תפריט עמוד

1
רודפי סופות – רק בגלל הרוח

יש אנשים, אמיתיים, שהתחביב שלהם הוא לרדוף אחרי סופות מכל הסוגים: הוריקן, ציקלון טרופי, טייפון, סופות אבק, מה שבא. הם משחרים לטרף (לפי מידע ממרכזי חיזוי), וכשהוא מגיע הם מתקרבים, כמעט נוגעים בעין הסערה, ומנסים לצלם מקרוב ככל האפשר. האדרנלין – בשמים. לא מעט חברות מציעות להצטרף אליהן למרדף אחרי איתני הטבע הפרועים. הנה כמה קישורים:

www.stormchaser.com
www.stormchasing.com
www.tempesttours.com


צילום: אימג'בנק ישראל

המסע הזה על אחריותכם בלבד (אם אפשר לכנות את מי שהולך להיכנס במודע לתוך הוריקן "אחראי").

2
גוליית – זה הזמן לצרוח
"האורחים שלנו דורשים כל הזמן מתקנים גדולים יותר וטובים יותר", אומרת מלינדה אשקראפט, סגנית נשיא הלונה פארק מבית סיקס פלאגז באטלנטה. ואם יש ביקוש, יש היצע: הלונה פארק "Six Flags Over Georgia" שבאטלנטה, משחרר לחובבי רכבות ההרים בעולם את הענק שלוח הרסן החדש — גוליית. כ־1.3 קילומטרים שעולים ויורדים שש פעמים, נסיעה־צניחה במדרון תלול מגובה של יותר מחמישים מטרים ומהירות שמגיעה בשיאה ל־112 קילומטרים בשעה. כשלוש דקות וחצי של טירוף חושים.

פארק אחר של הרשת, "Magic Mountain" שבלוס אנג'לס, מביא לעולם בשורה משלו: טאטסו Tatsu, מפלצת רבת פעלים שלוקחת אתכם לשתי דקות של מסע במהירות של עד מאה קילומטרים בשעה, עם ספירלות מבהילות, צלילות מעוררות אימה, עיקולים חדים, עליות וגלישות וזוויות בלתי אפשריות.

3
מאבקים אוויריים – נותנים לך כנפיים
Air Combat USA מציעה לכל אחד להיות טייס קרב ליום. הטייסים־אורחים מתיישבים במטוס קרב וסורקים את השמים בחיפוש אחר מטוס אויב. אין מדובר בסימולטור: אלה הם מטוסי קרב אמיתיים, עם יכולות אווירובטיקה מלאות, שמאובזרים בראדאר שמסייע ליירוט האויב ובמערכת מעקב אלקטרונית שמדמה את קרב האוויר. אמנם כלי הנשק הם הדמיה בלבד, אך מפגש המטוסים הנצים הוא ממשי.

אחרי העימות חוזרים לבסיס. תוצאת הקרב – ניצחון מתוק או תבוסה צורבת – תלויה בביצועים שלכם. ולשאלות החשובות באמת: לא, אין צורך בשיעורי טיסה. כן, המטוס מאובזר במערכת מצלמות שעדשותיהן יקלטו ויצלמו אתכם במהלך קרב האוויר, שיהיה מה לתלות במשרד או בחדר המיטות.

4
תחרויות שטח – ביחד ננצח

צילום באדיבות www.checkpointzero.com

יש כאלה שאינם מתעניינים בפעלולים, הם צריכים לחוות קושי אמיתי, מהחיים. USARA פונה בדיוק לפלח האנשים הזה ומקיימת למען החברים בה (גם ישראלים יכולים להירשם כחברים) תחרויות שטח אמיתיות במקומות שונים בארצות הברית. הן יכולות להימשך שעות או ימים, ומתחרים בהן בפעילויות שונות ומשולבות: ריצה, רכיבה על אופני הרים במסלולי סינגל, חתירה בקאנו, ריצת ניווט, חציית סבך יערות באמצעות מצ'טות, טיפוס סלעים והרים, ומה לא. בצוותי מרוצי ההרפתקה יכולים להשתתף שניים־חמישה אנשים (יש גם קטגוריות ליחידים). החברות ב־USARA מספקת רישיון לשנה לעסוק בכל הענפים האלה ולהתחרות באירועים שהחברה מקיימת בארצות הברית.

5
רפטינג בזמבזי – מים לבנים ימתקו
בשנת 1855 יצא ד"ר דיוויד ליווינגסטון, רופא, מיסיונר והרפתקן סקוטי, לעוד מסע־מחקר על הזמבזי (Zambezi), הנהר העובר בזמביה ובזימבבווה שבאפריקה. הוא שכר סירת קאנו ומדריך מקומי, ויחד יצאו לנהר והגיעו אל מפלי ויקטוריה הגבוהים. רבים רואים בחלק של הנהר שמתחת למפלי ויקטוריה את אתר הרפטינג הפראי ביותר בעולם; מפלים ומפלונים כה רבים נשפכים אליו, עד שלכמה מהם אין אפילו שם. אפשר לצאת למים הגועשים למסע שנמשך מכמה שעות ועד כמה ימים, ברמות שונות של אתגרי נהר. חברות רבות מוציאות מסעות רפטינג לאורך הזמבזי. הנה כמה קישורים:

www.zambezi.com/raft.html
www.safpar.com/index.htm

6
באנג'י בדרום אפריקה – הכי גבוה
216 מטרים מעל לנהר בלוקרנס (Bloukrans) שבדרום אפריקה. שם, בנקודה הזאת, תוכלו לעמוד – אחרי שנקשרתם ואובטחתם היטב – בלי להביט למטה, לקחת נשימה עמוקה ולצלול באוויר. זאת קפיצת הבאנג'י המסחרית הכי גבוהה בעולם, מה יש להוסיף.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.