תפריט עמוד

אל תסעו בלעדיהן – אפליקציות מומלצות

גלישה בטלפונים ניידים הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היום-יום, והיא יכולה לשמש ככלי עזר של ממש במהלך טיול או נסיעת עסקים בחו"ל. הנה כמה אפליקציות מומלצות שיעזרו לכם לתכנן את הנסיעה ולקבל מידע שוטף ועדכני במהלך הטיול

לא פשוט להתנתק מהסמארטפון כשנמצאים בחו"ל, אבל גם לא ממש צריך: אם עד לא מזמן הגלישה בנייד בחו"ל היתה בגדר מותרות וניפחה משמעותית את חשבון הטלפון, הרי שלאחרונה המגמה השתנתה ומחירי הגלישה בחו"ל הוזלו באופן משמעותי.

היתרון הגדול של הגלישה בחו"ל טמון לא רק ביכולת לתקשר עם הארץ, אלא בעיקר בעובדה שזהו כלי עזר חשוב, שמאפשר לטייל בצורה יעילה וחכמה יותר. הגלישה בסמארטפון מאפשרת להזמין מקום במלונות ובמסעדות, לקבל מידע על אטרקציות ואירועים, לברר לוחות זמנים של רכבות, להתעדכן בתחזית מזג האוויר לימים הקרובים ועוד. עשינו לכם סדר באוקיינוס האפליקציות ואתרי התיירות:

הכל על היעד
פעם היה נהוג להצטייד במדריך טיולים לפני הנסיעה, ולקרוא את כל המידע על המקום אליו מתכננים לנסוע, היום כל כמויות הנייר האלו, הוחלפו באייקון קטן וצבעוני על מסך הסמארטפון. כדי להתנהג כרומאי עוד לפני שהגעתם לרומא, כדאי להעזר בשני השירותים הנפלאים וכיפיים:

את גוגל סטריט ויו (Google Street Veiw) כולכם מכירים, אבל אי אפשר שלא לדבר על הכיף של להתחיל את הטיול עוד מהבית ולהתחיל לטייל בסמטאות הקטנות, בבתי הקפה, ליהנות מהאדריכלות ולהתחבר לוייב של היעד הקסום שאתם בדרך אליו.

עוד מומלץ לפני הטיול ובמהלכו, הוא השימוש באפליקציית Odyssey Translator: שיחון דינמי המרכיב משפטים על פי נושאים לבחירתכם. איך מבקשים מים בפורטוגזית, מה אומרים כשחם לכם בפיליפינים ואיך מגיבים ל"אפצ'י" של סלובקי? התשובות מחכות לכם שם.

מלונות, מסעדות ואטרקציות
אחרי שבוחרים יעד, מגיע הזמן להזמין מלון. אבל איך בוחרים מלון מוצלח, שיתאים לדרישות שלכם? בתי מלון רבים שנראים מבטיחים באינטרנט מתגלים במציאות כאכזבה גדולה. ברחבי הרשת יש אתרים רבים המציעים חוות דעת של גולשים על בתי מלון, מה שמהווה כלי עזר מצוין בבחירת מקום לינה שיענה על הצרכים האישיים. אחד השירותים הפופולריים ביותר בתחום הזה הוא Trip Advisor, המכיל כ-100 מיליון חוות דעות של גולשים על מלונות, מסעדות ואטרקציות ברחבי העולם. בשירות ניתן לבחור יעד, לצפות ברשימת המלונות – מדורגים מהגבוה לנמוך, לסנן את התוצאות לפי פרמטרים שונים (כמו תאריכים, מיקום או מחיר) ולצפות בחוות דעת רבות ומהימנות.


תחזית מזג האוויר
אפשר להתכונן לטיול במשך תקופה ארוכה, לתכנן מסלול ולהזמין מלונות, אבל בסופו של דבר אחד הדברים שקובעים אם הטיול יהיה הצלחה גדולה או כישלון גמור הוא מזג האוויר. אמנם אין לנו אפשרות לשלוט על מזג האוויר, אבל אנחנו יכולים לתכנן את הטיול ולשנות תכניות בהתאם לתחזית מזג האוויר. אפליקציית WeatherPro מציעה תחזיות מזג אוויר מפורטות ואמינות ליותר משני מיליון מיקומים גיאוגרפיים. התחזית כוללת לא רק את הטמפרטורות הצפויות ואת הסיכוי לגשם, אלא גם מידע נוסף כמו עצמת וכיוון הרוח ואחוזי הלחות הצפויים.

מעקב טיסות
היום האחרון של החופשה שלכם הגיע, והטיסה שלכם נקבעה לשעת בוקר מוקדמת. אתם מבקשים השכמה, מתעוררים בחושך, מוותרים על ארוחת הבוקר שעדיין לא מוגשת בשעה כה מוקדמת ומגיעים לשדה התעופה רעבים ועייפים – רק כדי לגלות שהטיסה שלכם נדחתה בשלוש שעות. בעזרת חיפוש קליל וממשק ידידותי, אתר flightaware.com מאפשר להימנע ממצבים מהסוג הזה.
כדאי לבדוק גם את האפליקציה FlightTrack, שמאפשרת לקבל ישירות לאייפון מידע על עיכובים וביטולים ואפילו את מספר השער ממנו תצא הטיסה.

מה אוכלים היום?
ברשת יש אינספור אתרים עם מידע על מסעדות, ביקורות ותפריטים, אבל לפעמים, כשמתחשק משהו מאוד ספציפי ההיצע הרחב יכול רק לבלבל. אפליקציית Foodspotting נועדה לפתור בדיוק את הבעיה הזו. בין אם אתם נמצאים במדריד וחושקים בפאייה או שאתם בפריז ורוצים יותר מכל מרק בצל, האפליקציה הזו תכוון אתכם לכל המקומות באזור בהם ניתן להשיג את המנה בה אתם חושקים (איזוטרית כלכל שתהיה), כולל המלצות גולשים.
אם אתם מתלבטים לגבי הטיפ, אל תקבלו החלטה בלי האפליקציה Tipulator, שתעזור לכם לקבל החלטה בהתאם לנורמות המקובלות בארץ היעד.

לשעת חירום
כשאנחנו טסים לחו"ל אנחנו בדרך כלל נוטים לחשוב על הכיף שמצפה לנו ולהדחיק מחשבות שליליות, אבל תמיד כדאי להיערך גם לשעת חירום, לכל צרה שלא תבוא. TravelSafe Pro היא אפליקציה ובה מאגר של מספרי חירום (אמבולנס, משטרה, מכבי אש) בכל המדינות, לצד פרטים על שגרירויות זרות ביעד הנסיעה שלכם. הורדה של האפליקציה מבטיחה שגם אם במקום בו אתם נמצאים אין חיבור לאינטרנט, תוכלו לגשת למאגר הנתונים ולהזעיק עזרה באופן מיידי.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.