמציע חופים נפלאים עם חול רך ומים צלולים, הרבה טבע, היסטוריה עשירה ובעיקר הרבה פחות תיירים בהשוואה לאיים שבדרום המדינה. בירת האי הקטן היא פרננדינה ביץ', שבה יש למעלה מ-450 מבנים היסטוריים, בהם אחוזות ויקטוריאניות ואיטלקיות מרשימות. הרחוב הראשי של פרננדינה ביץ, מרוצף אבן ומשובץ בגלריות ומסעדות. מדי מאי מתקיים באי פסטיבל השרימפס שמהווה סיבה טובה להגיע למקום, אבל בכל עונה האי מלא קסם. רצועת החוף הארוכה והיפה של האי היא מקום אידיאלי לרביצה, שיט, דיג או רכיבה על סוסים לעבר השקיעה, אחת מהפעילויות האהובות באי, לצד גולף. האי הוא גם גן עדן לחובבי טבע, עם יערות, ביצות, מינים רבים של ציפורים, שבילי הליכה ואופניים ונתיבי מים שאפשר לשוט בהם בקיאק.

חוף חולי בדניס, קייפ קוד
חוף חולי בדניס, קייפ קוד | צילום: אייסטוק

עיירות קטנות בקייפ קוד
נדמה שאין צורך להציג את חצי האי קייפ קוד שבמסצ'וסטס, שמשמש כאתר נופש פופולרי ומציע חופים נהדרים, יערות ועיירות מלאות קסם. יש באזור כמה עיירות פופולאריות במיוחד, ובראשן פרובינסטאון, ובכולן כדאי מאוד לבקר, אבל חלק מקסמו של האזור נמצא דווקא בעיירות הקצת פחות מתוירות, שבהן לא הולכים בעקבות רשימת אטרקציות מוגדרת מראש אלא פשוט נותנים לרגליים להוביל, ובדרך מגלים הרבה הפתעות. יש בקייפ קוד לא מעט עיירות מתוקות להפליא, עם בתי עץ טיפוסיים, חופים יפים עם מגדלורים רומנטיים, יערות, אגמים ובעיקר הרבה שלווה. אחת מן העיירות האלו, וזוהי רק דוגמה אחת מני רבות, היא דניס (Dennis), שמורכבת מהכפרים East Dennis, South Dennis ו-Dennis. אפשר לצאת לטיול באחד מ-16 החופים החוליים של העיירה, לשכור סירה ולשוט בנהר שנושא את השם הציורי Swan River, לבקר במוזיאון האמנות של קייפ קוד, לטייל בין הגלריות שברחוב הראשי, לגלות בריכות סודיות שמסתתרות ביער ולרכב על אופניים (ניתן לשכור במקום) בשבילים שמצידיהם יש שיחי חמוציות.

הפארק הלאומי גרנד טיטון. הרים פוטוגניים | צילום: אייסטוק

הפארק הלאומי גרנד טיטון בוויומינג
לא מעט תיירים מרחיקים עד וויומינג כדאי לבקר בפארק הלאומי יילוסטון שנחשב לאחד המרשימים והמיוחדים ביותר בארצות הברית. אבל בוויומינג, שהיא המדינה הכי פחות מאוכלסת בארצות הברית (למרות שהיא העשירית בגודלה מבחינת שטח), יש עוד שפע רב של אוצרות טבע. אחד מהם הוא הפארק הלאומי גרנד טיטון, ששוכן מדרום ליילוסטון. הרי רכס הטיטון הפוטוגניים להפליא, שעוברים בפארק, הם חלק משרשרת הרי הרוקי ופסגותיהם מושלגות לאורך כל השנה. הגבוה שבהם, שנתן לפארק את שמו, גרנד טיטון, מתנשא לגובה של 4,197 מטר. הנופים בפארק מגוונים וכוללים בנוסף להרי הטיטון, את עמק ג'קסון הול שבו אגמים גבוהים ועמוקים שצבעם יפהפה; נהרות שוצפים ופלגי מים, מפלים, קרחונים ויערות עד עצומים. כל אלה יוצרים תמונת נוף מרהיבה ביופייה, שגם מי שכבר ביקר במיטב הפארקים של ארצות הברית יתקשה להישאר אדיש כלפיה. לאלה יש להוסיף את מגוון בעלי החיים שחיים בשטח הפארק: דובי גריזלי ודובים שחורים, איילים ממינים שונים, ביזונים, וכן מינים רבים של מכרסמים, זוחלים ועופות.

מטייל מתבונן על הנוף מעורר ההשראה של פארק גרנד טיטון | צילום: אייסטוק

הפארק שופע מסלולי הליכה ורכיבה, ויש בו כמה מוקדי עניין שאסור להחמיץ, כמו אגם ג'ני (Jenny Lake), שנחשב לאחד מהיפים ביותר בפארק; שביל "המפלים החבויים ונקודת ההשראה" (Hidden Fall and Inspiration Point) שליד אגם ג'ני, שביל הליכה יפהפה שעובר לצד נחל, מפלים והרבה צמחייה ומציע בסופו נוף נפלא של האגם; דרך הפסגה של הר סיגנל (Signal Mountain Summit Road), דרך נוף יפהפייה שממנה נשקף נוף נפלא של כל הפארק; ואגם ג'קסון, שנחשב לאחד מן האגמים הגבוהים ביותר בארצות הברית. כדאי מאוד לשוט באגמים, ולנועזים מומלץ גם לעשות רפטינג בנהר סנייק (Snake River).
אתר הפארק

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...