תפריט עמוד

ארוחות כשרות בניחוח חו"ל

בשנה וחצי האחרונות, לא התאפשר כל־כך לטוס לחו"ל. הקורונה שיבשה הרבה מהתוכניות, וטיסות לחו"ל בין הראשונות להתבטל ולהידחות. למרות זאת, אין סיבה שלא נוכל להביא את ניחוח מטעמי חו"ל למטבח הביתי ולארוחת הצהריים או הערב המשפחתית. הזדמנות מצוינת להכיר את העולם הגדול דרך המאכלים, התבשילים והטעמים הפחות מוכרים (תוכן שיווקי)

יום ראשון – מטבח איטלקי

נראה כי זהו המטבח הקל והפשוט ביותר, פיצה בתנור הביתי לצד סלט ירקות טרי וצבעוני ולקינוח גלידת וניל קרה ומתוקה. אך ניתן להרחיב את מגוון המנות ולהוסיף לזניה מושקעת בארבע שכבות. כל שכבה תורכב מרוטב עגבניות עשוי ביד, שעליו תערובת גבינות נפלאה ומיוחדת וביניהן עלי לזניה טריים שצריך לבשל במים רותחים. ניתן להגיש מנה זו כמנה עיקרית לצד סלט קפרזה נהדר של פרוסות עגבנייה, מוצרלה ובזיליקום ולקינוח להשקיע בעוגת טירמיסו נימוחה ומושחתת. אין כמו טעמי המטבח האיטלקי.

יום שני – מטבח סיני

המטבח הסיני פחות מוכר לכולם ויחד עם זאת, אין פשוט ממנו. מנה ראשונה ניתן לבחור בין אגרולים צמחוניים מטוגנים לבין מרק תירס עשיר עם נטיפי ביצים. מנה עיקרית תהיה ירקות ועוף מוקפצים עם אטריות ביצים או אורז לבן פשוט –בהתאם להעדפת המשפחה כמובן. לקינוח חלומי בניחוח אסייתי, ניתן לטגן בננות מקומחות קלות בסירופ מייפל ואבקת סוכר, ולהגיש לצד גלידת וניל פרווה קפואה.

יום שלישי – מטבח יווני

ביום שלישי לא נרחיק מאוד ונשוט ליוון הפסטורלית. סלט יווני עשיר בירקות ובצבעים בתוספת קוביות גבינה בולגרית או פטה, מטובל בשמן זית וזעתר בלבד תהיה מנה ראשונה קלילה שפותחת את התיאבון. מנה עיקרית על טהרת הדגים, מטוגנים או אפויים, תקרב אלינו את ניחוח יוון והים, ולצידה קציצות כרישה ברוטב ציזיקי. לקינוח סופגניות יווניות עסיסיות טבולות בדבש עם ניחוח קינמון ואגוזים קצוצים. את מוצרי הגבינה השונים תוכלו לרכוש בהכשר חתם סופר כמובן וליהנות מארוחה חלבית כשרה למהדרין.

יום רביעי – מטבח אמריקאי

המטבח האמריקאי ידוע במנות אקסטרה לארג' לצד צ'יפס חתוך לפרוסות גדולות. ארוחת המבורגרים, שאין כמותה לייצג את ארה"ב, אהובה על כל הילדים והמבוגרים כאחד, זו בחירה מוצלחת. נכין המבורגרים ולחמניות כמספר הסועדים, נגיש צלוחיות רבות ועליהן מגוון תוספות כגון: חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ, בצל, פטריות פורטבלו גדולות צלויות ואפילו פלפל חריף. קטשופ, מיונז וחרדל יונחו אף הם על השולחן וכל אחד יוכל להרכיב לו את מנת ההמבורגר המועדף עליו. לקינוח (אם יישאר מקום), אפשר להגיש צלחת פנקייקים פרווה לצד סירופ מייפל או שוקולד.

יום חמישי – מטבח ספרדי

המטבח הספרדי פחות מוכר, והוא ידוע בעיקר במנות הטאפאס הקטנות שלו. הרבה מנות קטנות, במגוון טעמים ושילובים, שיחד יוצרות ארוחת ערב שלמה. מנות אישיות של דגים מטוגנים, קוביות תפוחי אדמה ברוטב, חצילונים ממולאים ועוד. אם תעדיפו מנה גדולה אחת, ניתן להכין מנת פאייה גדולה המכילה אורז בתיבול ספרדי, המבושל יחד עם קוביות בשר או עוף עם או בלי ירקות. משקה סנגרייה למבוגרים וקינוח של צ'ורוס מטוגן ישלים את הארוחה.

סוף שבוע – מטבח ישראלי

סוף השבוע זו הזדמנות להתפנק ולפנק את כל בני המשפחה במנות ישראליות, מושקעות ואהובות. אפשר להכין קוסקוס ביתי לצד מרק עשיר בירקות וטעמים, צלי עם ירקות שורש בתנור ברוטב יין ריחני, קציצות עוף או בקר ברוטב אדום מתובל ופיקנטי בתוספת אורז לבן או אפילו מגש שניצלים גדול בתוספת צ'יפס חתוך ביד וסלטים רבים כיד הדמיון.

אפשר להחליט על יום בשבוע שיהיה מטבח בין־לאומי ואילו שאר ימות השבוע יהיו רגילים, אפשר לבחור שבוע ולהכין בכל יום מנות ממטבח אחר, כמו – מטבח צרפתי, לבנוני, בריטי, רוסי וכדומה. משחקי טעמים, מנות אקזוטיות ותבשילים חדשים יענגו את הסועדים וירחיבו את רפרטואר המנות הביתי. את הבשרים והעופות תוכלו לקנות בהכשר המועדף עליכם – מחפוד או בית יוסף ולהכין לכל בני ביתכם ארוחה ייחודית וכשרה לחלוטין.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.